Ik heb lange tijd een mobiel internet abonnement gehad bij KPN (een dongel aansluiting voor laptop). Deze heb ik nu opgezegd maar ik wil het mobiele nummer graag behouden omdat het bij enkele internet diensten ingesteld staat als alternatief nummer voor account herstel. Die accounts hebben twee staps authenticatie (wachtwoord en een SMS'je in dit geval) dus als ik mijn standaard telefoon nummer kwijt raak kan ik er nog gewoon makkelijk bij door een code aan te vragen via het alternatieve nummer.
Om het nummer te behouden heb ik een prepaid aansluiting bij Simyo aangevraagd, en ik heb zojuist mijn nieuwe simkaart ontvangen. Ik zie echter dat het nummerbehoud bij stap 3 is afgewezen. De melding staat hieronder:
Antwoord van je vorige provider
De aanvraag is afgewezen vanwege de volgende reden:
Gewenste overstapdatum niet mogelijk volgens huidige provider in verband met lopend contract. Neem contact op met huidige provider over de datum waarop het verzoek wel uitgevoerd kan worden.
Ik had al een vermoeden dat het mogelijk mis zou gaan, de einddatum van het oude contract staat in een mail van KPN aangegeven als 06-07-2014.
Het is gelukkig mogelijk om de overstapdatum aan te passen en het nummerbehoud dan opnieuw aan te vragen, maar wat is de correcte datum?
Voor 06-07-2014 zal hij neem ik aan weer afgewezen worden.
Als ik na 06-07-2014 aanvraag ben ik dan mijn nummer kwijt?
Dus 06-07-2014 zou juist moeten zijn? Of een dag later op 07-07-2014?
Alvast bedankt!
Groetjes,
forever