Skip to main content
Ik heb begrepen dat je een nieuwe sim aan moet vragen om van sim only naar prepaid over te stappen. Dit heb ik inmiddels gedaan, en tijdens de bestelling vinkte ik aan om later pas mijn nummerbehoudgegevens door te geven. Nu heb ik de simkaart ontvangen, maar begrijp ik niet hoe ik nummerbehoud aan kan vragen. Wanneer ik mijn huidige en te behouden (sim only) nummer invul staat er 'Bij het veld 'Nummer dat je wilt behouden', heb je een Postpaid Simyo nummer opgegeven. Je moet hier het nummer opgeven dat je wilt meenemen van je huidige service provider'.

Overigens begrijp ik ook niet of ik eerst mijn sim only abonnement moet afzeggen, of dat dat automatisch gebeurt.



Bedankt
Hoi louisebc, welkom op het Simyo forum!



Goed dat je een nieuwe Prepaid simkaart hebt aangevraagd 🙂 Als je bij je bestelling nog geen gegevens hebt doorgegeven, dan kun je dit later doen.

Dit kan via je Mijn Simyo pagina. Zodra je inlogt verschijnt er een pop-up “Nummerbehoud aanvragen”. Een andere manier is via het tabblad Mijn instellingen & simkaart en dan de optie Aanvragen nummerbehoud.



Het kan dat je op dit moment de melding “Nummerbehoud van Simyo Prepaid naar Simyo Sim Only is niet mogelijk. Ben je je simkaart kwijt en wil je een nieuwe? Bestel deze dan via Mijn Simyo” ontvangt. Sorry voor de verwarring. Deze foutmelding is niet helemaal de bedoeling, maar doet ook niets als je overstapt van Sim Only naar Prepaid. Je kunt dus gewoon het formulier invullen en de foutmelding negeren.



We gaan je daarna een e-mail sturen met je overstapdatum. Op deze datum wordt je nummer overgezet naar je Prepaid simkaart. Ook vervalt tegelijkertijd je Sim Only abonnement.



Geef je door of het lukt met de bovenstaande stappen? 🙂
Bedankt, ik heb inmiddels mijn gegevens naar nummerbehoud@simyo.nl gemaild.
Hoi louisebc,



We hebben je e-mail ontvangen! De nummerbehoud afdeling zal je aanvraag zo snel mogelijk aanpassen. Je krijgt hier uiteraard binnen een paar werkdagen reactie van. Laat je ons weten of alles is gelukt? :)



Groetjes, Tiury
Ik wil graag overstappen van Sim only naar prepaid (beide van Simyo) maar ik krijg de melding

'Nummerbehoud van Simyo Prepaid naar Simyo prepaid is niet mogelijk. Ben je je simkaart kwijt en wil je een nieuwe? Bestel deze dan via Mijn Simyo'

zodra ik een nieuwe simkaart voor prepaid wil bestellen.

Wat moet ik nu precies doen? Gewoon een simkaart voor prepaid bestellen en dan later nummerbehoud aanvragen?
Hoi Irisvankleinwee,



Welkom op het Simyo Forum!



Goed dat je dit komt navragen. Het is gewoon mogelijk om van een Simyo Sim Only over te stappen naar een Simyo Prepaid. Hier zit alleen een ander proces achter.



Je hebt zelf het juiste antwoord al benoemd 😉 Je kunt een nieuwe prepaid simkaart bestellen met nummerbehoud. Je kunt een Prepaid simkaart bestellen op Simyo.nl. Tijdens je bestelling kun je direct een aanvraag voor nummerbehoud invullen. Meestal kunnen we met vijf werkdagen je telefoonnummer overzetten op je nieuwe Prepaid simkaart. Hier vind je alle informatie die je nodig hebt.



Laat je weten of het allemaal gelukt is?



Groetjes,

Angela
bedankt voor het antwoord.

Ik denk dat het gelukt is, de bestelling is in ieder geval geplaatst. Wel kreeg ik weer bovenstaande melding, maar ik kon dat blijkbaar gewoon negeren?
Fijn dat het geluk is 🙂 Voor de zekerheid heb ik ons systeem er even op nagekeken. De aanvraag is netjes binnengekomen en ondertussen in behandeling genomen. Je krijgt van ons zo snel mogelijk bericht over de status van de omzetting. Houd je mij ook even op de hoogte?



Groetjes,

Angela

Reageer