Skip to main content
Nu wordt ik gebeld door een onbekend nummer en heb nog niet opgenomen.

Kan simyo dit nummer achterhalen?
Volgens mij kan Simyo dat niet. Wat ik soms wel eens doe als het een onbekend nummer is, is even opzoeken met Google. Als het een bekende spammer is of een een of ander call centre in India die weer eens met het zoveelste marktonderzoek bezig zijn en waarin ik absoluut niet ben geinteresseerd dan kom je dat op die manier vaak te weten. Als het geen spammer is  maar iemand met een echt belangrijke boodschap dan mag je aannemen dat hij je nog een keer probeert te bellen.
Als je de beller wegdrukt of opneemt is er pas sprake van verbinding. Als je dit nummer zou willen blokkeren dan moet je 10 verbindingen registreren zowel tijd als datum. Anders kan Simyo niets doen.
Nu wordt ik gebeld door een onbekend nummer en heb nog niet opgenomen.

Kan simyo dit nummer achterhalen?




Hoi kimdropy, welkom op het forum van Simyo! :)



Ik ben benieuwd wat je precies bedoelt: een nummer dat jou onbekend is of een anoniem nummer? In het eerste geval kan je inderdaad de tip volgen van Scotsman om eens via Google te kijken of er meer bekend is over dit nummer.



In het geval dat je gebeld wordt door een anoniem nummer, klopt het voor een groot gedeelte wat Martijn®️ aangeeft: als je telefonisch wordt lastig gevallen, kunnen we aan de hand van data en tijdstippen van 10 contactmomenten (= als je je telefoon opneemt, wanneer je wordt gebeld door het nummer) een onderzoek starten, maar we kunnen niet het nummer blokkeren, wel benaderen we de provider van degene die je lastigvalt. Deze persoon ontvangt vervolgens een bericht van zijn provider, waarin wordt aangegeven dat zijn/haar belgedrag als storend wordt ervaren. Hij/Zij wordt verzocht het gedrag te staken.



@Scotmans & Martijn®️, bedankt voor het meedenken!

Reageer