Skip to main content

.

Hallo,

Ik ben hier nieuw en weet niet hoe dit werkt maar ik wil graag een vraag stellen over mijn bereikbaarheid. Ik heb daar al veel over gelezen op dit forum, maar zou graag een reactie van simyo krijgen. Hopelijk is dit de goede manier.



Ik heb sinds 1 november een sim only abonnement en hoe het de eerste 14 dagen met mijn bereikbaarheid zat weet ik niet, ik heb toen weinig gebeld,  maar vanaf de 14e merkte ik dat er problemen waren met binnenkomende gesprekken en ook bij het zelf bellen valt de verbinding regelmatig weg. 

De netwerksterkte geeft over het algemeen 2, soms 3 maar ook wel eens 1 blokje aan, en de verbinding wordt ook regelmatig verbroken. 

Door deze problemen heb ik belangrijke telefoontjes gemist, en ook ben ik voor mijn werk afhankelijk van een goed functionerende telefoon.



Ik heb al het een en ander geprobeerd, in overleg met de klantenservice de telefoon uit om simkaart te resetten, simkaart in ander toestel gehad. Blijft hetzelfde. Mijn vorige provider was T Mobile, en daar nooit problemen gehad met bereikbaarheid binnenshuis.

Wat is hier aan te doen?



groeten
Hoi lilaji, welkom op het forum!



Wat lastig dat het bereik zo tegenvalt 😞 Ik zie in je gegevens dat je hier gisteren telefonisch contact over hebt gehad.

Heb je deze problemen op 2G of op 3G? Of allebei? Als je dit op bijvoorbeeld 3G hebt, kun je misschien je toestel instellen op enkel 2G.

En heb je dit enkel binnenshuis, of maakt het niet uit waar je bent?



Zodra ik weet op welke locatie('s) dit is en of het op 2G of 3G is, kan ik dit neerleggen bij een netwerkspecialist om te checken of er een storing is, of dat het bereik echt niet zo lekker is.



Hou je ons op de hoogte?
Hallo Ernst,

Dank voor je reactie. Wat je vraagt over 2 of 3 g snap ik niet helemaal, ik geb. een HTC One S en kan bij Instellingen Mobiele gegevens netwerkmodus kiezen tussen alleen WCDMA, alleen GSM of GSM/WCDMA automatisch. Ik heb gisteravond uitgeprobeerd of dat iets uitmaakt voor de signaalsterkte, maar nee. Alleen buiten is het signaal wat sterker, dan zijn 3 blokjes redelijk stabiel. Maar je kunt toch niet van me verwachten dat ik de hele dag buiten blijf om mobiel bereikbaar te zijn, toch? En zoals gezegd is dat voor mijn werk van belang.

Mijn postcode is 5508 RC.

Hoor graag van je,

Groet, Lila
Hoi lilaji,



Dankjewel voor de extra informatie 🙂. Ik heb even contact opgenomen met onze Netwerkspecialisten om navraag te doen of er problemen zijn op het netwerk op de postcode 5508RC, zij geven aan dat er geen problemen bekend zijn.



Daarnaast hebben zij mij wat meer informatie gegeven over het netwerk op jouw postcode. Het bereik moet zowel op 2G als 3G buiten goed zijn, ook binnen bij de ramen zou je goed bereik moeten hebben.

Echter, bijvoorbeeld de constructie van een huis kan invloed hebben op het bereik verder binnenshuis, waardoor we dit bereik niet kunnen garanderen.



Uit je bericht begrijp ik dat je buitenshuis wel meer streepjes hebt, zou je willen kijken hoe je bereik is bij de ramen?



Ik hoor het graag van je!

Reageer