.

Prijsverhoging 1 oktober, hoe pas ik mijn bundels aan?

  • 8 September 2023
  • 103 reacties
  • 1458 Bekeken

Goedendag. 

Vandaag ontving ik een e mail over de prijsverhoging  per 1 oktober 2023.

Ik begrijp dat er verhogingen nodig zijn ivm de stijgende kosten. Ik betaal nu 9 euo per maand  en mijn nieuwe tarief gaat omhoog naar 9.76

Wanneer ik op jullie site kijk dan zie ik dat een vergelijkbare data abonnement op dit moment 7 euro kost.   Met de verhoging van 8.4% dan zou de maandprijs niet hoger dan 7.59 mogen kosten.

Ik wil jou vragen om mijn abonnement dan aan te passen naar de lagere tarief.

Met vriendelijke groet.

M gallagher

Seren 9 dagen geleden

Hoi @Monique075,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je hier vragen over hebt, goed dat je hierover informeert!

Vanaf oktober 2023 worden de abonnementskosten met 8,4% inflatiecorrectie verhoogd. Dit bedrag wordt in de week van 23 oktober voor het eerst afgeschreven. De verhoging geldt voor de maandelijkse bundelkosten van alle abonnementen die zijn afgesloten tot en met 30 juni 2023. Ik kan jouw bundel niet voor jou aanpassen. Je kunt bij Simyo zelf wel elke maand je bundels aanpassen, zodat je abonnement beter bij je past of mogelijk goedkoper wordt. Verlengen is vaak het voordeligst. Dit kan al vanaf vier maanden voor het einde van je contract. Kijk op Mijn Simyo voor alle mogelijkheden.
 

Hallo @Groentjuh en @Monique075 overeenkomstig de voorwaarden van juni 2023 artikel 12.1 dient Simyo minimaal 1 maand van te voren een wijziging aan te kondigen.

Een prijswijziging op 9-9-2023 aankondigen per 1-10-2023 is te laat en dus niet geldig.

De wijziging zou in dit geval dus pas op 9-10-2023 in mogen gaan.

Het nieuwe bedrag is verschuldigd vanaf 23 oktober, daarmee is communiceren tijdig genoeg @JanD

Op deze pagina kun je meer lezen over de inflatiecorrectie. 

Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie

103 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Yep, had ik ook gezien. Feit blijft dat Simyo zich niet aan de eigen algemene voorwaarden houdt, en het is dacht ik wettelijk dat ze minstens 30 dagen / een maand van te voren een prijs wijziging door moeten geven. Evt ga ik storneren, gaat niet om die €0,67 maar om het principe 😋

Hallo @abj , storneren gaat niet helpen, massaal een klacht bij Simyo indienen en daarna bij de ACM misschien wel. Anders wordt opzeggen bij einde contract de enige mogelijkheid.

Verder ben ik het 200% met je eens.

 

Reputatie 5
Badge +3

Storneren helpt in zoverre dat ze extra werk er aan hebben. En dan €8,34 ipv €8,67 overmaken.

Reputatie 7
Badge +6

Misschien eerst maar eens een reactie van Simyo afwachten🤨

Reputatie 5
Badge +3

Hebben ze de hele dag de tijd voor gehad😋

Simyo houd zich niet alleen aan hun eigen voorwaarden, maar ook niet aan de wettelijke bepalingen dat prijswijzigingen minimaal 1 maand van tevoren moeten worden aangekondigd, ik vraag me trouwens af of ik ooit akkoord ben gegaan met de algemene voorwaarden van juni 2023, ik ben al wat jaren contractvrij en had Simyo genomen na T-Mobile omdat zij geen inflatie correctie in de voorwaarden hadden staan, nu doen ze dus de mededelingen met de factuur, had de verhogings aankondiging eigenlijk nooit gelezen als ik niet toevalig gisteren na maanden weer eens op het forum keek, ik vind dat belangrijke zaken een aparte mail vereisen, die factuur mail gooi ik altijd gelijk weg.

Dus al met al vind ik het nog een beetje achterbaks ook, op mobiel zie ik niet alles, dus ben ik onbewust wel akkoord gegaan met de inflatie correctie, en dan doen ze de aanzeging ook nog eens te laat, gaat in ieder geval een melding of 2, van mijn toekomstige ex er bij naar de ACM, en ze zijn mij als klant al kwijt, na het uitkleden en neerwaardse spiraal naar het afvoerputje van Telfort is nu in mijn ogen Simyo aan de beurt, Youfone word ook misschien KPN maar over een jaar ben ik dan daar weer weg, zo snel werkt KPN niet.🙀🙀🙀😁😁😁😁🤪🤪🤪

Reputatie 6
Badge +5

Storneren helpt in zoverre dat ze extra werk er aan hebben. En dan €8,34 ipv €8,67 overmaken.

Hallo @abj waarom €8,34, Simyo werkte voorheen toch altijd met ronde bedragen, je zou dus eigenlijk €8 moeten overmaken.

Ze hebben wat bij de belminuten opgezet en wat bij de internetdata, maar tot en met 09-2023 waren dat altijd ronde bedragen.

Zal 33 cent minder voor de inflatie zijn, inflatie kan pas vanaf 18-10 berekend worden, dat is een maand als je de 17de de aanzeging krijgt.

Een beetje fatsoenlijk is een maand eerder, om je de kans op een reactie te geven en eventueel over te gaan, nu ben je sowieso te laat om de verhoging mis te lopen.

Reputatie 5
Badge +3

@JanD   @Doornekamp33 €0,34 is een halve maand inflatie  verhoging

Alleen moet je dan 33 cent betalen, is minder dan een halve maand.😉

Reputatie 6
Badge +5

Hoi iedereen (ik zal iedereen nog apart even taggen voor zichtbaarheid),

Bedankt voor jullie reacties. Ik kan begrijpen dat jullie vragen hebben over de inflatiecorrectie. Ik heb de vraag over het tijdig communiceren doorgezet naar de juiste afdeling. Ik ben in afwachting van hun antwoord. Zodra ik meer weet zal ik jullie informeren in dit topic. 

@Groentjuh @JanD @Ron H @Musicboyjur @Friesian @JanD @Katana @abj @Katana 

Groetjes,
Seren

Reputatie 5
Badge +3

Alleen moet je dan 33 cent betalen, is minder dan een halve maand.😉

Eigenlijk nog minder 14/31 x €0,67 = €0,30258 😋

Maar ik ben de rotste niet dus een halve maand naar boven afgerond 😎

Reputatie 6
Badge +5

In Tweakers ook een heel artikel over de inflatiecorrectie en heb daar ook mijn mening gegeven:

https://tweakers.net/nieuws/213726/simyo-verhoogt-prijzen-met-8-komma-4-procent-vanwege-inflatie.html

Reputatie 7

In Tweakers ook een heel artikel over de inflatiecorrectie en heb daar ook mijn mening gegeven:

https://tweakers.net/nieuws/213726/simyo-verhoogt-prijzen-met-8-komma-4-procent-vanwege-inflatie.html

Ik herkende je aan je Avatar. 😊

Goede reactie en je hebt volledig gelijk. Wat Simyo doet, klopt gewoon van geen kant. 
Het kan gewoon niet anders dan dat ze hierop terug moeten gaan komen. 

@abj Jij goedzak, geeft ze gewoon teveel.😎😎😎

Ik heb nu dit in huis en in mijn Simyo staat het eindbedrag al, natuurlijk inclusief de verhoging van 1 oktober, melding naar de ACM gaatver uit als @Seren met een fout antwoord komt namend de verantwoordelijke, dus niks persoonlijk.😉😉

Reputatie 6
Badge +5

Hallo @Doornekamp33 als KPN van de ACM (onder voorwaarden) YouFone toch mag overnemen straks, ben je toch weer klant van KPN.

 

Reputatie 7

@JanD klopt, maar dan is @Doornekamp33 in ieder geval niet meer bij Simyo….

Reputatie 6
Badge +5

@abj Jij goedzak, geeft ze gewoon teveel.😎😎😎

Ik heb nu dit in huis en in mijn Simyo staat het eindbedrag al, natuurlijk inclusief de verhoging van 1 oktober, melding naar de ACM gaatver uit als @Seren met een fout antwoord komt namend de verantwoordelijke, dus niks persoonlijk.😉😉

Hallo @Doornekamp33 voordat je je naar de ACM gaat zou ik eerst een officiële klacht bij Simyo neerleggen en bij een onbevredigend antwoord dan naar de ACM stappen, dat lijkt mij de juiste weg, eerst de leverancier weerwoord laten geven. Ik weet niet of ik een antwoord van een moderator als een officieel antwoord namens Simyo kan beschouwen, maar dat lees ik dan nog wel binnen dit forum.

@JanDJij weet net zo goed dat informatie of problemen je via 1 kanaal moet houden om dubbel werk en elkaar tegenwerken in een organisatie wenselijk is, ik heb het hier geventileerd, @Seren heeft het naar de goede afdeling uitstaan, dus Seren geeft namens die afdeling het antwoord, word het opgeschoven naar 1 november, geen melding, blijft de afdeling er bij dat het klopt gaat het naar de ACM, we zijn geen kleuters die overal om een lollie zeuren, die tijd is voorbij.

 

PS, inderdaad als KPN Youfone overneemt zit ik weer bij KPN, maar volgend jaar gaan we weer over naar een ander, in een jaar heeft KPN Youfone nog niet verpest.😉😉

Reputatie 6
Badge +5

Hallo @Doornekamp33 als jij denkt c.q. vindt dat we een moderator als een officiële woordvoerder kunnen beschouwen, vind ik het prima. Hoe korter de lijntjes hoe beter.

 

Hallo @Doornekamp33 als KPN van de ACM (onder voorwaarden) YouFone toch mag overnemen straks, ben je toch weer klant van KPN.

 

Zou dat ook zo zijn als YouFone een dochterbedrijf wordt van KPN? Heb je dan een klantnummer van KPN of van YouFone? Mag KPN zomaar de abonnementskosten wijzigen? Ik bedoel niet daarmee de inflatiecorrectie.. 

Reputatie 6
Badge +5

Hallo @Doornekamp33 als KPN van de ACM (onder voorwaarden) YouFone toch mag overnemen straks, ben je toch weer klant van KPN.

 

Zou dat ook zo zijn als YouFone een dochterbedrijf wordt van KPN? Heb je dan een klantnummer van KPN of van YouFone? Mag KPN zomaar de abonnementskosten wijzigen? Ik bedoel niet daarmee de inflatiecorrectie.. 

De toekomst zal het leren @Friesian 

Ik weet het natuurlijk niet, toekomst, maar ik verwacht dat er een overgangstermijn komt. Net als er gebeurt is met Tele2... Odido..

Koffiedik kijken. 🙂

Ik weet het natuurlijk niet, toekomst, maar ik verwacht dat er een overgangstermijn komt. Net als er gebeurt is met Tele2... Odido..

Koffiedik kijken. 🙂

In de regel kan alles, als KPN denkt per 1 februari verdubbelen we bij Simyo de prijzen en ze dit op tijd communiceren is het slikken of wegwezen, ook als je een contract hebt omdat een normale verhoging niet kan, de inflatie correctie is een maas in de wet, staat die in de voorwaarden mogen ze ooj de contracten aanpassen zonder dat je als klant kosteloos er af kan.

En als KPN dit bij Youfone wil doen als het hun eigendom is kan dat, maar alle verslechteringen, financieel of in de voorwaarden kan je opstappen per ingangsdatum wijziging.

Het wordt er niet beter op. De concurrentiestrijd gaat verloren..... Als oud agrariër heb ik dat ook meegemaakt... 

 

 

Ook ik wil een klacht hiertegen indienen, en bij geen wijziging mijn contract annuleren, met mijn nummer behouden.

Waarom zeuren over dit kleine bedrag?

Omdat jullie nieuwe abbonementen niet meestijgen met de inflatie,  omdat een 2 jarig abbonement 1 euro goedkoper is, maar nu dus blijkt dat een 1 jarig abbonement goedkoper was geweest. Jullie naaien huidige afnemers van jullie diensten terwijl het excuus dat alles duurder word, alleen word verhaald op de mensen met een lang contract, niet op de mensen die nieuw klant worden.

Gewoon naaierij ten top, en daardoor wil ik zo snel mogelijk weg bij jullie.

Reageer