Skip to main content
Hallo, mij is onduidelijk hoe het proces overstappen van abonnement naar prepaid verloopt. Andersom is er genoeg informatie over te vinden, maar niet voor deze situatie.



In verband met een verhuizing naar het buitenland wil ik een prepaid bij simyo met nummerbehoud.

Nu heb ik dus al een simyo abonnement. Gister een nieuwe simkaart ontvangen en de begeleidende brief zegt fat ik deze moet activeren.



De vraag voor nummerbehoud heb ik per mail al eerder gesteld na ontvangst tijdelijk 06nr.

Moet ik die nieuwe simkaart nu activeren en gaan gebruiken of kan ik mijn huidige (ook simyo) simkaart blijven gebruiken?



Hoor het graag. Over een week vertrek ik. Zou het graag voor die tijd rond hebben.
Hoi Borsboomce,



Welkom op het Simyo Forum.



Oké.

Even voor de duidelijkheid.

Er is een nummerbehoud aanvraag gedaan?

Je kan de Simyo Simkaart blijven gebruiken tot het nummer is overgezet op de nieuwe simkaart. Wanneer is dit?

De nieuwe Simyo simkaart moet je in je mobiel doen en activeren door in je mobiel te stoppen en de pincode van het tijdelijke nummer in te voeren.



Zo zal het wel goed komen.

Heb je nog vragen of lukt het zo?
Hoi Borsboomce,



Welkom op het Simyo Forum.



Goed dat je dit komt navragen! Het is uiteraard niet de bedoeling dat jij jouw 06-nummer straks kwijt bent.



Ik heb het voor je nagekeken en de aanvraag is netjes binnengekomen. Op dit moment is er nog geen goedkeuring maar dit wordt zo snel mogelijk in behandeling genomen. De aanvraag is ingediend per 19 oktober. Dan loopt jouw contract namelijk af. Zodra het goedgekeurd is, stellen wij jou hiervan op de hoogte via een e-mail. Maak je verder geen zorgen. Het staat allemaal goed in het systeem. Houd je ons even op de hoogte?



Zoals Maikel.twinnie aangeeft, kun je tot die tijd jouw oude simkaart blijven gebruiken. Jouw nieuwe simkaart is al actief. Het nummer wordt hier op overgezet. Jouw huidige simkaart zal dan vervallen. Heb je hier nog vragen over?



@Maikel.twinnie, bedankt voor de informatie die je hier hebt gegeven. Ik heb je reputatiepunten gegeven :)



Groetjes,

Angela
Hartelijk dank voor de reactie, inmiddels in Curacao aangekomen. Ik heb nog geen mail ontvangen met goedkeuring. Het nummer doet het nog met de 'oude' simkaart met abonnemment. Per de 19e zou het eindigen, maar kan ook gewoon nog bellen. Ik weet nu niet zo goed wat te doen. Vooralsnog heb ik de nieuwe kaart nog niet in het toestel gehad.



Benieuwd naar wat ik nu moet doen. Graag hoor ik uw advies. Ik zit hier met een tijdsverschil van 6 uur, wellicht reageer ik wat later.

Reageer