.

Vraag

onverwachte sms kosten, hoe kan dit?

  • 21 May 2023
  • 7 reacties
  • 72 Bekeken

Sinds kort gebruik ik de prepaid van Simyo als 2e sim in een telefoon met dual sim. Alles staat uit, om alleen whatsapp berichten te ontvangen via wifi. Hoe kan het dat er ineens 2x een sms verstuurd is op 10 en 20 mei voor een activatie van iets? Voor die tijd de sim in aparte telefoon gehad maar daar nooit sms kosten gehad. Alles is ingesteld op sim1, een onbeperkt abonnement.


7 reacties

Nog even een update... gisteren een sms in rekening gebracht op een tijdstip dat ik zeker weten de telefoon niet gebruikt heb voor minstens 3 uur. 

Hallo @Ineke19 heb je mobiele data wel uit staan voor de prepaid sim?

 

Ja, alles staat uit, kan alleen op wifi.

Ja, alles staat uit, kan alleen op wifi.

Ook op je MijnSimyo?

Reputatie 7
Badge +6

Misschien lees ik het helemaal verkeerd maar wat heeft dit te maken met sms’jes?

Ineke19 Bepaalde apps kunnen zonder dat jij het weet sms’jes versturen.

Maar de prepaid sim only (2e sim) wordt alleen gebruikt voor whatsapp te ontvangen via wifi en verder niets. Via app van simyo internet e.d. uitgeschakeld. Alles zo op telefoon ingesteld dat alles via de andere sim (1e sim) loopt. Verder gebeurt er niets met de 2e sim. Dus zou niet mogen gebeuren en toch worden er kosten in rekening gebracht voor een sms op een moment dat de telefoon niet eens in gebruik is!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Ineke19,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en de sms’jes opgezocht. Ik heb daarna het nummer opgezocht op Google en ik zag dat meerdere mensen (ook bij andere providers) hetzelfde probleem hebben als jij. Zij wisten ook niet waar deze sms’jes vandaan komen. Ik vermoed zelf dat dit wellicht een activatie sms is geweest of dat deze sms’jes vanuit een app zijn verstuurd. Ik raad aan om het nummer te blokkeren of om je app-machtigingen uit te schakelen. Er zijn namelijk apps die namens jou sms-berichten kunnen versturen. Via deze link kun je lezen hoe je de app-machtiging hiervoor uitschakelt.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Bedankt voor de hulp, heren! @JanD @Ray @Ron H 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer