Skip to main content
Beste Simyo,



Ik heb afgelopen donderdag avond met iemand ge-skyped op mijn telefoon, en de volgende ochtend kreeg ik plotseling een sms'je dat mijn Sim-kaart geblokkeerd was ivm hoogverbruik. Wat blijkt nou: mijn wifi heeft me eruit gegooid en ik heb anderhalf uur op 3g zitten bellen. Ik heb dit gedurende het hele gesprek niet door gehad, mede ook omdat ik nooit een sms'je ontvangen heb dat ik door mijn internetbundel heen was (die ik overigens normaal wel krijg), en nu dus zo'n hele hoge rekening. Ik heb toen ook maar eens mijn gebruik voor augustus bekeken, en blijkbaar is er in augustus (op de laatste dag nog wel) ook zoiets gebeurd. Mijn rekening voor augustus en september zijn samen belachelijk hoog, en ik ben ten einde raad. Normaal gesproken betalen mijn ouders mijn telefoonabonnement, maar voor deze rekening kan ik ze simpelweg niet laten opdraaien. Ik, aan de andere kant ben beginnend student, en kan zo'n bedrag ook niet zomaar ophoesten. Ook al kan ik goed begrijpen dat dit eigenlijk gewoon dikke vette pech is, hoopte ik toch dat simyo mij misschien uit de nesten kan helpen.



Met vriendelijke groet,

Max
Ik kan niet voor Simyo beslissen maar als tip wil ik graag zeggen. Laat bij het gebruik van Wifi nooit je 3G aan staan.



Wel apart dat je die smsjes niet hebt ontvangen. Simyo kan je precies vertellen wanneer en hoe laat ze gestuurd zijn. Dat sturen gaat namelijk automatisch.
Hoi mbreggen, welkom op het Simyo forum 🙂.



Het is erg vervelend dat je twee keer tegen dit soort hoge kosten aan bent gelopen in korte tijd. Vreemd dat je hierbij aangeeft dat je géén waarschuwingsberichtjes hebt gehad. Deze zijn zowel afgelopen maand als deze maand op tijd verzonden, zo wees een vraag aan de KPN netwerkspecialisten uit. Hierbij is ook gekeken of je telefoon een ontvangstbevestiging afgeeft, dus die heb je daadwerkelijk gekregen (maar misschien gemist).



Daarnaast geef je gelukkig aan dat je weet hoe het komt en geeft Raytje daarop de beste tip; 3G/dataverbinding meteen uitzetten als je streamt of als je op Wi-Fi zit. Just to be sure.



Ondanks dat je bent overgestapt naar een nieuwe provider, wat ik erg jammer vind, kom ik je toch tegemoet op je laatste factuur. Ik verreken je buiten bundel kosten tegen een extra internetbundel. De verrekening hiervan zie je op je laatste factuur 🙂.



Groetjes, Tiury
Ontzettend bedankt Tiury! Fijn dat ik mijn abonnement bij simyo toch goed heb kunnen afsluiten. Nogmaals bedankt!

-Max
Hoi Max!



Graag gedaan uiteraard 🙂. We hopen dat je nieuwe provider bevalt! Je weet ons altijd te vinden mocht er nog iets zijn.



Groetjes, Tiury

Reageer