.

Beantwoord

Onverklaarbare SMS naar buitenland (UK). Wat zijn deze sms'jes?

  • 16 August 2023
  • 7 reacties
  • 471 Bekeken

Abonnement actief sinds vorige week en ik zie op mijn overzichten bedragen “buiten de bundel”.
Ik zie in andere topics dat dit vaker gebeurt, maar ik zie nu ook een flink bedragen … inmiddels meer dan €3,60 in een week, 71 SMS (!) een UK nummer ?
Wat is dit, kan dit gestopt worden en een credit-nota zou gewaardeerd worden ;-)
 


 

icon

Beste antwoord door Seren 11 September 2023, 15:21

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @MadHatter 

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat er kosten zijn gemaakt door onverklaarbare sms'jes. Op dit moment hebben meerdere klanten van Simyo last van dit probleem. Onze technische afdeling heeft aangegeven dat dit in onderzoek is. Ik kan dus helaas nu nog niet concreet aangeven wat de vervolgstappen zijn. Wanneer er meer bekend is zal ik dit uiteraard met je delen. Zou je alleen nog kunnen doorgeven welk toestel / model je gebruikt? Dan zet ik dit door naar onze technische afdeling. Excuses voor het ongemak. 

Groetjes,
Seren

Gaat om een iPhone 11

Reputatie 7
Badge +6

Gaat om een iPhone 11

Bedankt voor het doorgeven! Ik kom hier op terug zodra ik meer info heb. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @MadHatter,

Ik heb inmiddels een terugkoppeling van de technische afdeling. De kosten die in rekening waren gebracht kwamen door iMessage berichten. Door aanpassingen aan onze kant worden iMessage berichten naar de server van Apple nu correct verwerkt. De kosten die zijn gemaakt zijn om deze reden weggehaald van de factuur.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag! 


Groetjes,
Seren

dank voor de terugkoppeling !

Hallo,

Ik heb dit ook.

SMS naar het buitenland
 SMS naar Zone 1, Verenigd Koninkrijk, SMS naar 00447359999406

Ik gebruik een apple iPhone SE 2020. In mijn sms staat ook niks.

Groetjes,
Remco

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Remco2009,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen!

Wij hebben nu inderdaad van meerdere klanten te horen gekregen dat er ook sms’jes naar andere nummers verstuurd worden. Momenteel is het nog in onderzoek of de sms’jes ook afkomstig zijn van iMessage/Facetime. Je kunt dit topic in de gaten houden voor updates hierover :).

Groetjes,
Roeqajja

Reageer