.

Beantwoord

Nummerbehoud Telfort.

  • 17 July 2012
  • 4 reacties
  • 538 Bekeken

Badge
12 juni heb ik mijn abonnement bij Telfort opgezegd. 12 juli zou het abonnement gestopt worden.
Daarna heb ik een Simyo abonnement aangevraagd, met nummerbehoud. 4 juli kreeg ik een email dat dit op 27/7 zou plaatsvinden.
Ik heb toen verzocht of dit niet eerder kon, aangezien mijn abonnement op 12 juli zou aflopen.
Er is toen (volgens mij) een nieuwe aanvraag naar Telfort gedaan met aangepaste datum, en deze is afgewezen omdat een porteringstermijn van 1 maand geldt. De oude aanvraag is toen (zonder dat ik het door had) geannulleerd. Ik heb toen meerdere keren met zowel Simyo als Telfort ge-emailed omdat ik er helemaal niks van snapte. Er is meerdere keren een verzoek tot portering gedaan. Bij elke aanvraag werd mijn abonnement bij Telfort weer met een maand verlengd (zonder dat ik dit wist).
Ik heb net gebeld met de klantenservice van Telfort, momenteel loopt er geen verzoek tot portering voor mijn telefoonnummer.

Ik ben zeer ontevreden over deze onduidelijke gang van zaken en ik heb het gevoel dat ik er zelf achter heb moeten komen wat de technische eisen van portering zijn en die aan jullie moet uitleggen zodat dit probleem opgelost kan worden. Zowel Telfort als Simyo beweren dat het probleem bij de ander ligt.

De klantenservice van Telfort suggereerde dat jullie de aanvraag met als porteringsdatum 27/7 zouden kunnen aanpassen zodat wellicht de porteringsdatum van 27/7 alsnog uitgevoerd kan worden. Is dit een mogelijkheid?

Mvg,
Steven
icon

Beste antwoord door Natascha 26 July 2012, 11:22

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge
Volgens Telfort was het probleem dat bij de aanvraag van 06-07 met als porteringsdatum 13-07 geen opmerking met uitleg was geplaatst.

Overigens zei de Telfort klantenservice dat niet is aangegeven op de aanvraag voor nummerbehoud dat ik zelf al het abonnement had opgezegd. Naar mijn weten heb ik dit wel ingevuld op het Simyo aanvraag formulier.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Steven26,

Vervelend dat je steeds heen en weer wordt geslingerd. Op 6/7 heeft Simyo een verzoek tot nummerbehoud ingediend om het telefoonnummer met 5 werkdagen over te nemen. We hebben hierop een afwijzing gekregen, omdat er een maand opzegtermijn zou zijn. Indien het abonnement al is opgezegd, kan het termijn van 5 werkdagen echter gewoon aangehouden worden. We hebben bij het verzoek een opmerking geplaatst om het telefoonnummer met 5 werkdagen over te zetten ivm deze opzegging. Helaas is de aanvraag dus alsnog afgewezen. We gaan nu een nieuw verzoek indienen om het telefoonnummer met 5 werkdagen over te nemen. Je ontvangt hier per email berichten over.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik heb geen email binnengekregen. Is het nog aan de gang?
Badge +6
Beste Steven26,

Ik heb de status van je nummerbehoud nagekeken. Wij gaan je telefoonnummer van je huidige provider op 30 juli overnemen.
Op 25 juli heb je een email ter bevestiging gekregen.

Reageer