Skip to main content
Sinds geen gisteravond kan mijn gsm geen simyo netwerk vinden. Het toestel vanonder vrouw (ook simyo) werkt wel op het simyo netwerk. Gsm al opnieuw opgestart. Kam de simkaart stil zijn?
Probeer eens jouw sim in haar telefoon, en haar sim in jouw telefoon.

Dan weet je meteen is het je sim of de telefoon.

Een 2e optie is handmatig netwerk zoeken.



Laat ff weten wat het resultaat is.



Groet,

Friesian 🆒
Ik heb precies hetzelfde probleem

Ook sinds gisteren dat ik geen service heb.

Dan opeens weer wel

En sinds vanmorgen niet meer

En toestel geeft aan dat het netwerk niet langer beschikbaar is

En dat ik een ander netwerk moet kiezen
Heb je jouw toestel al eens uit en opnieuw aangezet? Hierdoor gaat de simkaart opnieuw proberen verbinding te maken met het netwerk.

Ook is het altijd handig om zoals hierboven al is beschreven je simkaart in een ander toestel te proberen. Kun je aangeven of jouw toestel een specifieke melding geeft?
Hoi remze.schipper en Gwendw, allereerst: welkom op het Simyo forum 🙂



Wat vervelend dat jullie allebei problemen ervaren met het netwerk op je telefoon. Als je een Simyo simkaart gebruikt, kun je het beste het KPN netwerk selecteren. Wanneer je aan het zoeken bent naar een netwerk, zal je telefoon vragen of je 1. handmatig wil selecter of 2. automatisch het netwerk wil zoeken. Ik ben zelf een voorstander van Automatisch, want mocht er lokaal iets aan de hand zijn, schakelt je telefoon automatisch over naar het beste alternatief 🙂



Mocht dit niets uithalen, raad ik aan de instructies van Friesian te volgen 🙂 Zo kun je achterhalen of het aan de simkaart of aan het telefoontje ligt.



Zijn de problemen hiermee verholpen?





Dankjewel Friesian!
In mijn oude telefoon doet de sim het wel,ook wel met minder bereik streepjes,maar wel constant bereik.

De andere telefoon wordt nu nagekeken door de reparateur.
Hoi Gwendw,



Dankjewel voor je terugkoppeling, ik hoop dat het euvel in je andere telefoon snel wordt gevonden en verholpen :)



Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan weet je ons te vinden hè!

Reageer