Skip to main content
Beantwoord

Nummerbehoud SMS niet gekregen, hoe kan ik dit achteraf aanvragen?

• February 8, 2026
  • 9 reacties
  • 19 Bekeken

Ik heb voor ons gezin meerdere nieuwe abonnementen afgesloten. Bij één van mijn kinderen is echter nooit een sms gekomen om het nummerbehoud in gang te zetten. Nu lees ik dat dit ook achteraf kan via mijn simyo. Dat wil ik wel gaan doen, maar ik heb hier vier enveloppen met SIMkaarten liggen waarvan ik geen idee heb welke bij wie hoort. Nuja, twee staan er op mijn naam en twee op die van mijn vrouw, dat helpt al iets want ik heb op mijn naam voor mij en mijn zoon nieuwe abonnementen afgesloten en op naam van mijn vrouw voor haar en mijn dochter.

Het punt is, als je voor een kind dat nog geen 18 is een nummer besteld, dan kan dit niet op de naam van het kind zelf. Vandaar dat er meerdere bestellingen op naam van mij en mijn vrouw zijn. In de envelop staat echter nul informatie over welk nummer dit betreft.

Ik begrijp dat we bij de dag van de omzetting proefondervindelijk kunnen gaan testen door zomaar simkaarten te gaan installeren, maar ik zou het liever gewoon weten welk simkaartnummer ik in welke telefoon moet doen. En dus ook welke degene is waarvoor ik opnieuw nummerbehoud moet aanvragen.

Ik heb begrepen dat een moderator hiermee kan helpen?

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Arhe,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je voor 1 aansluiting geen sms hebt ontvangen voor het nummerbehoud!

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice. Hopelijk is alles nu duidelijk 😊.

Van harte welkom trouwens!

Groetjes,
Amy

9 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • February 8, 2026

Op de kaarten staan nummers die je kunt matchen met de nummers die in https://mijn.simyo.nl/instellingen/internet-en-bellen staan onder Sim.

Maar gewoon even proberen is toch veel simpeler?

JanD
  • February 8, 2026

Beste ​@Arhe nummerbehoud gaat vanzelf als je overstapt van een andere provider en van de overstapservice met nummerbehoud gebruik hebt gemaakt.

Alles wordt via de mail met de aanvrager gecommuniceerd door Simyo en de oude provider.

• auteur
  • Beginner
  • February 8, 2026

Op de kaarten staan nummers die je kunt matchen met de nummers die in https://mijn.simyo.nl/instellingen/internet-en-bellen staan onder Sim.

Maar gewoon even proberen is toch veel simpeler?

Zolang je niet overgezet bent kun je helemaal niets in Mijn Simyo dus helaas. Elders op dit forum waren anderen met hetzelfde probleem en daar heeft een mod het per pm uitgezocht en doorgegeven. Anders ga ik morgen wel bellen.

Beste ​@Arhe nummerbehoud gaat vanzelf als je overstapt van een andere provider en van de overstapservice met nummerbehoud gebruik hebt gemaakt.

Alles wordt via de mail met de aanvrager gecommuniceerd door Simyo en de oude provider.

Ja, dit is voor drie van de vier nummers ook zo gegaan. Het vierde nummer heeft nooit een sms gehad waarmee nummerbehoud bevestigd kon worden zoals de andere drie wel hebben gehad. Vandaar dat dit nu alsnog moet.

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • February 8, 2026

Volgens mij krijg je een tijdelijk nummer (zonder bundels) tot het nummer is overgezet, kun je met dat tijdelijke nummer niet inloggen in Mijn Simyo?

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • February 8, 2026

En heb je dataplafond al aangezet? ;)

JanD
  • February 8, 2026

Inderdaad ​@XTF , ​@Arhe krijgt een tijdelijk administratief nummer, dat je echter niet moet gebruiken, want dat nummer valt onder geen enkele bundel en betaal je de hoofdprijs bij gebruik.

• auteur
  • Beginner
  • February 8, 2026

Volgens mij krijg je een tijdelijk nummer (zonder bundels) tot het nummer is overgezet, kun je met dat tijdelijke nummer niet inloggen in Mijn Simyo?

Dat klopt, maar vanwege nummerbehoud kun je dan niets in Mijn Simyo tenzij je het toch vast activeert en dat wil ik inderdaad niet. Ik ga morgen wel even bellen met de helpdesk.

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • February 9, 2026

Hoi ​@Arhe,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je voor 1 aansluiting geen sms hebt ontvangen voor het nummerbehoud!

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice. Hopelijk is alles nu duidelijk 😊.

Van harte welkom trouwens!

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • February 9, 2026

Hoi ​@Amy ik ben erg fijn geholpen door jouw collega Mariska. Van 1 simkaart die hier ligt is geen abonnement bekend. Hoe dit kan is onduidelijk, maar de oplossing is om een nieuwe aanvraag te doen.