Op 15-12-2022 heb ik een een Simonly van 2 jaar afgesloten bij Simyo. (Zie ook contract) Ik kreeg extra's omdat wij bij KPN zitten. Nu ben ik van internetprovider gewisseld.
15-01-2025 wil ik overstappen naar een andere provider met nummerbehoud. Simyo zegt dit kan niet want mijn contract loopt tot 4-3-2026. Dit snap ik niet. Ik ben ook nooit bericht dat Simyo kennlijk stilzwijgend ergens een nieuw contract is gestart.
Geen enkele uitleg volgt. Ik app de medewerker dat ik dit niet snap. Immers is het wettelijk zo dat na een abonnement van 2 jaar je een maandelijkse opzegtermijn hebt van 1 maand. Maar ook zij blijft alleen maar de datum van 4-3-2026 herhalen.
Kan iemand uitleggen waar die datum van 4-3-2026 vandaan komt?
Waarom ik niet kan opzeggen ? En waarom is nummerbehoud niet mogelijk . Volgens mij ben ik de wettelijke termijn van 2 jaar termijn allang gepasseerd.