Skip to main content

.

Beantwoord

Opzeggen Simonly?

• 16 januari 2025
  • 8 reacties
  • 109 Bekeken

Op 15-12-2022 heb ik een een Simonly van 2 jaar afgesloten bij Simyo. (Zie ook contract) Ik kreeg extra's omdat wij bij KPN zitten. Nu ben ik van internetprovider gewisseld.

15-01-2025 wil ik overstappen naar een andere provider met nummerbehoud. Simyo zegt dit kan niet want mijn contract loopt tot 4-3-2026. Dit snap ik niet. Ik ben ook nooit bericht dat Simyo kennlijk stilzwijgend ergens een nieuw contract is gestart.

Geen enkele uitleg volgt. Ik app de medewerker dat ik dit niet snap. Immers is het wettelijk zo dat na een abonnement van 2 jaar je een maandelijkse opzegtermijn hebt van 1 maand. Maar ook zij blijft alleen maar de datum van 4-3-2026 herhalen. 

Kan iemand uitleggen waar die datum van 4-3-2026 vandaan komt?

Waarom ik niet kan opzeggen ? En waarom is nummerbehoud niet mogelijk . Volgens mij ben ik de wettelijke termijn van 2 jaar termijn allang gepasseerd.

Beste antwoord door Seren

Hoi ​@Tamvookui,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover informeert. Wat ​@JanD  zegt klopt in principe, maar ik heb toch even meegekeken naar jouw aansluiting om te zien wat er precies aan de hand is. Ik zie dat je in 2024 een bestelling hebt geplaatst voor een toestel (dit is een 2-jarig contract) en dat deze kort daarna retour is gestuurd/geannuleerd. Tijdens het verwerken van dit retour is jouw einddatum niet aangepast van 2026 naar 2024. Dit was een foutje van onze kant, mijn excuses hiervoor! Ik heb dit zojuist laten aanpassen en je bent nu contractvrij. Dit betekent dat je gewoon kunt overstappen (wel met inachtneming van de 30 dagen opzegtermijn). Wat je nu het beste kunt doen, is je nummerbehoud verzoek opnieuw indienen en alles zou dan goed moeten verlopen. :)

Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie

8 reacties

JanD
  • Consultant
  • 810 reacties
  • 16 januari 2025

Beste ​@Tamvookui in MijnSimyo kun je precies de einde-contract-datum zien en je contract downloaden.

Als je niet een keer verlengd hebt is je einde contract dus, volgens jouw zeggen, 15-12-24 en kun je dus opzeggen met 1 maand opzegtermijn.

Als je dus per 15-1-25 weg had gewild bij Simyo, had je uiterlijk 15-12-24 op moeten zeggen.

Als daar een andere datum staat heb je of een keer eerder verlengd in maart 24 of er gaat iets fout.

Via de bekende kanalen kun je met Simyo contact opnemen, maar het lijkt er op dat je er daar niet it komt. Wacht dan hier de reactie van een moderator even af.

Succes.

• auteur
  • Beginner
  • 4 reacties
  • 16 januari 2025

Hallo Jan,

Bedankt voor het antwoord. Ik heb nooit een ander contract gehad dan Simonly 2 jaar met startdatum 15-12-2022. Ik begrijp dat mijn contract dan pas in februari of maart beëindigd kan worden.

Maar de datum van 4-3-2026 kan ik niet plaatsen. Dan had ik toch ook een ander contract moeten hebben? Ik wacht een reactie van een moderator af.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1751 reacties
  • antwoord
  • 17 januari 2025

Hoi ​@Tamvookui,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover informeert. Wat ​@JanD  zegt klopt in principe, maar ik heb toch even meegekeken naar jouw aansluiting om te zien wat er precies aan de hand is. Ik zie dat je in 2024 een bestelling hebt geplaatst voor een toestel (dit is een 2-jarig contract) en dat deze kort daarna retour is gestuurd/geannuleerd. Tijdens het verwerken van dit retour is jouw einddatum niet aangepast van 2026 naar 2024. Dit was een foutje van onze kant, mijn excuses hiervoor! Ik heb dit zojuist laten aanpassen en je bent nu contractvrij. Dit betekent dat je gewoon kunt overstappen (wel met inachtneming van de 30 dagen opzegtermijn). Wat je nu het beste kunt doen, is je nummerbehoud verzoek opnieuw indienen en alles zou dan goed moeten verlopen. :)

Groetjes,
Seren

• auteur
  • Beginner
  • 4 reacties
  • 17 januari 2025

Beste Seren,

Bedankt dat jij wel de tijd hebt genomen om het goed na te kijken. Dit lukte je collega op de WhatsApp niet.

Hetzelfde is nu ook aan de hand met het abonnement van mijn echtgenoot. Wat is de snelste manier om dit voor hem ook te regelen?

• auteur
  • Beginner
  • 4 reacties
  • 17 januari 2025

Beste Sere,

Het is gelukt met het nummerbehoud. Netjes een mail van jullie ontvangen. 

Helaas....wordt daarin wel ten onrechte nog 96 euro in rekening gebracht voor een telefoon????

Hoe dan?

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1751 reacties
  • 20 januari 2025

Hoi ​@Tamvookui,

Ik zie inderdaad dat er een bedrag van €96,00 in rekening is gebracht, dit bedrag is inderdaad onjuist. Daarom heb ik dit gelijk doorgezet naar onze technische afdeling, zij zullen dit zo snel mogelijk oppakken en voor je verwerken. Mijn excuses voor dit ongemak. Wat betreft het abonnement van jouw echtgenoot, ik zie dat het nummerbehoud hiervoor wel goed is gegaan. Graag verneem ik of dit het geval is. Mocht dit namelijk niet zo zijn kan ik dit voor jullie in orde maken.

Groetjes,
Seren

• auteur
  • Beginner
  • 4 reacties
  • 20 januari 2025

Hoi Seren,

Van mijn echtgenoot is inderdaad soepel verlopen. Bedankt voor je snelle hulp.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1751 reacties
  • 20 januari 2025
Tamvookui schreef:

Hoi Seren,

Van mijn echtgenoot is inderdaad soepel verlopen. Bedankt voor je snelle hulp.

Graag gedaan! Zodra de technische afdeling het onjuiste bedrag heeft gecorrigeerd zal ik je dit laten weten. 

Reageer