.

Beantwoord

nummerbehoud - toch verschijnt SIMYO telnr. als afzender sms-jes

  • 15 January 2014
  • 2 reacties
  • 485 Bekeken

Ik heb sinds, woensdag, 8 januari nummerbehoud - tenminste dat heeft SIMYO bevestigd per mail ...
en ik moet sinds die datum ook al inloggen met dat eigen oude nummer (niet meer met het SIMYO tel.nr.),
dus ik nam aan dat het nummerbehoud effectief is. Toch krijgen de mensen die ik een sms.je stuur als afzender het tel.nr. van SIMYO (het tijdelijke nr. vóórdat het omgezet werd naar mijn eigen oude telnr.)

Whatsapp werkt gewoon. Dat doe ik thuis met free Wifi

En bij mijn verbruik - zie ik online bij SIMYO alles nog op 0 verbruik staan voor januari.
Terwijl ik wel 10 sms.jes of zo heb verstuurd - en even op internet gezeten.

Ik heb per abuis wel op di. 7 januari (vóórdat het nummerbehoud inging) één sms.je verstuurd, dat is toen vanaf het SIMYO nummer gebeurd.
Zou het daarmee te maken kunnen hebben.

Ik heb een IPhone 4 S - kan ik daar zelf het afzender telefoonnummer instellen?
Maar ik moet wel zeker weten dat ik nu binnen mijn bunder bel/sms .....!!!!!!!
En anders is dat toch een fout van SIMYO ?!
en omdat mijn verbruik nog op 0 staat, denk ik dat ik buiten mijn bundel werk nu ?!?!?

Hoe check ik dit ?!?!?
Kan ik rechtstreeks contact opnemen per mail of online - contact met SIMYO.?!
icon

Beste antwoord door Scotsman 15 January 2014, 23:36

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat je het telefoonnummer dat staat vermeld op je iPhone onder Settings (Instellingen) > Phone (telefoon?) > My Number (Mijn nummer?) moet veranderen in je oude te behouden nummer. Dan zullen de ontvangers van jouw sms'jes dat nummer als afzender zien. Tenminste dat is wat ik vermoed....

Wat de weergave van het verbruik op Mijn Simyo betreft - dat wordt altijd met vertraging verwerkt en weergegeven, en zal vermoedelijk in de loop van de komende paar uur worden bijgewerkt. Dat geldt zowel voor belminuten, sms'sen als internet MBs. Heb je trouwens de Simyo app al gedownload?

Er zijn verschillende manieren om contact op te nemen met Simyo, zie de Klantenservice link helemaal bovenaan deze pagina.
Badge +8
Ik heb sinds, woensdag, 8 januari nummerbehoud - tenminste dat heeft SIMYO bevestigd per mail ...
en ik moet sinds die datum ook al inloggen met dat eigen oude nummer (niet meer met het SIMYO tel.nr.),
dus ik nam aan dat het nummerbehoud effectief is. Toch krijgen de mensen die ik een sms.je stuur als afzender het tel.nr. van SIMYO (het tijdelijke nr. vóórdat het omgezet werd naar mijn eigen oude telnr.)

Whatsapp werkt gewoon. Dat doe ik thuis met free Wifi

En bij mijn verbruik - zie ik online bij SIMYO alles nog op 0 verbruik staan voor januari.
Terwijl ik wel 10 sms.jes of zo heb verstuurd - en even op internet gezeten.

Ik heb per abuis wel op di. 7 januari (vóórdat het nummerbehoud inging) één sms.je verstuurd, dat is toen vanaf het SIMYO nummer gebeurd.
Zou het daarmee te maken kunnen hebben.

Ik heb een IPhone 4 S - kan ik daar zelf het afzender telefoonnummer instellen?
Maar ik moet wel zeker weten dat ik nu binnen mijn bunder bel/sms .....!!!!!!!
En anders is dat toch een fout van SIMYO ?!
en omdat mijn verbruik nog op 0 staat, denk ik dat ik buiten mijn bundel werk nu ?!?!?

Hoe check ik dit ?!?!?
Kan ik rechtstreeks contact opnemen per mail of online - contact met SIMYO.?!


Hoi Roos7,

Ik zie dat je al geholpen bent via de email. Het was dus slechts een instelling in je toestel 😉 En jij was al helemaal in paniek daardoor. Gelukkig heb je het nu gevonden. :)
Ik wilde nog wel vragen, waar zie jij 0 staan bij je verbruik? Want op de overzichtspagina zou je moeten zien staan, hoeveel je nog over hebt.

Ik hoor het van je,
Groetjes,
Charlene

Reageer