Skip to main content
Op de dag dat mijn nummer geporteerd is (1 februari)  ben ik naar het buitenland vertrokken. Mijn telefoon kan hier (in het buitenland) nu geen netwerk vinden. Ik vermoed nu dat het eerste contact na de omzetting in Nederland moet plaatsvinden en dat dat de reden is dat ik mijn telefoon nu niet kan gebruiken. Ik vind het niet erg dat dat nu even niet kan - maar kan ik zonder problemen direct weer telefoneren zodra ik in Nederland ben, ook als dat langere tijd na de omzettingsdatum is???
Hoi Wilfr63,



Welkom op het forum!



Om te kunnen bellen vanuit het buitenland, dient de instelling 'Bellen in- en naar het buitenland' aan te staan. Zojuist heb ik deze instelling voor jou geactiveerd. Mocht je nog geen verbinding kunnen verkrijgen, dan dien je handmatig naar een netwerk te zoeken.
Bedankt voor de reactie. Mijn telefoon werkt nu na handmatig selecteren van het netwerk. Het gekke is dat ik voor vertrek had gecheckt of Bellen in het buitenland aan stond, en dat bleek reeds het geval te zijn (of gold dat uitsluitend voor mijn tijdelijke nummer en had ik het voor mijn permanente nummer opnieuw moeten instellen?)
Hey wilfr63,



Goed om te horen dat alles inmiddels naar behoren werkt. Het is inderdaad niet de bedoeling dat dit voor het permanente nummer opnieuw ingesteld dient te worden. Excuses hiervoor.

Reageer