Skip to main content
Beantwoord

Pas op!! Spam sms bericht vanuit een Duits telefoonnummer.

• April 3, 2026
  • 4 reacties
  • 33 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Vandaag opende ik mijn berichtenbox op mijn iPhone en zag daarin een vreemd bericht met een voor mij nog vreemder telefoonnummer.  Dat is een nummer uit duitsland (+49).

Direct ging bij mij de alarmbel af en heb het bericht verwijderd en als spam gemeld.  Maar niet voordat ik een screenshot had gemaakt, zie hieronder. Uiteraard niet op de link in het bericht geklikt.

Daarom hierbij een waarschuwing, wees bedacht hierop!! Hopelijk wordt er vanuit Simyo ook aandacht aan besteed.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Bink,

Bedankt voor je bericht. 

Super bedankt dat je dit met ons deelt! Dit is erg waardevol en heb dit daarom meteen intern voorgelegd bij de juiste afdeling. Heel erg bedankt voor je oplettendheid en het alert zijn hierin.

Groetjes,
Amy

4 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • April 3, 2026

Bedankt voor deze waarschuwing, melding ​@Bink !!

Het blijft, elke dag opnieuw, opletten. 

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • April 7, 2026

Hoi ​@Bink,

Bedankt voor je bericht. 

Super bedankt dat je dit met ons deelt! Dit is erg waardevol en heb dit daarom meteen intern voorgelegd bij de juiste afdeling. Heel erg bedankt voor je oplettendheid en het alert zijn hierin.

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img+2
  • auteur
  • Rookie
  • April 13, 2026

En vandaag de volgende spam sms ontvangen, nu van een voor mij onbekend 06 nummer. Zie screenshot 

het zal vast niet de laatste zijn

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • April 14, 2026

Hoi ​@Bink,

Jeetje, wat ontzetten vervelend zeg! Mocht je liever kosteloos een nieuw nummer van ons willen dan kan ik dat voor je in orde maken. 

Je kan mij hiervoor een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. 

Groetjes,
Amy