Skip to main content
Mijn moeder betaald al jarenlang via automatische incasso haar prepaid abonnement, maar onlangs kwam ik erachter dat ze hierdoor maandelijks heel duur belt. Ik probeer dit nu om te zetten naar sim only, maar dit schijnt alleen te kunnen als ik 1 cent via Ideal betaal en mijn moeder heeft geen internetbankieren. Ik heb de klantenservice gebeld en volgens hen was het geen probleem als ik die cent via mijn bank betaalde en dan het rekeningnummer terug veranderde naar dat van mijn moeder.



Die cent heb ik dus betaald, maar als ik dat rekeningnummer terugverander, gaat dat toch weer via die cent procedure, of ben ik nu gek???



Waarom kan dit niet gewoon worden aangepast, mijn moeders gegevens hebben jullie immers al, en nu heb ik dus de keuze om het van mijn bankrekening te betalen, of naar een andere provider te gaan?
Hoi Animalpalace,



Welkom op het forum :)

Wat vervelend om te lezen. Je bent niet gek.. Het is voor een sim only abonnement bij Simyo nodig om internetbankieren te hebben, vandaar o. a. ook dat je de 1 cent betaling moet doen. Wanneer een factuur namelijk niet kan worden afgeschreven is iDeal de enige mogelijkheid om de herinneringen te betalen.

Simyo is een 100% online provider. Ook het opwaarderen, als dat niet automatisch gebeurt, gebeurt met iDeal.

Ik vind het heel erg vervelend dat je verkeerde informatie hebt gekregen. Ik wil daar ook graag achteraan, want situaties als deze willen we graag voorkomen. Ik ga dat gesprek dus ook naluisteren. Zou je me daarom in een privébericht de datum en tijd van dat gesprek kunnen sturen, en het nummer waarvandaan je gebeld hebt?

Dan antwoord ik je daar weer op wat we hieraan kunnen doen.



Ik wacht je berichtje af,



Groetjes, Charlene
Hallo Charlene,



dit was om 13.38 en 54 seconden. Wel gek dat mijn moeder al jaren via automatische overschrijving haar prepaid aanvullen betaald, en dit nu niet omgezet kan worden naar een sim only abonnement terwijl jullie dus haar bankrekeningnummer gewoon hebben. Ze heeft zonder ons weten veel te veel betaald al die tijd door de prepaid constructie, ze had beter een sim only kunnen hebben. We stappen nu over op een ander, waar ze 550 minuten voor 10 euro krijgt. Jammer, want jullie service vind ik, buiten deze vergissing, erg goed!



Vriendelijke groet,



Petra
Hoi Animalpalace,



Stuur je me nog even een privébericht? Met het nummer waar je vandaan hebt gebeld? De datum bij de tijd is ook handig :)

Ik had ook gezegd dat ik je zou antwoorden met een oplossing. Maar heb je je moeder nu al laten overstappen?

Ik wacht je privébericht af.



Groetjes, Charlene

Reageer