.

Beantwoord

PowerGuard CM2100 met prepaid Simyo vindt geen netwerk in Spanje


PowerGuard CM2100 met prepaid SIM-kaart van Simyo vindt geen netwerk op de plek waar ik woon in Spanje.
Deze SIM-kaart functioneert goed in een telefoon en vindt providers als Orange SP, Vodafone ES, Movistar.
De PowerGuard zoekt naar 2G masten maar vindt niets.
De PowerGuard is een apparaat wat stroomonderbrekingen kan bewaken en melden via een SMS.
De leverancier van de PowerGuard heeft geen andere oplossing dan dat ik een andere SIM-kaart aanschaf van een andere leverancier.
Mijn vraag aan Simyo is: zijn er instellingen op de SIM-kaart of centraal bij Simyo zelf waardoor het wel zou kunnen gaan werken?

Vr. Gr. Kees
icon

Beste antwoord door Asma 8 August 2017, 16:38

Bekijk originele reactie

11 reacties

Simyo bied in beginsel geen ondersteuning aan voor apparaten anders dan mobiele telefoons. Als de simkaart goed werkt in een telefoon betekend het dat je op netwerkniveau goed zit en kan er verder weinig vanuit Simyo gedaan worden lijkt mij. Het probleem ligt dus aan het apparaat, de PowerGuard CM2100. Wellicht toch een andere simkaart proberen in het apparaat.
Bedankt voor je reactie Ray en als dat werkelijk zo is zou ik dat graag uitgelegd gezien krijgen van een technicus van Simyo, misschien heeft hij nog andere tips dan alleen te verwijzen naar de concurrent.

Vr. Gr. Kees
Ik zou toch eens een test plegen in het apparaat met andere simkaart(en) zoals Ray aangeeft.
Simyo bied in beginsel geen ondersteuning aan voor apparaten anders dan mobiele telefoons. Als de simkaart goed werkt in een telefoon betekend het dat je op netwerkniveau goed zit en kan er verder weinig vanuit Simyo gedaan worden lijkt mij. Het probleem ligt dus aan het apparaat, de PowerGuard CM2100. Wellicht toch een andere simkaart proberen in het apparaat.

Ik schreef nergens dat je moet overstappen maar adviseerde een andere simkaart te gebruiken om zodoende te achterhalen of het probleem zich daadwerkelijk voordoet in het apparaat of toch de bewuste simkaart.

PS. Heb je de pincode van de sim uitgeschakeld? Dit moet je doen in een telefoon bij de beveiligingsinstellingen. Dit kan ook een reden zijn.
Ray en Frisian,
Die test had ik al gedaan met een SIM-kaart van t-mobile waarop een "stel Samen & Stel bij" abonnement staat.
Deze werkt wel, dus ik heb een oplossing maar is voor het doel waarvoor ik het ga gebruiken een stuk duurder dan prepaid.
Ik zocht een prepaid SIM-kaart die SMS biedt met lage kosten en een goede dekking (KPN), dat werd Simyo.
Als ik weet dat T-mobile prepaid dezelfde dekking heeft als mijn huidige abonnement dan is dat een oplossing.

Vr. Gr Kees
Dat kan je eenvoudig zien op de dekkingskaart van 't mobile. 't mobile houdt het beste van zijn netwerk voor zichzelf..... Netwerk is prima, net als KPN
Het gaan om Spanje begreep ik. Zit je trouwens met je Nederlandse sim niet gebonden aan de binding met het land etc.? Ook bij prepaid?
Het gaan om Spanje begreep ik. Zit je trouwens met je Nederlandse sim niet gebonden aan de binding met het land etc.? Ook bij prepaid?
In dat geval kun je beter een Spaanse sim gebruiken, anders kan er een addertje onder het gras zitten.!
Friesian,
Het bestaan van die dekkingkaart kende ik niet en daar heb ik zeker wat aan, hiermee ga ik verder.

En Ray, een Spaanse SIM-kaart is misschien ook een oplossing, maar nogmaals, voor ik allerlei providers ga uitproberen wil ik wat meer zekerheid.

Heren, bedankt voor de medewerking, als ik een werkende prepaid heb gevonden, zet ik dat nog op dit forum.

Vr. Gr. Kees
De dekkigskaart geldt voor NEDERLAND. In het buitenland ben je afhankelijk van roamingpartners. locatie en dergelijke.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Opahaas,

Welkom op het Forum!

Ik vind het erg vervelend dat je geen netwerk kunt verkrijgen met je simkaart in de PowerGuard CM2100.

Zoals je weet kunnen wij niet garanderen dat je simkaart hierin werkt, wel zal ik mijn best doen om hierbij te helpen!

Om je simkaart in het buitenland te kunnen gebruiken, is het belangrijk dat je simkaart over de juiste instellingen beschikt. Hierom heb ik de optie 'Bellen in en naar het buitenland' voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen om dit apparaat opnieuw te installeren met je simkaart erin. Op deze manier registreert je simkaart zich met de juiste instellingen op het netwerk.

Mocht het probleem toch nog blijven bestaan, dan adviseer ik je om 'm in een telefoon te plaatsen om te testen of 'ie hier wel werkt. Houd er rekening mee dat je op de telefoon alleen 2G selecteert bij je netwerkmodus. Alleen dan kun je achterhalen of het aan het netwerk ligt of aan het apparaat.

Laat je ons weten of het lukt op deze manier?

@ Ray en Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer