Skip to main content
Vraag

Onverklaarbare verbruikskosten door nummer xxxx10002 (Geen abonnement/sms)

• May 22, 2026
  • 2 reacties
  • 8 Bekeken

Beste Simyo Community en Moderators,

Via dit topic wil ik graag een vreemd en hardnekkig probleem aankaarten waar ik momentes tegenaan loop. In mijn Mijn Simyo-verbruiksoverzicht zie ik dat er continu kosten in rekening worden gebracht voor het nummer 0010658112210002.

Na het lezen van vergelijkbare situaties heb ik de volgende stappen al ondernomen, maar helaas zonder resultaat:

1 Payinfo.nl gecontroleerd: Er staat absoluut geen enkele actieve sms-dienst of abonnement op mijn nummer geregistreerd. Het platform is volledig leeg.

2 Sms-geschiedenis gecontroleerd: Ik heb op mijn telefoon geen enkele inkomende of uitgaande sms van of naar dit specifieke nummer. Het lijkt volledig buiten mijn medeweten om te gaan.

Toen ik contact opnam met de reguliere klantenservice, werd mij verteld dat Simyo deze kosten niet kan vergoeden omdat de registratie via het netwerk binnenkomt. Ik ga hier echter niet mee akkoord, aangezien ik mij nergens bewust voor heb aangemeld en er geen geldige overeenkomst is via Payinfo.

Het lijkt erop dat er ergens op netwerkniveau of via een onzichtbare achtergronddienst (wellicht een internationale activatieroute) kosten worden weggeschreven. Om verdere kosten te voorkomen, heb ik inmiddels 'Bellen in en naar het buitenland' uitgezet via Mijn Simyo, maar dit is natuurlijk een tijdelijke noodoplossing.

Mijn vragen aan de moderators/Simyo:

Kunnen jullie in het systeem kijken wat voor type verbruik (inkomend of uitgaand) dit exact is?

Is het mogelijk om dit specifieke nummer (0010658112210002) op netwerkniveau permanent te blokkeren voor mijn aansluiting?

Kan er alsnog gekeken worden naar een coulancevergoeding voor deze onterechte spookkosten?

Ik hoor heel graag jullie reactie en eventuele tips van andere forumleden die dit nummer herkennen.

Met vriendelijke groet,

yuan_123

2 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • May 22, 2026

Android of iOS? Ik gok Android.

Welk model telefoon?

• auteur
  • Beginner
  • May 22, 2026

I use iPhone

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • May 22, 2026

001 would be a US number.

What does Mijn Simyo Verbruik say, are these calls or messages? How high are the costs and how often do they occur?

Is it a fixed interval?