Skip to main content
Hallo,



ik wil natuurlijk iets heel ingewikkelds en ben op zoek naar de juiste manier dit op te pakken.



ik heb nu een abonnement bij ziggo mobiel maar heb slecht bereik thuis dus wil overstappen. Om het bereik van Simyo eerst thuis te testen (dekkingskaart was niet eenduidige :)) heb ik nu een prepaid pakketje van Simyo in gebruik. Het bereik is inderdaad veel beter dus ik wil wel overstappen met mijn ziggo nummer naar simyo sim only.



Kan ik de prepaid simcard blijven gebruiken en daar een sim only abonnement van maken én tegelijk mijn ziggo nummer er naar over laten zetten? of moet dit in 2 stappen? het simyo prepaid nummer mag dan weg.



kan ik ook eerst een maand abonnement nemen en als het goed bevalt deze ook nog weer opwaarderen naar een jaarabonnement?



bedankt voor de hulp alvast!

Stefan
Hoi StefanvanRuiten, welkom op het forum van Simyo! :)



Wat fijn om te horen dat je naar ons wil overstappen! Maar het zal wel even een paar voetjes in de aarde hebben om dit helemaal in orde te maken, maar daar gaan we uitkomen :)



Wat ik je wil aanraden om te doen is het volgende: allereerst kan je via Mijn Simyo onder Mijn instellingen & simkaart nummerbehoud aanvragen voor je nummer bij Ziggo. Vervolgens ontvang je van onze afdeling Nummerbehoud binnen enkele dagen een e-mail wanneer we je nummer mogen overnemen van Ziggo.



Daarna raad ik je aan om of een aantal dagen of voordat we je nummer of een dag nadat we je nummer hebben overgenomen van Ziggo je prepaid aansluiting om te zetten naar een Sim Only.

Of je dit ervoor of erna doet is aan jou, alleen niet dezelfde dag dat we je nummer overnemen, want ik ben bang dat de processen dan door elkaar gaan lopen en dat zou evt. voor wat moeilijkheden kunnen zorgen. Oftewel doe je dit ervoor, dan heb je even dubbele abonnementskosten, ga je je prepaid pas erna omzetten, dan zal je even via prepaid gebruik maken van je eigen nummer.



Je prepaid aansluiting omzetten naar een Sim Only kan je via Mijn Simyo doen. Op de overzichtspagina vind je namelijk de knop 'stap over naar Sim Only'.

Er zal in jouw geval eerst nog worden gevraagd om je rekeningnummer bij ons bekend te maken en te activeren. Dit aan de hand van een bijschrijving van €0,01 met een activatiecode die binnen enkele werkdagen zal worden bijgeschreven op je bankrekeningnummer dat je bij ons hebt ingevuld.

Wanneer je bankrekeningnummer actief is, kan je aansluiting via de knop 'stap over naar Sim Only' binnen 48 uur worden omgezet naar een Sim Only.



Wanneer je de knop 'stap over naar Sim Only' gebruikt, kan je zelf aangeven wat voor abonnement je wenst en absoluut eerst kiezen voor een maandelijks opzegbaar abonnement. Bevalt dit goed, dan kan je vervolgens natuurlijk je abonnement om te zetten naar een jaarabonnement. Doe je tenminste vier dagen voor het einde van de maand, dan gaat deze wijziging per de 1e van de maand erop in 🙂.



Ik hoop dat ik zo duidelijk heb uitgelegd wat de juiste manier is om én je nummer van Ziggo naar ons te krijgen én je prepaid om te zetten naar een Sim Only, maar mochten er toch nog onduidelijkheden zijn of mocht je nog andere vragen hebben, dan hoor ik dit natuurlijk graag! 🙂
Hoi Kim,



ik ben begonnen dit proces in gang te zetten. het rekeningnummer is bevestigd, maar het aanvragen van het nummerbehoud naar Simyo is afgewezen. in de mail van Simyo staat dit:



De reden opgegeven door je vorige provider is:

Er is al een eerder verzoek tot nummerbehoud voor dit nummer goedgekeurd door de vorige provider.



Ik heb daarop Ziggo gebeld en in in hun systemen staat dat Simyo de aanvraag niet goed heeft ingediend en de provider "ziggo mobiel" niet (goed) heeft meegstuurd bij de porteringsaanvraag?!



hoe nu verder? bedankt, Stefan.
Hoi Kim,



ik ben begonnen dit proces in gang te zetten. het rekeningnummer is bevestigd, maar het aanvragen van het nummerbehoud naar Simyo is afgewezen. in de mail van Simyo staat dit:



De reden opgegeven door je vorige provider is:

Er is al een eerder verzoek tot nummerbehoud voor dit nummer goedgekeurd door de vorige provider.



Ik heb daarop Ziggo gebeld en in in hun systemen staat dat Simyo de aanvraag niet goed heeft ingediend en de provider "ziggo mobiel" niet (goed) heeft meegstuurd bij de porteringsaanvraag?!



hoe nu verder? bedankt, Stefan.




Hoi StefanRuiten,



Ik zie dat er inmiddels een nieuw verzoek voor je is verstuurd 🙂 Even afwachten dus, tot je een email hebt dat het bevestigd is.

Heb je verder ook nog bundels kunnen kiezen, na de bevestiging van je nummerbehoud?



Groetjes,

Charlene




Hoi StefanRuiten,



Ik zie dat er inmiddels een nieuw verzoek voor je is verstuurd 🙂 Even afwachten dus, tot je een email hebt dat het bevestigd is.

Heb je verder ook nog bundels kunnen kiezen, na de bevestiging van je nummerbehoud?



Groetjes,

Charlene





zodra het nummer is overgezet zal ik een overstap aanvragen naar een maandelijks opzegbaar sim only abonnement van 300 min / 1000mb. als dat bevalt stap ik daarna over naar een jaar abonnement.
zodra het nummer is overgezet zal ik een overstap aanvragen naar een maandelijks opzegbaar sim only abonnement van 300 min / 1000mb. als dat bevalt stap ik daarna over naar een jaar abonnement.



We zijn benieuwd! Hou ons op de hoogte 🙂

Reageer