Skip to main content
Beste Simyo,



Sinds 4 november 2014 ben ik overgestapt van Vodafone naar Simyo. Toen mijn Vodafone-contract ten einde liep heb ik op de website van Simyo een Sim-only abonnement afgesloten. Hierbij gaf ik aan dat ik mijn nummer wilde behouden en zo snel mogelijk wilde overstappen, dit wil zeggen en hier ging ik ook vanuit dat deze datum werd vastgesteld zodat mij geen extra kosten zouden worden berekend.



Ik zie nu, dat als ik als overstapdatum 27-12-2014 had ingevuld, dat ik geen naheffing van Vodafone had gekregen m.b.t. 'resterende maanden tot einde contractduur'. Kunnen jullie evt. mensen op jullie website waarschuwen dat hier blijkbaar naheffingen bij providers worden geheven want ik was in de veronderstelling dat je binnen 2 maanden voor afloop contract gewoon kon overstappen. Dit factuurtje is een onaangename verassing dat voorkomen had kunnen worden; als ik dit geweten had hoefde ik niet zo snel over te stappen uiteraard.



Met vriendelijke groet,



Roy
Hoi roypeijen, welkom op het forum van Simyo!



Je topic heb ik verplaatst naar het onderwerp Nummerbehoud. Op deze manier blijft het forum overzichtelijk.



Leuk dat je bent overgestapt naar Simyo 😮 Je kunt inderdaad bij een particulier abonnement twee maanden van tevoren je overstapdatum doorgeven. Bij je bestelling geef je ook aan of je zelf hebt opgezegd of dat wij voor je kunnen opzeggen. Ik zie dat wij je contract voor je mochten opzeggen.



Wat wij dan doen is een aanvraag indienen bij je oude provider. Als overstapdatum heb je 7 oktober doorgegeven. Doordat je contract nog niet was opgezegd, hebben wij rekening gehouden met een maandopzegtermijn. Bij een particulier abonnement heb je een maandopzegtermijn. Er is een verzoek ingediend voor 3 november. Je oude provider heeft deze overstapdatum goedgekeurd.



Het kan voorkomen dat de einddatum later dan 3 november is. Je oude provider geeft dan een afwijzing op het verzoek. Er komt dat een melding dat je einddatum later in de toekomst is. Je krijgt als klant automatisch per e-mail bericht van deze afwijzing. Daarna kun je een nieuwe overstapdatum aan ons doorgeven :)



Nu is het bij enkele providers zo dat zij het verzoek gewoon goedkeuren. Vodafone is hier één van. Hun systeem verwerkt aanvragen anders. Zij bereken automatisch afkoopkosten als je einddatum later in de toekomst is. Helaas is dit bij jou gebeurd.



Heb ik het één en ander hiermee verhelderd?
Ja ik snap wat er gebeurd is, weer een goede reden om niet meer terug naar Vodafone te gaan #powertome



Bedankt voor de reactie,



Roy
Hoi roypeijen,



Goed om te lezen dat het antwoord duidelijk is 🙂! Mocht je nog verdere vragen hebben, zie ik je graag terug op het forum!

Reageer