.

Vraag

Overstap KPN naar Simyo gaat niet goed, wat kan ik doen?

  • 28 January 2023
  • 26 reacties
  • 326 Bekeken

Beste mensen,

Gister zou ook mijn overstap van KPN naar Simyo hebben moeten plaatsvinden (met nummerbehoud). Dit is echter niet gelukt: het gaat mis bij het bevestigen van het contract na inloggen op Mijn Simyo. Daar krijg ik de melding “Het bevestigen van je contract is niet gelukt, probeer het later opnieuw.” Zie afbeelding.

Inloggen op Mijn Simyo wil niet meer met tijdelijk nummer. Maar op mijn mobiel (Galaxy A41) is nog wel het tijdelijke nummer zichtbaar en niet het te behouden nummer.

Via Whatsapp contact gehad met Farida, maar daar is het nog niet verder gekomen dan het verzoek om cookies en browsergegevens op te schonen. En na drie uur nog een keer dezelfde vraag….  En na twee uur nog geen reactie...

 


26 reacties

Reputatie 7

@Jozefien Je staat hierin blijkbaar niet alleen. Helaas ☹️. Dit soort meldingen zijn schering en inslag. 

@Amy @Roeqajja Wat gaat hier nu mis? Dit is niet een op zichzelf staand geval.

Jozefien, morgen zal een van de dames een reactie geven. Houd je topic goed in de gaten.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Jozefien,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je je simkaart niet kunt activeren!

Dit is inderdaad iets wat helaas sinds kort vaker gebeurd vanwege een technische error.. Ik ben even mee gaan kijken op je aansluiting en het probleem zou binnen 3 werkdagen opgelost moeten zijn. Onze oprechte excuses voor het ongemak!

Bedankt voor je reactie, @RicoK! Wij hebben dit inderdaad aangekaart bij de technische afdeling zodat er nagekeken kan worden waar het telkens mis gaat omdat het nu steeds vaker voorkomt. Momenteel wordt dit nog onderzocht. Wij hopen dat de oorzaak snel achterhaalt kan worden.

Groetjes,
Roeqajja

Dag allen, 

We zijn een stapje verder. Het ging mis qua nummerbehoud, maar de technische dienst heeft de simkaart via de achterkant geactiveerd. Maar nu kan ik nog steeds niets!
M'n belbundel en internetbundel zijn nog steeds niet actief. Ik kan niemand bellen, zelfs Simyo niet en ik kan niet gebeld worden. Dit is het nummer waarop ons gezin bereikbaar is, maar we zijn dus nu al sinds vrijdag niet bereikbaar. Ik begin spijt te krijgen van de overstap. De adviezen die we krijgen zijn opnieuw opstarten of cookies/gegevens wissen, dat helpt dus niet en het zijn acties die je als eerste probeert als iets niet werkt. HELP!

Beste Jozefien, 

 

Ik loop tegen het zelfde probleem aan. Ik kan niet inloggen in mijn Simyo, en daardoor mijn telefoon niet gebruiken want daar staat de code van mijn Sim kaart (die ik moet invoeren bij opstarten van telefoon). 

Heb jij inmiddels een oplossing gevonden? 

En @Simyo , hebben jullie anders suggesties wat ik kan doen? 

Het probleem ontstond na het volgen van jullie stappen na nummerbehoud/afsluiten nieuw contract. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jozefien,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat het nog steeds niet lukt om te bellen! Ik heb even meegekeken op je aansluiting en ik zie dat de error bij jou opgeheven zou moeten zijn maar dat de bundels niet actief zijn. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kan ik dit even voorleggen bij de technische dienst zodat de bundels geactiveerd kunnen worden. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @koen500,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt! Ondanks de error zou je wel moeten kunnen inloggen via Mijn Simyo. Zou je de app kunnen verwijderen en opnieuw kunnen downloaden en dan proberen of het lukt met inloggen? Mocht je dit al gedaan hebben zou je mij dan een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik graag een nieuw wachtwoord vanuit ons systeem naar je op! 

Groetjes,
Amy

Hoi amy, 

Het is me gelukt in te loggen in de app door de sim kaart tijdelijk te verwijderen. gek dat ik wel in de app kan inloggen en niet via de mijnsimyo website. Ik heb de pincode van de sim gevonden, de sim kaart is nu geinstalleerd en ik heb de instellingen van de sim card volgens de aanwijzingen op jullie website aangepast, maar helaas werkt internet nog steeds niet. Weet je waar dat aan kan liggen/wat ik kan checken?

 

thanks

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @koen500,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat je kan inloggen in de app! Inderdaad wel vreemd dat je niet kan inloggen via onze website versie. Heb je al eens geprobeerd om via een andere webbrowser naar onze website te gaan en dan proberen of het lukt om in te loggen? Ik heb even meegekeken en zie dat jouw aansluiting nog in error is in verband met de storing die op dit moment helaas nog speelt. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing zodat je hopelijk zo snel mogelijk gebruik kan maken van de aansluiting! Onze oprechte excuses voor dit ongemak. 

Groetjes,
Amy

Sinds gisteren over gestapt van KPN naar Simyo. Inloggen is niet gelukt. Contract verlengen gaf een foutmelding. Na bellen met 1200 is geholpen om verder toegang te krijgen in de app. Vervolgens kon ik de Pincode uitlezen en de telefoon opstarten.

Helaas geen mogelijkheid om te bellen en internetten. Mij is door de medewerker verteld dat honderden mensen momenteel met dit probleem zitten.

De telefoon is zeer belangrijk voor ons. Er moet snel een oplossing komen.

Reputatie 7

@AnitaN Zoals je op dit forum terug kunt lezen ben je hierin niet de enige. De overstap van KPN naar Simyo is thans een groot drama. Klaarblijkelijk is dit nog altijd niet onder controle. Het is bekend bij Simyo en er zou hard worden gewerkt aan de oplossing.

Voor wat het je waard is, voor de tijd dat je geen gebruik kunt maken van je aansluiting krijg je een vergoeding.

Reputatie 7
Badge +6

Uiteraard heel vervelend voor al die gedupeerde.

maar wat is er aan de hand bij KPN dat er zoveel mensen overstappen?

Reputatie 5
Badge +3

Uiteraard heel vervelend voor al die gedupeerde.

maar wat is er aan de hand bij KPN dat er zoveel mensen overstappen?

Na heel lang bij KPN te hebben gezeten, zijn per 1/12 mijn vrouw en ik overgestapt naar Simyo. Wij waren altijd heel tevreden over KPN. Voor ons was de reden om over stappen: Bij simyo iets goedkoper uit zijn, maar veel meer data en meer belminuten krijgen.

Ik kamp met hetzelfde probleem nu een dikke week. Écht belachelijk en zakelijk een groot probleem!! 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @AnitaN,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat ook jij hier last van hebt! Onze oprechte excuses hiervoor. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens zodra je merkt dat alles weer werkt? Dan kan ik de vergoeding voor je in orde maken voor de dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de aansluiting. 

Bedankt voor jullie reacties @RicoK en @Ron H!

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Marije123456789,

Bedankt voor je bericht. Ik snap dat je hiervan baalt! Onze oprechte excuses voor dit ongemak. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens zodra je merkt dat het weer werkt? Dan maak ik graag de vergoeding voor je in orde 😊.

Groetjes,
Amy

Vandaag mail van Simyo ontvangen met bericht dat de simkaart is geactiveerd. Gelukkig na 4 dagen weer bereikbaar via telefoon en internet. Ik hoop, dat ik zelf geen telefoontjes van klanten van mijn bedrijf heb gemist.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @AnitaN,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat het inmiddels werkt! Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten. Veel plezier met je aansluiting en welkom bij Simyo 😊.

Groetjes,
Amy

leuk die vergoedingen maar daar heb ik nu niets aan. al bijna 2 weken (!!!) niet bereikbaar. zakelijk is dat echt een strop aan het worden!!! Waarom wordt het niet opgelost????

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Marije123456789,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend voor je is! Ik heb even meegekeken en ik zie dat je inmiddels ook met een andere collega hebt gesproken hierover en dat dit is doorgezet naar onze technische afdeling met een hogere prioriteit. Nogmaals heb ik dit zojuist aangekaart bij onze technische dienst met de vraag om dit met spoed op te pakken. Hopelijk kan je snel gebruik maken van de aansluiting! 

Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak. 

Groetjes,
Amy

Dag allen, 

We zijn nu bijna twee weken verder en we zijn als gezin nog steeds niet bereikbaar.  Nu ga ik overmorgen naar het buitenland en kan niet eens bellen of gebeld worden in het geval van calamiteiten. Dat is echt naar! 

Steeds horen we dat we af moeten wachten…. maar écht….twee weken je klanten (het is een groot en bekend probleem) in onzekerheid laten… Dat moet toch niet kunnen? 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jozefien,

Bedankt voor je bericht. Oei, ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend voor je is! Ik zie dat je in dit topic ook een reactie hebt geplaatst waar mijn collega vanmorgen op heeft gereageerd. Ik raadt aan om je vragen in 1 topic te stellen zodat we verwarring en miscommunicatie kunnen voorkomen 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Marije123456789

Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen van de technische dienst en zou de error voor jou aansluiting opgelost moeten zijn! Zou je het toestel opnieuw kunnen opstarten en willen testen of alles werkt naar behoren? 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

Helaas ondervind ik dezelfde problemen. Van een (tot gisteren) tevreden klant van T-Mobile naar een (op dit moment) zeer ontevreden nieuwe klant van Simyo. Helaas ben ik door deze overstap ook niet meer telefonisch bereikbaar omdat ik mijn nieuwe abonnement niet kan bevestigen via de website.

Vandaag heb ik meerdere keren contact gehad met de klantenservice. Om het probleem te verhelpen zou reeds een melding aangemaakt zijn voor de technische dienst. Ik vind het persoonlijk heel jammer om te lezen dat een klantenservicemedewerker telefonisch aangeeft geen spoed aan een melding kunnen toekennen, terwijl hiertoe toch mogelijkheden zouden bestaan (wanneer ik uw reactie goed begrijp vanuit deze berichtenwisseling):

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend voor je is! Ik heb even meegekeken en ik zie dat je inmiddels ook met een andere collega hebt gesproken hierover en dat dit is doorgezet naar onze technische afdeling met een hogere prioriteit

Reputatie 7

@JeroenKw Off-topic, sorry, maar jouw naam heeft veel weg van iemand die ik ken. Ben jij toevallig in de Flevolandse hoofdstad woonachtig?

@JeroenKw Off-topic, sorry, maar jouw naam heeft veel weg van iemand die ik ken. Ben jij toevallig in de Flevolandse hoofdstad woonachtig?

Nee dat ben ik niet. 

Reageer