Skip to main content
ik probeer al even mms in te stellen op mijn nieuwe smartphone, maar loop tegen een paar dingen aan.

de instellingen voor internet en mms staan onder dezelfde toegansnaam, dus soms is het niet duidelijk welke optie waarbij hoort,

bijvoorbeeld de apn, voor internet moet daar portalmmm.nl staan, maar voor mms internet.

enik zie nergens startpaina of gegevensdrager staan, of naar mijn inzicht een synoniem daarvan.
Hoi rathmiron, leuk om je weer terug te zien op het forum 🙂!



Het kan inderdaad wat onduidelijk/lastig zijn om je MMS goed in te stellen. Het is bij de meeste telefoons zo dat je dit in hetzelfde menu moet invoeren als bij je mobiele internet, maar dat maakt helemaal niet uit 🙂 Ik heb hier een lijstje met instellingen die goed moeten staan:



- Bij Naam: SIMYO MMS

- Bij APN: portalmmm.nl (kleine letters)

- Bij MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc

- Bij MMS: 10.10.100.20

- Bij MMS: 5080

- Bij MCC: 204

- Bij MNC: 08

- Bij Verificatietype: PAP

- Kies APN-type

- Voer hier MMS in of vink MMS aan.

- Kies de Optie toets.

- Kies Opslaan



Instellingen die hier niet tussen staan, zijn vaak voor je internet bedoelt, dus hier blijf je verder van af 🙂 Gaat het lukken om deze instellingen aan te passen?



LET OP! Een MMS versturen en ontvangen valt buiten je bundel! Je betaalt hier €0,50 voor.
moet  ik dan een nieuw toeganspunt aanmaken? want bij naam staat al wat van internet
Hoi rathmiron,



Goed dat je het even navraagt. Ik kan dit iets duidelijker kunnen uitleggen zie ik nu. In mijn telefoon (ook android) heb ik dit even voor je getest en ik kan deze gegevens gewoon bij mijn internet APN instellingen toevoegen, waarna ik ineens MMS'jes kan versturen 🙂 (bij mij werkte het dus ook nog niet ;))



Je kunt de naam SIMYO MMS gewoon achterwege laten. Sorry voor de verwarring!
het werk nog steeds niet.

als ik het apn-type invoer, werkt het internet niet meer.

als ik probeer een mms te versturen krijg ik de foutmelding "kan niet verzenden vanwege netwerkprobleem"

Ik wil me eigenlijk helemaal niet inmengen, maar lees dit eens door.

Misschien helpt het...



Groet,

Friesian
Hi rathmiron,



Kun je laten weten of de link/tip van Friesian geholpen heeft?
dat heeft niet geholpen, dat topic is waar mijn eerste hulpvraag over ging
Hoi rathmiron,



Onze IT afdeling heeft jouw aansluiting doorgelicht en aan onze kant staat alles goed om een MMS te kunnen versturen of te krijgen.

Als het met de instellingen die je van Tiury gekregen hebt niet lukt, dan lijkt het aan je telefoon te liggen.



Ik raad je aan om deze na te laten kijken, of wellicht terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en Tiury's instellingen nogmaals in te voeren.

Reageer