Skip to main content
Vraag

Porteren nummer familielid van simyo

• August 22, 2025
  • 5 reacties
  • 49 Bekeken

Vanmorgen rond 10 uur, via de app op mijn telefoon een simonly abonnement voor mijn dochter aangevraagd. Zij had al een prepaid kaart van simyo en wilde graag haar nummer behouden, dus ik heb optie 2 aangeklikt; nummerbehoud. Het porteren van het nummer blijft hangen op de één of andere manier, de reden die hiervoor bij porteren.nl wordt aangegeven is dat onduidelijk is wie de huidige provider is…. In mijn app kan ik zien dat haar account een ander nummer heeft toegekend gekregen. Op de computer zie ik haar account echter helemaal niet (ik dacht op mijn computer in te loggen om te kunnen chatten, maar helaas blijkt dat niet mogelijk, dus dan maar zo :)). Wat te doen, komt dit goed? Hartelijke groet Nienke

5 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • August 23, 2025

Beste ​@nhj bij een abo met nummerbehoud wordt er voor de definitieve portering een tijdelijk ‘administratief’ nummer toegekend, dat je niet moet gebruiken, omdat dat onder geen enkele bundel valt en je dus de maximale kosten maakt als je dat wel gaat gebruiken.

In zoverre lijkt het dus goed te gaan.

Bij twijfel kun je in het weekend van 10u00 tot 17u00 WhatsAppen met Simyo, zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes

• auteur
  • Beginner
  • August 23, 2025

Beste ​@JanD , dank voor je reactie, helaas... de aanvraag voor nummer behoud is afgewezen. Het is toch wel bijzonder dat Simyo niet in staat is om een eigen nummer over te zetten van prepaid naar sim only :) Ik heb de bestelling nu geannuleerd wat wel jammer is, we zitten allemaal bij Simyo hier, maar een ander nummer hoeft mijn dochter niet . Hartelijke groet Nienke

JanD
  • Forum Expert
  • August 23, 2025

Beste ​@nhj wat is de reden voor de afwijzing???

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • August 24, 2025

Hallo Nienke

log in de app in met het account van de prepaid

ga in het tabblad overzicht naar overstappen naar sim only

en volg verder de vervolgstappen

volgens mij moet het dan zo lukken

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 25, 2025

Hi ​@nhj,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je nummerbehoud is afgewezen!

Je ontvangt altijd een tijdelijk nummer voordat wij je nummerbehoud kunnen voltooien. Ik help je hier graag mee verder. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag mee wat er precies mis gaat.

Bedankt voor jullie hulp! ​@JanD en ​@Ron H 😊

Groetjes,
Roeqajja