.

Beantwoord

Op welke manier kan ik het beste mijn nummer behouden als ik naar het buitenland ga?

  • 27 September 2015
  • 2 reacties
  • 213 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Binnenkort ga ik werken in Engeland. Op dit moment heb ik een Simyo abonnement die maandelijks opzegbaar is. Maar ik zou graag mijn nummer willen behouden voor als ik weer een paar dagen in Nederland ben.

Ik weet dat je bijv. de laagste bel bundel kan nemen en internet uit kan zetten, zodat de kosten maar 5 euro per maand bedragen.
Maar moet je dan per maand een teken van leven geven, dat het nummer nog actief is? Dus een smsje sturen of even bellen? Of is dat niet nodig bij een abonnement?

Maar is er ook nog een andere mogelijkheid om je nummer te behouden? Ik zou bijvoorbeeld over kunnen stappen naar prepaid.
Wat zijn hiervan dan de oplossingen? Want volgens mij moet je bij prepaid eens in de zoveel tijd een teken van leven geven.
Wat zijn hiervan de voorwaarden of regels? En heb je dan ook de mogelijkheid om iemand te machtigen die beltegoed erop zet?

Alvast bedankt!

Groeten,
Sander
icon

Beste antwoord door Angela 28 September 2015, 13:59

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Je zou er inderdaad voor kunnen kiezen je simonly om te zetten naar prepaid. Dan behoud je je nummer tegen minimale/geen kosten. De enige voorwaarde is dat je eens per 6 maanden een belletje moet plegen of een sms'je versturen. Nadat telefoontje/sms'je blijft je aansluiting/nummer weer 6 maanden geldig.

Als je weer terug komt in Nederland kun je weer overwegen je prepaid om te zetten naar simonly.
Reputatie 7
Badge +10
Je zou er inderdaad voor kunnen kiezen je simonly om te zetten naar prepaid. Dan behoud je je nummer tegen minimale/geen kosten. De enige voorwaarde is dat je eens per 6 maanden een belletje moet plegen of een sms'je versturen. Nadat telefoontje/sms'je blijft je aansluiting/nummer weer 6 maanden geldig.

Als je weer terug komt in Nederland kun je weer overwegen je prepaid om te zetten naar simonly.


Hoi Sandervanhezik,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat gaaf dat je de mogelijkheid krijgt om in Engeland te gaan werken! Dat je tijdens deze periode jouw nummer liever niet kwijtraakt kan ik me voorstellen.

Je hebt zelf al goed onderzoek gepleegd 🙂 Daarnaast heeft RicoK je kunnen infomeren over de 'spelregels' van een Prepaid aansluiting. Daar heb ik verder niets aan toe te voegen. Wat betreft het opwaarderen, dit kun je via Mijn Simyo regelen. Dat kan dus ook vanuit het buitenland.

Om nog even in te gaan om de Sim Only optie. Zoals je zelf aangeeft, kun je deze op de laagste belbundel zetten. Hier zitten verder geen 'addertjes onder het gras'. Je hoeft niet één keer in de maand te bellen of gebruik te maken van het nummer om deze actief te houden. Zolang jij de facturen blijft betalen, zal het nummer in dienst blijven bij ons. Heb je hier nog vragen over?

@RicoK, bedankt voor je duidelijke uitleg 🙂 Ik heb je reputatiepunten gegeven hiervoor!

Groetjes,
Angela

Reageer