.

Beantwoord

Nummerbehoud nog niet gelukt?

  • 8 May 2013
  • 4 reacties
  • 285 Bekeken

Vorige week heb ik een abonnement met nummerbehoud aangevraagd bij Simyo. Na een paar werkdagen ontving ik mijn Simyo-simkaart, met een tijdelijk nummer. Nu ontving ik gisteren een mail dat mijn abonnement binnen mijn bundel met mijn oude nummer (die ik zou behouden) vanaf vandaag ingegaan zou zijn.

Echter, als ik naar mijn oude nummer bel, krijg ik de melding dat het nummer niet bereikbaar is, terwijl ik op mijn Simyo simkaart nog steeds het tijdelijke nummer heb. Wanneer ben ik dan weer bereikbaar met mijn oude nummer?

Ook is mij gisteren gemaild dat mijn internet bundel -per direct- in zou gaan. Terwijl eerder werd verteld dat mijn abonnement later op de dag in zou gaan, hoe kan dat?

Wat ik ook nogal gek vind, is dat ik helemaal geen 3g heb gebruikt en mijn mobiele data volledig uit heb gezet, maar ondanks dat, toch ineens van 500 mb naar 387 mb ben gegaan en ook i.p.v. 300 min/sms nog maar 281 min/sms heb!

Ik heb een aantal keren zeer kort gebeld met het idee dat het buiten mijn bundel zou vallen met het tijdelijke nummer, maar als het buiten mijn bundel zou zijn, gaat het toch niet van mijn bundel af?

Ik zou s.v.p. meer duidelijkheid hierover willen.
icon

Beste antwoord door Charlene 14 May 2013, 10:16

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9


Wat ik ook nogal gek vind, is dat ik helemaal geen 3g heb gebruikt en mijn mobiele data volledig uit heb gezet, maar ondanks dat, toch ineens van 500 mb naar 387 mb ben gegaan en ook i.p.v. 300 min/sms nog maar 281 min/sms heb!

Ik heb een aantal keren zeer kort gebeld met het idee dat het buiten mijn bundel zou vallen met het tijdelijke nummer, maar als het buiten mijn bundel zou zijn, gaat het toch niet van mijn bundel af?

Ik zou s.v.p. meer duidelijkheid hierover willen.


Die 387 MB en 281 minuten kloppen wel. Dat is namelijk het evenredige deel dat u krijgt over de rest van deze maand vanaf het moment dat het abonnement is ingegaan. Per 1 juni krijgt u de volle mep.

Als u naar dat tijdelijke nummer belt, bent u dan wel bereikbaar? Als dat tijdelijke nummer ook in uw Mijn Simyo staat, dan is de nummerportering nog niet compleet, vermoed ik. 

Hebt u uw toestel al een keer uitgezet, even gewacht en weer aangezet? Anders is het wachten tot vrijdag. Vervelend maar het is niet anders. 

Ik zou inderdaad niet teveel bellen met dat tijdelijke nummer, aangezien u dan de buiten bundelkosten betaalt en die zijn een stuk hoger namelijk.
Ok! Stuk duidelijker, ik heb m'n mobiel al uit gezet en dan weer opnieuw aan gedaan, maar ik vrees dat ik dan moet wachten tot vrijdag dus.
Alsnog bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Heb je inmiddels al de telefoon weer een keer uit- en aangezet? Even blijven proberen.
Badge +8
Vorige week heb ik een abonnement met nummerbehoud aangevraagd bij Simyo. Na een paar werkdagen ontving ik mijn Simyo-simkaart, met een tijdelijk nummer. Nu ontving ik gisteren een mail dat mijn abonnement binnen mijn bundel met mijn oude nummer (die ik zou behouden) vanaf vandaag ingegaan zou zijn.

Echter, als ik naar mijn oude nummer bel, krijg ik de melding dat het nummer niet bereikbaar is, terwijl ik op mijn Simyo simkaart nog steeds het tijdelijke nummer heb. Wanneer ben ik dan weer bereikbaar met mijn oude nummer?

Ook is mij gisteren gemaild dat mijn internet bundel -per direct- in zou gaan. Terwijl eerder werd verteld dat mijn abonnement later op de dag in zou gaan, hoe kan dat?

Wat ik ook nogal gek vind, is dat ik helemaal geen 3g heb gebruikt en mijn mobiele data volledig uit heb gezet, maar ondanks dat, toch ineens van 500 mb naar 387 mb ben gegaan en ook i.p.v. 300 min/sms nog maar 281 min/sms heb!

Ik heb een aantal keren zeer kort gebeld met het idee dat het buiten mijn bundel zou vallen met het tijdelijke nummer, maar als het buiten mijn bundel zou zijn, gaat het toch niet van mijn bundel af?

Ik zou s.v.p. meer duidelijkheid hierover willen.


Hoi Laylaoholle,

Welkom op het forum!

Je eigen nummer is op 8-5 op de Simyo simkaart gezet. Als je nummer wordt overgezet op een bepaalde datum, kan dat eigenlijk gedurende de hele dag gebeuren. Dit kan bij jou even hebben geduurd. Onze excuses als je daardoor even niet bereikbaar bent geweest.

Je bel- en internet-bundel zijn allebei ingegaan op 8-5. Zoals De Leon al aangaf, heb je daardoor niet de gehele bundels gekregen. Voor die maand betaal je dan ook maar een deel van de abonnementskosten.
Gesprekken die je met het tijdelijke nummer hebt gevoerd, vallen inderdaad buiten de bundel, en gaan daar dus ook niet af.

Heb ik je vragen hiermee beantwoord, Laylaoholle?

@De Leon, bedankt voor het meedenken, en inderdaad, er is niks mis met: blijven proberen ;)

Groetjes,

Charlene

Reageer