Skip to main content
Hallo,



Na een aantal maanden tevreden Simyo klant te zijn geweest wil ik overstappen naar een andere provider (Tele2) vanwege nieuwe telefoon i.c.m abbonement. Om het overstapproces te versnellen heb ik tegelijk met het invullen van mijn nieuwe contract mijn oude Simyo abbonement via internet opgezegd per 01-02-2013. Nu kreeg ik vandaag echter dit mailtje m.b.t. mijn nieuwe contract en nummerbehoud:



Beste ...,



U heeft bij ons een aanvraag met nummerbehoud ingediend. Uit uw contract blijkt dat u reeds heeft opgezegd en de einddatum van uw huidige abonnement op 01-02-2013 staat. Omdat providers een maand opzegtermijn hanteren om nummerbehoud te kunnen doorvoeren kunnen wij uw huidige aanvraag niet in behandeling nemen.



Wij verzoeken u om voor bovengenoemde einddatum contact op te nemen met uw huidige provider en de opzegging ongedaan te maken. Wij kunnen uw aanvraag vervolgens in alsnog in behandeling nemen met inachtneming van een maand opzegtermijn.



Wij kunnen, indien u dit wilt, uw aanvraag ook omzetten in een aanvraag met een nieuw nummer. Wij vragen u vriendelijk om in dat geval contact met ons op te nemen.




Mijn vraag is of het inderdaad nodig is om mijn abbonement bij Simyo nog een maand aan te houden vanwege nummerbehoud? En kan ik mijn opzegging nog ongedaan maken in dit geval? Zou graag advies willen hoe nu te handelen, ik wil mijn nummer niet kwijtraken.



Mvg,

Nick
Welkom op het forum nick_vinken,



Het is bij Simyo niet mogelijk om een opzegging ongedaan te maken. Je kunt bij je nieuwe provider wel een nieuw verzoek indienen en het telefoonnummer per 1/2/13 over laten zetten. Neem hiervoor contact op met je nieuwe provider en vraag of ze de nummerbehoud datum willen aanpassen naar 1/2/13. Wij zullen de aanvraag (ondanks maand opzegtermijn) gewoon goedkeuren.



Groetjes,



Alex
Hoi,



Mijn nieuwe provider doet heel moelijk en zegt dat de termijn te kort is om nummerbehoud per 1/2/13 te kunnen doorvoeren. Kan ik mijn opgezegde abonement bij jullie wel nog omzetten naar prepaid, zodat ik mijn nummer niet verlies?



Groet,

Nick
Hoi nick_vinken,



Je kunt in ieder geval aangeven dat ze toestemming hebben om het Simyo telefoonnummer met 5 werkdagen over te nemen. Ze kunnen dat gewoon een verzoek indienen. Ze hoeven zich dus niet te houden aan het opzegtermijn van een maand, omdat je al hebt opgezegd bij Simyo en het abonnement wordt beëindigd per 1/2/13. Je telefoonnummer blijft overigens technisch gezien nog een maand na de opzegdatum porteerbaar.



Groetjes,



Alex

Reageer