Skip to main content

.

Sinds vandaag horen de mensen waarmee ik bel mij niet. Ik hoor hun wel. Soms horen ze me heel kort aan het begin van een gesprek, daarna niet meer.

Als ik via Whatsapp bel op WiFi of 4G horen de andere personen mij wel. Altijd.

Het probleem doet zich voor bij iedereen waarmee ik bel. Ik heb al met Apple gesproken en het lijkt bij het netwerk te liggen.

Ik zie op de website van KPN dat ze momenteel onderhoud aan de mast plegen bij ons in de buurt. Dit is een zakelijke telefoon en ik kan nu helemaal geen klanten meer bellen. Klantenservice was ook niet te bereiken vandaag. Hoe kan dit opgelost worden? Ik kan mijn klanten niet tot 2 september laten wachten voordat ik ze terugbel.

Hi ! 
 

Even een vraag , heb je toevallig een iPhone 11? Daar zijn erg veel problemen mee in combinatie met hun net werk , ik ben hierdoor al maanden zeer slecht bereikbaar . 


Hi!

Ik heb een iPhone 13Pro…. 


Je zou vowifi kunnen inschakelen dit is bellen via wifi. 


Hoi @plukster,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat dit een vervelende situatie voor je is. Ik heb ook even gekeken op de KPN-storingenpagina, en ik zie dat er inderdaad sinds 26 augustus onderhoudswerkzaamheden worden uitgevoerd bij de mast in jouw buurt. Dit zal, zoals je aangeeft, tot 2 september duren. Helaas is het enige wat je kunt doen VoWiFi inschakelen (zoals @Ron H al heeft aangeraden, heel erg bedankt!). Via >deze] pagina op onze website kun je lezen wat VoWiFi precies is en hoe je dit kunt inschakelen. Hopelijk verbetert dit je situatie. 

Groetjes,
Seren


Hoi Seren,

Dank voor je reactie. Gisteren heb ik toevallig meerdere mensen uit de wij gesproken die precies dezelfde problemen ervaren. Het zit dus echt in het netwerk en wordt zeer waarschijnlijk veroorzaakt door de werkzaamheden.

Ik ga me verdiepen in de VoWiFi.


Hoi Seren,

Dank voor je reactie. Gisteren heb ik toevallig meerdere mensen uit de wij gesproken die precies dezelfde problemen ervaren. Het zit dus echt in het netwerk en wordt zeer waarschijnlijk veroorzaakt door de werkzaamheden.

Ik ga me verdiepen in de VoWiFi.

Ik zie inderdaad op de KPN-Storingspagina dat het gaat om werkzaamheden voor mobiel internet en bellen. Mocht je nog ergens tegen aanlopen met VoWiFi laat het dan vooral even weten, dan kunnen we je verder helpen! 


Hi! Dit probleem heb ik ook sinds afgelopen zondag. Ik kan meestal wel een gesprek tot stand brengen of als ik gebeld word, gewoon opnemen. Ze horen mij dan meteen helemaal niet, of na een paar seconden val ik weg en horen ze mij niet meer. Aan mijn microfoon ligt het niet want ik kan gewoon video's met geluid opnemen of voicenotes sturen. En bellen via WhatsApp gaat prima. 

Er zijn geen werkzaamheden bij KPN in mijn buurt, ik heb een iPhone 11, ik heb telefoon langer dan 10 minuten uitgezet. Ik heb een provider wissel gedaan, dus bij de instellingen naar Vodafone geswitcht en toen weer terug naar Simyo. Allemaal niks geholpen. Ja, ik kan via wifi bellen maar ik ben ook vaak van huis en wil gewoon overal bereikbaar zijn. Wie heeft er nog tips voor mij? 


Hi! Dit probleem heb ik ook sinds afgelopen zondag. Ik kan meestal wel een gesprek tot stand brengen of als ik gebeld word, gewoon opnemen. Ze horen mij dan meteen helemaal niet, of na een paar seconden val ik weg en horen ze mij niet meer. Aan mijn microfoon ligt het niet want ik kan gewoon video's met geluid opnemen of voicenotes sturen. En bellen via WhatsApp gaat prima. 

Er zijn geen werkzaamheden bij KPN in mijn buurt, ik heb een iPhone 11, ik heb telefoon langer dan 10 minuten uitgezet. Ik heb een provider wissel gedaan, dus bij de instellingen naar Vodafone geswitcht en toen weer terug naar Simyo. Allemaal niks geholpen. Ja, ik kan via wifi bellen maar ik ben ook vaak van huis en wil gewoon overal bereikbaar zijn. Wie heeft er nog tips voor mij? 

Aanvulling: mobiel internet is ook ineens veel trager of niet beschikbaar! 


Hoi @JacqD,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je slecht bereik hebt!

Ik heb zojuist een reset uitgevoerd. Het is van belang om je telefoon nog even helemaal uit te schakelen voor 15 minuten zodra je dit leest. Ik hoor daarna graag van je of dit verbetering heeft opgeleverd!

Groetjes,
Roeqajja


Hoi @JacqD,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je slecht bereik hebt!

Ik heb zojuist een reset uitgevoerd. Het is van belang om je telefoon nog even helemaal uit te schakelen voor 15 minuten zodra je dit leest. Ik hoor daarna graag van je of dit verbetering heeft opgeleverd!

Groetjes,
Roeqajja

Hallo Roeqajja, dank je wel voor je moeite en poging! Ik heb mijn telefoon ruim een kwartier uitgezet, en het even aangekeken vandaag en gisteren. Helaas heeft het niet gewerkt… bellen lukt nog steeds af en toe niet, en ik heb ook nog geen constant mobiel internet .  Echt vervelend. Sinds klant bij jullie en nooit problemen met dezelfde telefoon. Sinds dit weekend veel gedoe. Weet je nog een andere oplossing? 


Hi @JacqD,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer om te horen dat het bellen en internetten nog niet helemaal lukt.

Krijg je een bepaalde foutmelding te horen zodra je probeert te bellen? En gaat het alleen om uitgaande gesprekken of merk je ook problemen bij inkomende gesprekken? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Roeqajja


Reageer