Skip to main content
Tijdens het activeren van mijn simkaart kreeg ik de vraag:



Tijdens je bestelling heb je aangegeven je huidige nummer mee te willen nemen naar Simyo.

Wil je alsnog een aanvraag voor nummerbehoud indienen of wil ("je" ontbreekt hier) bellen met je nieuwe 06-nummer?

-Ja, ik wil graag alsnog nummerbehoud aanvragen.

-Nee, ik activeer mijn simkaart en ga bellen met het nieuwe 06-nummer.



Welke keuze had ik moeten maken om mijn nummer te behouden, zoals ik al eerder had aangegeven? Dus niet alsnog behouden?

Ik kan bij mijn Simyo/overzicht niets over mijn nummerbehoud vinden.

Ik hoop dat ik goed gegokt heb,want ik wil mijn oude nummer wel erg graag houden.
Hoi CChris, welkom op het Simyo forum!



Om een abonnement te bestellen en een telefoonnummer van een oude provider mee te nemen dien je tijdens het plaatsen van je bestelling de gegevens voor nummerbehoud in te vullen.

Bij de vraag 'Wil je jouw nummer behouden?' heb je aangegeven 'nee, dank je', terwijl je dus 'ja, graag' had moeten aanklikken.

Daarna had je namelijk alle gegevens die we nodig hebben in kunnen vullen.



Bij het activeren van je simkaart had je in dit geval dan ook de 'ja, graag' optie aan moeten klikken, maar ik je gegevens zie ik dat je dit niet gedaan hebt.



Kun je dan nu als nog nummerbehoud aanvragen? Ja, dat kan :D

Log daar voor in op Mijn Simyo en ga naar het tabblad 'Mijn instellingen & simkaart'. Onder Simkaart vind je daar de optie 'Aanvragen nummerbehoud›'. Klik daarop en je krijgt een po-up te zien waar je alle gegevens in kunt vullen die wij nodig hebben.



Is dit zo duidelijk voor je?
Nee, het is niet duidelijk.

Toch klopt er het een en ander niet: ik heb bij mijn eerste aanvraag duidelijk aangegeven dat ik mijn oude nummer wil behouden. Dat kun je ook in bovenstaand lettelijk citaat lezen: "Tijdens je bestelling heb je aangegeven je huidige nummer mee te willen nemen naar Simyo".

Vervolgens krijg ik de vraag of in mijn nummer alsnog wil behouden. Hoezo "alsnog"?, dat had ik toch al aangegeven?

Keuzes "ja graag" en "nee bedankt" heb ik sowieso niet gehad. Zie bovenstaande letterlijke tekst.

Ik ga nu proberen of het via mijn instellingen alsnog goed geregeld kan krijgen.
Hoi CChris,



Dat is heel bijzonder. Helaas kunnen we achteraf niet inzien wat er tijdens het bestelproces anders is gegaan dan anders.

In de gegevens die wij binnenkrijgen krijgen is niet te zien dat er iets van nummerbehoud is aangeklikt :?



Gelukkig zie ik nu wél dat je het als nog hebt ingevuld 😃

Reageer