Skip to main content
Ik ben overgestapt van T-Mobile naar Simyo , omdat ik thuis geen bereik had met T-Mobile ( is geconstateerd door T-Mobile klantenservice).

Nu per 4-9-2015 met nummer behoud mijn nieuwe prepaid sim kaart in mijn toestel.....en wat schetst mijn verbazing....weer geen bereik, De bereikbaarheid dekking is op mijn adres goed, dit had ik van te voren al opgezocht. KPN goed bereik., geheel groen.

Ik zie 4 streepjes op mijn toestel voor bereik en toch kan ik niet bellen of gebeld worden. Ik heb zowel handmatig als automatisch netwerkproviders aangevinkt ,maar dit maakt niets uit. Vaak is het toestel aan het zoeken....niet stabiel dus.

Ik heb de sim kaart er al een paar keer opnieuw ingedaan, geen effect.

Gekeken op mijn Simyo, staat dat sim kaart actief is....

Hoe is dit mogelijk?.......is de simkaart stuk??

Wie kan mij verder helpen.

ps ik heb geen ander toestel om te kijken of sim kaart het daar wel goed in doet....mochten jullie dit willen voorstellen.

Toestel is een Sony Ericsson, experia.
Ken je iemand met de zelfde formaat simkaart die hem even wil testen in jouw telefoon? Zo kun je uitsluiten of het euvel aan je toestel of aan je simkaart ligt. Ligt het niet aan je toestel dan kan Simyo je simkaart misschien een reset geven.



Je geeft aan dat je namelijk wel bereik hebt ( de 4 streepjes is bereik) maar niet kan bellen / smsen.
Wat kan dan euvel aan toestel zijn?.......ik zou het fijn vinden als Simyo mijn simkaart een reset geeft......



Zoek ik iemand met wie ik kan testen......
Dat kunnen veel dingen zijn. Denk aan de software die problemen geeft bij het bellen / smsen. De simkaarthouder die niet helemaal z'n werk doet. Ik zeg niet dat je telefoon het probleem is vandaar mijn tip om een andere simkaart te testen 🙂
Dank voor je reactie en meedenken......

Wat ik wel weet is dat ik de telefoon van een ander heb gekregen en die had geen problemen met bellen en gebeld worden, zat bij Hollands Nieuwe= Vodafone.



Kan Simyo via dit forum mijn sim kaart resetten?
Ja maar hier reageert men binnen een dag.
Hoi JokeW,



Welkom op het Simyo Forum.



Natuurlijk vind ik het leuk om te lezen dat je naar Simyo bent gekomen. Het is wel erg jammer dat je vervolgens een wat minder goede start hebt wat betreft de bereikbaarheid. Sorry hiervoor.



Ik zie dat je ondertussen ook een reactie hebt gehad van een collega via de e-mail. Jouw simkaart heeft een reset gehad. Hiermee ben je opnieuw aangemeld op het netwerk. Kun je mij vertellen of dit geholpen heeft? Mocht dit niet het geval zijn, moet ik je toch vragen om jouw simkaart in een andere telefoon te testen en andersom. Daarnaast wil ik graag weten of je dit probleem alleen thuis hebt of ook op andere locaties. Natuurlijk hoop ik dat de reset geholpen heeft.



@Raytje, bedankt voor je tips en uitleg :)



Groetjes,

Angela

Reageer