.

Beantwoord

Oud Simyo abonnement omzetten in nieuw Simyo abonnement via Belsimpel, kan dat?

  • 7 September 2014
  • 13 reacties
  • 938 Bekeken

Beste Simyo,

Via belsimpel.nl wil ik graag een nieuw toestel kopen. Het is voordeliger om er dan een jaarabonnement van Simyo bij te nemen. Nu heb ik al een abonnement bij Simyo en wil ik dus over stappen op een nieuw abonnement bij Simyo, maar ik wil daarbij mijn nummer behouden. Echter is het bij belsimpel.nl niet mogelijk om voor verlenging bij Simyo te kiezen. Als ik bij de bestelfase aanvink om een nieuw abonnement met nummerbehoud te kiezen is dit niet mogelijk en wordt ik verzocht voor de verlenging te kiezen.

Mijn vraag is nu: Kan ik kiezen voor een nieuw abonnement met een nieuw 06-nummer en dan naar jullie doorcommuniceren dat ik nummerbehoud wil toepassen?
Ik zou het namelijk erg vervelend vinden om niet mijn oude nummer te kunnen behouden.
Mvg,
Esther 
icon

Beste antwoord door Dries 8 September 2014, 16:29

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Esther92,

Welkom op het forum :D

Wat leuk dat je een nieuwe telefoon wil kopen én dat je klant bij Simyo wil blijven! Wat voor telefoon wil aanschaffen?

Het is wél mogelijk om een nieuwe telefoon te bestellen bij Belsimpel met behoud van je telefoonnummer. Je kunt gewoon een nieuwe bestelling plaatsen. Je ontvangt dan een nieuwe simkaart van ons. Wij zorgen er dan voor dat je nummerbehoud wordt goedgekeurd 🙂 Het enige 'nadeel' is dat je wel € 14,99 aansluitkosten moet betalen.

Zou je willen laten weten of het allemaal is gelukt? Als je nog meer vragen hebt, dan help ik je graag verder 🙂
Hoi Dries,
Vanmorgen heb ik precies dezelfde vraag aan jullie telefonische klantenservice gesteld. Zij zeiden dat dit niet mogelijk is via Simyo. Zij adviseerden mij belsimpel.nl te bellen of zij misschien iets voor me kunnen doen. Ik heb ze gebeld en zij konden ook niks voor mij betekenen omdat voor het verlengen van een abonnement bij Simyo nog geen overeenkomsten zijn gesloten. Ik mag dan ook hopen dat zij gelijk hebben want ik heb vanmorgen dan maar de telefoon (Nokia Lumia 930) besteld zonder de korting die ik zou krijgen als ik een abonnement van simyo erbij zou nemen.
Groetjes,
Esther
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Esther92,

Om je vraag te beantwoorden, heb ik contact opgenomen met degene die over het contact gaat tussen Belsimpel en Simyo. Volgens hem is er nu al een aantal maal uitgelegd dat het meerdere malen is kortgesloten dat deze overstap gewoon kan en mag 🙂 We vinden het heel vervelend dat je hier van het kastje naar de muur wordt gestuurd, maar in dit geval is het Belsimpel die je aanvraag gewoon moet accepteren :(

Je hoeft alleen maar een nieuw abonnement aan te vragen en aan te geven dat je nummerbehoud wil hebben. Wij zullen de aanvraag vervolgens gewoon goedkeuren! 😃
Badge
Ik begrijp dat je al een Simyo abonnement hebt, dan hoef je toch alleen maar het kaartje van de ene telefoon in de nieuwe te doen ? of zie ik dat verkeerd?

Als het een twede abo is dan koop je een toestel bij belsimpel en bestel je een abo bij Simyo.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hubble1955,

Bij Belsimpel heb je tegenwoordig acties waarbij je korting krijgt op je Simyo abonnement en ook gelijk op een telefoon. Dit zijn zulke scherpe tarieven dat het goedkoper is om over te stappen via Belsimpel. Het systeem is er echter niet op gebouwd bij Belsimpel of bij Simyo om dit soort overstappen automatisch te laten gebeuren. Begrijp je? 🙂
Ik heb zojuist geprobeerd via .nl het simyo abonnement proberen te verlengen met iPhone 5c. Nummerbehoud pakt hij niet dus kan ik niet mijn bestelling afronden. Ik wil geen nieuw nummer maar mijn nummer behouden. Wat nu?
Badge
Hallo Danym

Wellicht een rare vraag heb je een simyo abo willen verlengen of van een andere provider. als het een simyo abo is dan loopt dat gewoon door.

anders even de helpdesk bellen is een oplossing.


Ik heb zojuist geprobeerd via .nl het simyo abonnement proberen te verlengen met iPhone 5c. Nummerbehoud pakt hij niet dus kan ik niet mijn bestelling afronden. Ik wil geen nieuw nummer maar mijn nummer behouden. Wat nu?
Hallo,

Het is idd een simyo abonnement. Ik heb nl al een simyo abonnement. Ik zal de helpdesk morgen bellen.

Dankjewel!
Hallo,
Ik heb via Belsimpel een Sim Only abonnement afgesloten, maar heb al Simyo prepaid. Het sim-kaartje heb ik al binnen van Simyo, dus dat is goedgegaan, maar hoe lang duurt het nummerbehoud? Provider is immers nog dezelfde. (abonnement was goedkoper via Belsimpel, vandaar dat ik het daar heb afgesloten...)
Wat geberut er met mijn Pre-paid beltegoed? Wordt dat overgezet?

Met vriendelijke groet,
Irma
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Dannym, welkom op het Simyo forum!

Het klopt dat je op sommige websites van wederverkopers geen nummerbehoud kunt aanvragen van Simyo naar Simyo.
Officieel kan het natuurlijk ook niet, want nummerbehoud is enkel tussen verschillende providers, maar omdat het in dit soort gevallen toch een beetje apart is kunnen we wel een uitzondering maken.
Wil je het volgende doen bij je bestelling:
Vul bij nummerbehoud als provider KPN in en wacht op de bevestigingsmail van Simyo met je tijdelijke telefoonnummer.
Stuur vervolgens een mail naar [email]nummerbehoud@simyo.nl[/email] met daarin het te behouden telefoonnummer, simkaartnummer, tijdelijke telefoonnummer en dat het gaat om nummerbehoud van Simyo naar Simyo.

Hoi IrmaH,

In de bestelling van het abonnement dat ik bij jou vind, zie ik helaas geen nummerbehoud ingevuld.
Zou je daarom contact willen opnemen met Belsimpel? Je zult het allemaal wel goed hebben ingevuld, maar ergens is iets niet goed doorgegeven. Belsimpel kan dan eerst checken wat er mis is gegaan en dit voor je herstellen.

Wanneer je wilt overstappen van Prepaid naar Simyo wordt je beltegoed enkel overgezet als je dit via Mijn Simyo doet.
Ik raad je dus wel aan om dit op te maken.
Hallo,

Zojuist gebeld met gsmweb.nl ivm voorstaande probleem. Zij geven aan dat jullie niet aan contractverlenging doen en ik dus geen klant kan blijven (ik wil nl hoe dan ook mijn nummer behouden). Enige optie is om naar een andere provider te gaan met een maandelijks opzegbaar abonnement en over een maand weer opzeggen en dan weer terug naar jullie gaan (zodat ik abonnement met iPhone 5c en nummerbehoud kan bestellen). Is dit niet omslachtig?
Dankjewel Ernst, onze berichten hebben elkaar zojuist gekruist. Ik ga het proberen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Dannym,

Wij horen graag van je of het nu wel is gelukt om nummerbehoud aan te vragen 🙂 Laat je het even weten?

Reageer