Skip to main content
Via de vriendendeal webshop, probeer ik een nieuw abonnement af te sluiten met nummerbehoud. De huidige provider is Dirk Mobiel. Ik ben in het aanmeldingsformulier verplicht om 18 cijfers in te vullen bij het Sim-kaart nummer van het te porteren nummer. De simkaart heeft echter 19 cijfers, geen 18. Wat nu ?
Dirk Mobiel maakt gebruik van het Vodafone netwerk en Vodafone simkaarten bestaan inderdaad uit 19 cijfers. Moet je persé 18 cijfers invullen of maximaal 18? In het laatste geval zou je kunnen proberen de eerste 10 cijfers 8931440300 weg te laten?
Dirk Mobiel maakt gebruik van het Vodafone netwerk en Vodafone simkaarten bestaan inderdaad uit 19 cijfers. Moet je persé 18 cijfers invullen of maximaal 18? In het laatste geval zou je kunnen proberen de eerste 10 cijfers 8931440300 weg te laten?





Ik moet persé 18 cijfers invullen.
Hoi Leon,



Ik raad je aan een mail te sturen richting Dirk  Mobiel.

Zij kunnen direct je simkaart nummer doorgeven.



We horen wel wat dat heeft uitgewezen.
Hoi Leon73,



Wat leuk om te zien dat je overstapt naar Simyo:D



Om je aanvraag nummerbehoud door te voeren is het van belang dat je je simkaartnummer goed in voert. Fijn dat je het dus van te voren even checked hier op ons forum. Heb je de tip van maikel.twinnie (Thanks!) al opgevolgd en contact opgenomen met Dirk mobiel?



Als jij 19 cijfers op je simkaart hebt staan, kun je de eerste 18 invullen. Als je er in dit geval maar voor zorgt dat het nummer start met één van de volgende cijfer combinaties: 893107, 894407, 894819. In sommige gevallen is de optie van RicoK(Super!) ook heel goed mogelijk, voor diegene die meelezen.;) Dat is dus afhankelijk per provider. Daarom is het handig om contact op te nemen met je vorige provider.



Is het gelukt om alles te achterhalen?
Ik heb even contact gezocht met DirkMobiel. Het laatste cijfer kan inderdaad worden weggelaten, dit is voor hen nl. een controle getal. 

Bedankt voor de tips !!
hoi Leon73,



Fijn om te lezen dat iedereen hier heeft kunnen helpen:D Graag gedaan en jij bedankt voor de terugkoppeling!
Hoi Leon,



Bedankt voor je terug koppeling.

weer wat wijzer geworden en nu weet ik indien het weer ok Dirk Mobiel gaat dat ik anders moet reageren. Want nu weet ik al wat meer.



Bedankt. Zo helpen we elkaar.
Bedankt. Zo helpen we elkaar.
True that:D

Reageer