.

Beantwoord

Nummerbehoud van prepaid naar sim only

  • 1 October 2013
  • 6 reacties
  • 498 Bekeken

Laatst heb ik een sim-only abonnement bestelt bij simyo, achteraf kwam ik erachter dat ik dit veel makkelijker had kunnen doen. Ik had namelijk al simyo prepaid, ik heb dus apart een abonnement erbij bestelt. Nu is mijn vraag: is het mogelijk om mijn nummer van mijn prepaid te behouden, dus op mijn sim-only?  Ik heb al een poging gedaan, maar ik kreeg een afwijzing met de melding dat mijn nummer niet bekend was bij mijn oude provider.

Vriendelijke groeten
icon

Beste antwoord door Ernst 2 October 2013, 17:33

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hi Stevenson,

Welkom op het Simyo forum!

Ik heb je beide Simyo nummers bekeken, en je bent inderdaad op de verkeerde manier aan het overstappen van prepaid naar sim only :(

Nu heb je je nieuwe simkaart al geactiveerd, en dus ben je akkoord gegaan met het contract en zit je ei-gen-lijk aan dat contract vast, ware het niet dat nummerbehoud aanvraag die je vandaag weer gedaan hebt, afgekeurd gaat worden en je bundels daarom niet actief zullen worden. (Wordt nummerbehoud per ongeluk tóch goedgekeurd, is er niets aan de hand).

Je kunt -hypothetisch gezien, natuurlijk ;)- Met je prepaid nummer alsnog via Mijn Simyo en de overstaplink overstappen en je nieuwe simkaart doorspoelen/weggooien/doorknippen/gewoon niets mee doen. Die bundels zullen namelijk niet actief worden, en je zult enkel aangeslagen worden voor de aansluitkosten.

Of je laat de aanvraag nummerbehoud door mij annuleren en je hebt een sim only met een nieuw nummer.

Laat even weten wat -nogmaals, puur hypothetisch- je keuze zou zijn 😃
Hi Stevenson,

Welkom op het Simyo forum!

Ik heb je beide Simyo nummers bekeken, en je bent inderdaad op de verkeerde manier aan het overstappen van prepaid naar sim only :(

Nu heb je je nieuwe simkaart al geactiveerd, en dus ben je akkoord gegaan met het contract en zit je ei-gen-lijk aan dat contract vast, ware het niet dat nummerbehoud aanvraag die je vandaag weer gedaan hebt, afgekeurd gaat worden en je bundels daarom niet actief zullen worden. (Wordt nummerbehoud per ongeluk tóch goedgekeurd, is er niets aan de hand).

Je kunt -hypothetisch gezien, natuurlijk ;)- Met je prepaid nummer alsnog via Mijn Simyo en de overstaplink overstappen en je nieuwe simkaart doorspoelen/weggooien/doorknippen/gewoon niets mee doen. Die bundels zullen namelijk niet actief worden, en je zult enkel aangeslagen worden voor de aansluitkosten.

Of je laat de aanvraag nummerbehoud door mij annuleren en je hebt een sim only met een nieuw nummer.

Laat even weten wat -nogmaals, puur hypothetisch- je keuze zou zijn :D


Bedankt voor je reactie,

Ik heb nog wel een paar vragen:

Het is dus echt niet mogelijk om mijn prepaid nummer over te zetten naar mijn sim -only abonnement? En ben ik ervan verzekerd dat nu mijn nummerbehoud (inderdaad) opnieuw is afgewezen ik nog nergens voor betaal? Er staat bij mijn simyo namelijk dat  vanaf november de maandelijkse kosten van start gaan.

Alvast bedankt!
Reputatie 3
Badge +9
Je kunt alsnog overstappen van je prepaid naar sim only met nummerbehoud. En wat -Ernst zegt, je bataald alleen de aansluitkosten van die verkeerde aanvraag.

Of een heel nieuw nummer (die simkaart die je nu hebt ontvangen houden.)

Gezien jou verhaal, opnieuw overstappen op de juiste mannier....
Badge +8
Bedankt voor je reactie,

Ik heb nog wel een paar vragen:

Het is dus echt niet mogelijk om mijn prepaid nummer over te zetten naar mijn sim -only abonnement? En ben ik ervan verzekerd dat nu mijn nummerbehoud (inderdaad) opnieuw is afgewezen ik nog nergens voor betaal? Er staat bij mijn simyo namelijk dat  vanaf november de maandelijkse kosten van start gaan.

Alvast bedankt!


Hoi Stevenson,

Volgens mij is het volgende het makkelijkst:
Jij stuurt je nieuwe simkaart terug. Ik zorg ervoor dat je die aansluitkosten niet hoeft te betalen, dat was een foutje, toch;)
Je logt in met je prepaid nummer, stapt over hoe het hoort, en hebt binnen twee dagen een abonnement.

Is dat een deal? :)

Groetjes,
Charlene
Bedankt voor je reactie,

Ik heb nog wel een paar vragen:

Het is dus echt niet mogelijk om mijn prepaid nummer over te zetten naar mijn sim -only abonnement? En ben ik ervan verzekerd dat nu mijn nummerbehoud (inderdaad) opnieuw is afgewezen ik nog nergens voor betaal? Er staat bij mijn simyo namelijk dat  vanaf november de maandelijkse kosten van start gaan.

Alvast bedankt!


Hoi Stevenson,

Volgens mij is het volgende het makkelijkst:
Jij stuurt je nieuwe simkaart terug. Ik zorg ervoor dat je die aansluitkosten niet hoeft te betalen, dat was een foutje, toch;)
Je logt in met je prepaid nummer,https://"https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/faq-overstappen-simyo-prepaid-naar-simyo-abonnement-3329/", en hebt binnen twee dagen een abonnement.

Is dat een deal? :)

Groetjes,
Charlene


Dat is inderdaad een (geweldige) deal! Ik stuur mijn nieuwe simkaart vandaag nog op en
stap deze keer op de goede manier over!:p Hartstikke bedankt!

Vriendelijke groeten van een tevreden klant
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Stevenson,

Inderdaad een goede deal, maar wel zo logisch natuurlijk :)

Is het gelukt met overstappen via de link?

Groetjes,

Alex

Reageer