Skip to main content
Op meerdere plekken op het forum heb ik gelezen dat achteraf alsnog nummerbehoud aanvragen (als je simyo abonnement al loopt) gewoon kan, bijvoorbeeld in dit topic https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/achteraf-nummerbehoud-aanvragen-16956/ . En er zijn veel meer topics te vinden, maar in geen van deze topics vind ik iets over mijn vraag hierbij...



Ik heb namelijk momenteel nog een abonnement lopen bij vodafone en als dat straks afloopt, wil ik dat nummer behouden en (dus) overzetten naar mijn simyo abonnement. Ik heb dus zojuist (achteraf, zoals aangegeven wordt in de gevonden topics) nummerbehoud aangevraagd via mijn simyo. Nu staat er in de bevestigende email van simyo: 



"Maak echter pas gebruik van je Simyo simkaart nadat je nummer is overgezet omdat dan je bundels zijn geactiveerd."



Dat vind ik wat vreemd, want naar mijn weten waren mijn bundels van simyo al geactiveerd, namelijk op 6-2-2014, de dag dat ik mijn simkaart (en dus abonnement) activeerde.



Ik wil nu dus even checken of dit gewoon een standaard zinnetje is (wat in mijn geval, bij achteraf aanvragen, niet geldt), of dat het betekent dat mijn bundels nu gedeactiveerd zijn en ik maar beter nog even niet kan bellen en mobiel internetten met mijn nieuwe telefoon (wat op zich prima is, maar dan wil ik dat wel even weten voor ik me op kosten jaag).
Hoi Rijntje,



Het gaat inderdaad om een standaard zinnetje. Het geldt dus ook niet voor jou 😉 Je bundels waren al actief en dat blijven ze gewoon.

Iedereen die nummerbehoud aanvraagt krijgt deze mailtjes en het aandeel dat achteraf aangevraagd is is zó klein, dat het niet te doen is om daar een apart proces voor in te richten.



Je kunt dat zinnetje dus negeren!
Fijn, dankjewel!
Wat doe je als je een verkeerde ingans datum hebt ingevoerd Hoe lang duurt het dan voor het overzetten naar je oude mobiele nr dat zou ik graag willen weten
Wat doe je als je een verkeerde ingans datum hebt ingevoerd Hoe lang duurt het dan voor het overzetten naar je oude mobiele nr dat zou ik graag willen weten



Hoi Edu56 leuk dat je op ons forum bent :)



Ik neem aan dat je een ingangsdatum voor nummerbehoud bedoelt? Als je dat namelijk verkeerd hebt ingevoerd bij je bestelling en je komt daar snel achter, dan kun je een e-mail sturen naar [email]nummerbehoud@simyo.nl[/email]. Je geeft in deze mail aan wat wel de juiste datum is. De afdeling nummerbehoud zal je aanvraag dan aanpassen en opnieuw versturen. Kom je er achter nadat je een afwijzing hebt gekregen dan kun je inloggen op Mijn Simyo en zelf een nieuwe aanvraag indienen :)



Hoe snel wij een nummer kunnen overnemen, hangt van een heleboel factoren af. Prepaid is gemiddeld een week. Een particulier abonnement is gemiddeld één maand en een zakelijk abonnement gemiddeld drie maanden. Met je abonnement heb je namelijk altijd een opzegtermijn. In principe geeft je huidige provider altijd aan wanneer de nieuwe provider het nummer mag overnemen. Daar heeft de nieuwe provider dus geen invloed op. Wij geven simpelweg door wat de andere provider ons aangeeft en dat geven wij weer door aan onze nieuwe klanten.



Is dat alles wat je wilde weten?
Hoi! Ik heb mijn abonnement bij T-Mobile een tijdje geleden laten aflopen om daarna over te gaan op een prepaid abbo bij Simyo. Ik wilde mijn nummer graag behouden, dus dat heb ik aan het begin aangegeven. Dit zou ongeveer een week duren. Ik ben nu bijna een maand verder en ik heb niks meer vernomen van mijn nummerbehoud. Wat kan er gebeurd zijn?
Hoi ReinierWijland, welkom op het forum van Simyo! :)



Ik zie dat hierover ook contact is geweest via Facebook, ik wil je vragen via één kanaal contact met ons te hebben om het overzicht te bewaren :)



Zoals aangegeven was de bestelling gedaan zonder nummerbehoud aanvraag, als je alsnog wil dat we je nummer overnemen van T-Mobile kan dit door op Mijn Simyo onder 'Mijn instellingen & simkaart" een nummerbehoud verzoek in te dienen.



Maar ik begreep dat je graag gebruik wil maken van je Simyo nummer, vergeet dan niet je abonnement bij T-Mobile zelf op te zeggen, als je dat wil natuurlijk 🙂

Reageer