.

Beantwoord

Onverklaarbare sms kosten Verenigd Koninkrijk. Wat kan ik doen?

  • 14 August 2023
  • 19 reacties
  • 1303 Bekeken

Onverklaarbare sms-kosten.

Op 12 augustus 21:22 zou ik 1 sms hebben verzonden naar een telefoonnummer in het Verenigd Koninkrijk. Ik heb op dat moment geen sms verzonden (ik zie dit ook niet terug in mijn uitgaande berichten). Daarnaast heb ik op dat moment mijn telefoon niet gebruikt. Hiervoor is 7 cent in rekening gebracht. Geen gigantisch bedrag, maar ik maak me zorgen dat er verdere onbekende kosten in rekening worden gebracht. Ik heb geen bijzondere apps op mijn iphone staan die belkosten/sms kosten in rekening brengen. 

icon

Beste antwoord door Seren 11 September 2023, 12:00

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Dit heeft te maken met verificatie van iMessage en FaceTime maar zover ik weet zou simyo deze kosten voor haar rekening nemen.

een moderator gaat hier nog reageren.

Dank Ron,

Het lijkt erop dat deze topic is gesloten om dat mijn vraag hier als “Beantwoord” gekenmerkt staat.

Wanneer het zo is dat deze kosten ondertussen door Simyo gedragen worden, dan lijkt het me zinvol dat hier een credit-nota zal worden opgesteld en dat toekomstige kosten voor dit nummer ook vergoed gaan worden. Het nummer wat vermeld staat onder de verbruikskosten is: 00447359999400

Dit nummer komt niet overeen met de eerder genoemde “Apple” nummers die genoemd staan op dit forum. Heeft Apple het verificatienummer aangepast en is dit niet bij Simyo bekend? 

Ik zou een antwoord van een moderator alsnog erg op prijs stellen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @JeroenKw,

Bedankt voor je bericht. Mijn excuses, ik zie nu dat er gisteren iets verkeerd is gegaan met het plaatsen van mijn reactie
Ik had inderdaad het bericht van @Ron H als '’beantwoord'’ gemarkeerd en gereageerd op jouw bericht maar ik zie dus dat deze niet is geplaatst. Sorry! 

Het kan inderdaad te maken hebben met de verificatie van iMessage. Ik zal hier even voor je achteraan gaan bij onze eigen technische afdeling. Hiervoor moet ik wel weten welk toestel en model je hebt. Zou je dit nog kunnen doorgeven door middel van een reactie op dit topic? 

Groetjes,
Seren

Badge +2

Beste Simyo, ik heb exact hetzelfde probleem. Bij mij is gisteren 27 keer een sms verstuurd naar hetzelfde nummer als Jeroen. Dit vind ik heel onverklaarbaar en vervelend. Kunnen jullie dit voor ons uitzoeken? Want ik heb deze sms’s niet verstuurd en wil geen oplopende kosten. Met vriendelijke groet Hannah.

Badge +2

Beste Simyo, ik heb exact hetzelfde probleem. Bij mij is gisteren 27 keer een sms verstuurd naar hetzelfde nummer als Jeroen. Dit vind ik heel onverklaarbaar en vervelend. Kunnen jullie dit voor ons uitzoeken? Want ik heb deze sms’s niet verstuurd en wil geen oplopende kosten. Met vriendelijke groet Hannah.


ter info op de vraag van Seren. Ik heb een Apple iPhone 12 mini. Hopelijk kan het probleem snel worden opgelost. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @hannahslessew,

Bedankt voor je bericht.

Ik kan mij voorstellen dat het super vervelend is. Goed dat je dit aangeeft. Ik heb inderdaad vernomen van onze technische afdeling dat er op dit moment meerdere klanten zijn waarbij dit issue speelt. Onze technische afdeling heeft aangegeven dat dit in onderzoek is. Ik kan dus helaas nu nog niet concreet aangeven wat de vervolgstappen zijn. Wanneer er meer bekend is zal ik dit uiteraard met jullie delen. 

Groetjes,
Seren

Hoi @JeroenKw,

Bedankt voor je bericht. Mijn excuses, ik zie nu dat er gisteren iets verkeerd is gegaan met het plaatsen van mijn reactie
Ik had inderdaad het bericht van @Ron H als '’beantwoord'’ gemarkeerd en gereageerd op jouw bericht maar ik zie dus dat deze niet is geplaatst. Sorry! 

Het kan inderdaad te maken hebben met de verificatie van iMessage. Ik zal hier even voor je achteraan gaan bij onze eigen technische afdeling. Hiervoor moet ik wel weten welk toestel en model je hebt. Zou je dit nog kunnen doorgeven door middel van een reactie op dit topic? 

Groetjes,
Seren

Dank voor je terugkoppeling. Ik heb een iPhone XR. Ik heb nu tijdelijk Imessage en Facetime uitgezet op mijn toestel om extra kosten te voorkomen. Ik hoop op een spoedige oplossing.

Ook hier 38 sms'jes tijdens/na het overzetten van een nieuwe telefoon. Hoor graag hoe 

Simyo hiermee omgaat

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Two-Tone,

Bedankt voor je bericht. Op dit moment is het nog steeds in onderzoek en heb ik geen update. Zodra ik meer weet zal ik jullie informeren. 

Groetjes,
Seren

Hoi, inmiddels de factuur van augustus gehad, zo te zien zijn bij mij de kosten niet b.doorberekend.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Two-Tone,

Ik heb inmiddels een terugkoppeling van de technische afdeling. De kosten die in rekening waren gebracht kwamen door iMessage berichten. Door aanpassingen aan onze kant worden iMessage berichten naar de server van Apple nu correct verwerkt. De kosten die zijn gemaakt zijn om deze reden weggehaald van de factuur.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag! 


Groetjes,
Seren

Hoi @Two-Tone,

Ik heb inmiddels een terugkoppeling van de technische afdeling. De kosten die in rekening waren gebracht kwamen door iMessage berichten. Door aanpassingen aan onze kant worden iMessage berichten naar de server van Apple nu correct verwerkt. De kosten die zijn gemaakt zijn om deze reden weggehaald van de factuur.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag! 


Groetjes,
Seren

Hoi Seren,

Helaas heb ik het hierboven omschreven probleem ook. Met precies dezelfde nummerreeks: een nummer dat begint met: 00447359999xxx. Vandaag is mijn factuur wederom weer opgelopen. Ik vrees dus dat het probleem nog niet is opgelost. Een medewerker zet mijn probleem al door naar de technische afdeling, maar ik wil het toch graag hier nog even melden, zodat het jullie aandacht heeft. Anders vrees ik dat ook mijn factuur behoorlijk gaat oplopen.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Riccardo de Wit,

Bedankt voor je bericht. Vervelend dat je hetzelfde probleem hebt!

Ik heb je gesproken via Facebook en wij zien op jouw aansluiting (en van een aantal andere klanten) dat de sms’jes niet verstuurd zijn naar het nummer: 00447359999400. De sms’jes zijn wel verstuurd naar een nummer wat er heel erg op lijkt, dus vandaar dat dit opnieuw in onderzoek is bij onze technische dienst. Zodra wij meer weten hierover, deel ik het onder dit topic!

Groetjes,
Roeqajja

Hi @Riccardo de Wit,

Bedankt voor je bericht. Vervelend dat je hetzelfde probleem hebt!

Ik heb je gesproken via Facebook en wij zien op jouw aansluiting (en van een aantal andere klanten) dat de sms’jes niet verstuurd zijn naar het nummer: 00447359999400. De sms’jes zijn wel verstuurd naar een nummer wat er heel erg op lijkt, dus vandaar dat dit opnieuw in onderzoek is bij onze technische dienst. Zodra wij meer weten hierover, deel ik het onder dit topic!

Groetjes,
Roeqajja

Hi Roeqajja,

Prima, maar ondertussen lopen de kosten op, en krijg ik straks wel de rekening gepresenteerd. Ik snap dat dit een mooie manier is voor een budgetprovider om nog even wat extra geld uit de zakelijke klant te persen, maar erg eerlijk is het niet. Derhalve heb ik FaceTime en iMessage tijdelijk uitgezet, in de hoop dat de sms’jes zullen stoppen.

Stopt het dan niet, dan zet ik mijn zakelijke nummer helemaal uit en laat ik mijn opdrachtgevers uitsluitend nog via e-mail communiceren, tot dat Simyo het probleem heeft opgelost. Dat heeft wel grote gevolgen voor mijn dienstverlening. Misschien was het ook wat naĂŻef om een zakelijk abonnement bij een low budget provider onder te brengen...

Met vriendelijke groet,

Riccardo de Wit

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Riccardo de Wit,

Bedankt voor je reactie. Ik kan het me voorstellen dat dit vervelend voor je is. Echter begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met “Ik snap dat dit een mooie manier is voor een budgetprovider om nog even wat extra geld uit de zakelijke klant te persen, maar erg eerlijk is het niet.”. Het is namelijk niet zo dat deze sms’jes namens Simyo worden verstuurd. De technische dienst is momenteel aan het onderzoeken of de andere nummers naast 00447359999400 ook horen bij de verificatie van iMessage en Facetime. Als dat zo is worden de kosten van de sms’jes uiteraard vergoed. Maar nogmaals, dit is nog in onderzoek bij de technische dienst. Ik hoop op je begrip hiervoor. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Hi @Riccardo de Wit,

Bedankt voor je reactie. Ik kan het me voorstellen dat dit vervelend voor je is. Echter begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met “Ik snap dat dit een mooie manier is voor een budgetprovider om nog even wat extra geld uit de zakelijke klant te persen, maar erg eerlijk is het niet.”. Het is namelijk niet zo dat deze sms’jes namens Simyo worden verstuurd. De technische dienst is momenteel aan het onderzoeken of de andere nummers naast 00447359999400 ook horen bij de verificatie van iMessage en Facetime. Als dat zo is worden de kosten van de sms’jes uiteraard vergoed. Maar nogmaals, dit is nog in onderzoek bij de technische dienst. Ik hoop op je begrip hiervoor. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Hi Roeqajja,

Ik heb gisteren FaceTime en iMessage uitgeschakeld. Toch zijn er weer sms’jes verstuurd, zie ik in de Simyo-app. Daarom heb ik de verbinding met Simyo nu helemaal uitgeschakeld. Er is geen verbinding meer tussen mijn toestel en Simyo. Daardoor is mijn bedrijf nu onbereikbaar, maar alleen op deze manier kan ik uitvinden of de sms’jes wel van mijn toestel komen. Als de sms’jes nu toch weer doorgaan, weten we dat we het niet bij mijn toestel, maar bij Simyo moeten zoeken. Ik probeer alleen maar mee te denken en mee te helpen. Bovendien wil ik niet dat mijn kosten met een euro per dag oplopen. Dan had ik net zo goed een abonnement bij een grote provider kunnen nemen ;-).

Wat het uitschakelen van de verbinding heeft opgeleverd: geen vreemde sms'jes meer. Ik stel daarmee vast dat het verzenden van de sms'jes uit mijn iPhone kwam. Sinds gisteren heb ik een iPhone 15 Pro Max met iOS 17. Ik heb daar ook mijn Simyo-nummer weer op geactiveerd. Ik heb nog geen sms’jes onder het verbruik gezien, maar ik houd het even in de gaten.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Riccardo de Wit,

Bedankt voor je reactie en de toelichting. Fijn om te zien dat er nu geen sms'jes meer worden verstuurd! Inderdaad handig om dit toch even in de gaten te houden. Mocht het zich weer voordoen dat er vreemde sms'jes worden verstuurd dan horen we dit graag van je 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Riccardo de Wit,

Fijn om te horen dat er geen sms’jes meer worden verstuurd! De kosten van de sms’jes zijn inmiddels ook vergoed op je factuur :).

Groetjes,
Roeqajja

Reageer