Skip to main content
Hallo



Ik zit er aan te denken om over te stappen naar een abonnement met internetbundel. Ik heb nu prepaid van simyo.

Ik lees daar diverse verhalen over en weet inmiddels dat je dit moet doen nadat je bent ingelogd op "Mijn Simyo" en dan te kiezen voor "Overstappen naar sim-only abonnement". De gegevens daar invullen lukt ook wel maar ik wil een aantal dingen weten voordat ik dit doe:

1) Krijg je wel of geen nieuwe simkaart, dat staat nergens duidelijk?

2) Als je geen nieuwe simkaart krijgt, hoe weet je dan wanneer het abonnement ingaat?

3) Wat gebeurt er met het resterende prepaidsaldo, moet je dit eerst opmaken?

4) Hoe lang duurt die overzetting en kan ik in de tussentijd gewoon (prepaid) bellen?

5) Hoe wordt de maandelijkse factuur verrekend, gaat dat via automatische incasso of anders (ik heb nu automatisch opwaarderen)?



Alvast bedankt voor de antwoorden.
Hoi Jason Bourne,



Welkom op het forum!

Je zult geen nieuwe simkaart ontvangen. Het abonnement zal worden overgezet op de simkaart die je al hebt van Simyo.

Het abonnement zal binnen 24 uur ingaan nadat je de overstap hebt geregeld.

Het resterend tegoed zal worden verrekend met je eerste factuur.

Zolang het telefoonnummer niet is overgezet naar het abonnement kan je prepaid blijven bellen.

De factuur zal maandelijks automatisch worden afgeschreven van je rekening.
Ok, dan weet ik dat. Dan ga ik denk ik maar over.

Nog één vraagje: Gaan abonnementen altijd op de 1ste van de maand in? (in dat geval wacht ik nog ff tot 1 feb.)
Hoi Jason Bourne,



Als je nu zou overstappen naar een abonnement, zal je abonnement binnen 24 uur in gaan. Het aantal bel/sms en data units wordt dan voor deze maand naar rato berekend. Je ontvangt vervolgens per de 1ste van volgende maand weer nieuwe bel/sms en data units.



Groetjes,



Alex

Reageer