Skip to main content
Sinds een week een nieuwe telefoon, weer een Sony maar nu de Xperia Z3, direct na aankoop op vakantie gegaan naar Indonesië en hier tot mijn schrik ontdekt dat ik niet kan bellen of gebeld worden (hoe wel ik nu al wel 2 keer een telefoontje kreeg) maar zelf bellen lukt absoluut niet!

Bij oproep instellingen vraagt ie om een code om de blokkeringen op te heffen, heb alles geprobeerd!

Wie weet raad?
Wie weet raad??



Ik zal het vragen aan mijn collega, de waterpijp.:P
Hoi Bellou, welkom op het Simyo forum 🙂.



Grappige titel: "Oliepijpleiding opheffen". Ik denk dat dit een welbekende 'autocorrect' fout is 😉. Ik zal de titel aanpassen.



Om in te gaan op je vraag; wat vervelend dat je in het buitenland zit met een nieuwe telefoon, maar er niet mee kunt bellen! Aan onze staan je opties zo te zien goed en ook dat je een gesprek kunt ontvangen, lijkt er niets op dat er iets op het netwerk is geblokkeerd. Het zit 'm dan toch echt in de telefoon. Welke code je bij oproep instellingen durf ik niet te zeggen, mijn idee zou zijn dat je hier je pincode in moet voeren.



Heb je die ook al getest? Misschien is het mogelijk dat je de simkaart opnieuw plaatst in je telefoon en je simkaart vervolgens ontgrendeld.



Laat je me weten of dit heeft geholpen?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor je scherpe opmerking, A.Hello-to-you 😉!
Hallo Tiury,

Ja...te genant voor woorden, echt autocorrect foutje en al op de verzendknop gedrukt (mijn tablet werkt weer heel anders dan mijn laptop).

Ik heb al je suggesties al uitgeprobeerd, ik had namelijk mijn veel slimmere dochter van 21 bij me en die heeft van alles geprobeerd. Dus nu ik een beetje mijn jetlag heb bijgeslapen ga ik zo nog even langs de winkel waar ik hem gekocht heb. Ik hoop dat ze daar raad weten want dit was toch wel vervelend, niet kunnen bellen met je telefoon maar wel perfecte onderwater foto's maken, tja..... te grappig eigenlijk.🆒



Groetjes, Bellou
Hoi Bellou,



Dat is natuurlijk niet de bedoeling, alleen maar foto's maken en niet kunnen bellen met je telefoon. Goed dat je even naar een telefoonwinkel gaat. Zij kunnen je telefooninstellingen nagaan.



Laat je weten of het heeft geholpen? 🙂

Reageer