.

Beantwoord

nummerbehoud na reeds uitgevoerd nummerbehoud

  • 12 November 2012
  • 3 reacties
  • 208 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Beste forumbezoekers en medewerkers,

Volgens mij gaat er bij mij iets fout. Vandaag is juist het nummerbehoud bij mij geregeld, vanmorgen heb ik de nieuwe Simyo simkaart geactiveerden vanmiddag werd mijn huidige nummer overgezet. Ik kan nu dus weer bellen met mijn reeds bestaande nummer. Vanmiddag ontving ik (en mijn vrouw eveneens) twee mails. In deze mails lees ik echter dat het nummer van de simkaart morgen (!) overgezet gaat worden naar de simkaart. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, want dan ben ik mijn 'eigen' nummer kwijt. Graag hoor ik van hoe dit kan en of dit overzetten gestopt kan worden.

Groet hstip
icon

Beste antwoord door Alex 15 November 2012, 11:13

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi hstip,

Volgens onze gegevens is je telefoonnummer op 12/11 over gezet. Staat deze datum niet in de email vermeld? Als het goed is bel je nu gewoon met je te behouden nummer. Indien dit niet zo is, verneem ik dit graag.

Groetjes,

Alex
Ha Alex,

Dank voor je reactie. Inderdaad is op 12-11 mijn nummer overgezet, deze functioneert nog steeds prima! Doordat dit nummer is overgezet heb ik blijkbaar wel een nieuwe account gekregen en log ik dus onder een (iets) andere naam in. Het rare is echter dat ik op 12-11 ook twee mails ontving waarbij het leek alsof op 13-11 het tijdelijke nummer (06-nr van Simyo starterspakket) overgezet zou worden. Je zult begrijpen dat ik er niet op sta te wachten dat dit tijdelijke nr overgezet wordt en ik mijn oude nr dus kwijt ben. Tot op heden is dit echter niet gebeurd, graag hoor ik van je of dit ook definitief niet gebeurt.

Hierbij voor de duidelijkheid ook even de twee mails waar ik op doel:

Mail 1:
Beste ...,

We hebben je aanvraag om je huidige nummer over te zetten naar je nieuwe Simyo simkaart, ontvangen:

· Als je huidige telefoonnummer bij een abonnement hoort, dienen wij de aanvraag voor nummerbehoud in voor de door jou aangegeven datum.
· Als je huidige telefoonnummer bij een prepaidkaart hoort, kunnen wij het overzetten in de meeste gevallen binnen 7 werkdagen voor je in orde maken.
· Als je je huidige telefoonnummer van Simyo prepaid wil overzetten naar Simyo sim-only, kunnen wij het overzetten in de meest gevallen binnen 5 werkdagen voor je uitvoeren.


Hoe nu verder?

1. Wij nemen dus contact op met je huidige service provider om het nummer over te gaan zetten
2. Zodra de aanvraag is goedgekeurd, bevestigen wij de overstapdatum per email. Dit kan 3-5 werkdagen duren na het versturen van je simkaart.
3. Een dag voordat je nummer wordt overgezet, sturen wij je een herinnering per e-mail.
4. Op de overstapdatum wordt je nummer overgezet naar je Simyo simkaart
Let op: wanneer je overstapt van Simyo prepaid naar Simyo sim-only dan zijn de stappen 1 en 2 niet van toepassing.

Uiteraard houden we je op de hoogte van de voortgang van je aanvraag. Wil je de aanvraag annuleren, dan kan dit minimaal 2 werkdagen voor de datum waarop je nummer wordt overgezet. Je kunt dit doorgeven via [email]porteringen@simyo.nl[/email]

Wij wensen je veel bel- en smsplezier!

Met vriendelijke groet,
Het Simyo team

Op dit bericht kun je niet reageren. Heb je een vraag, ga dan naar www.simyo.nl/klantenservice

Mail 2:
Beste...,

Morgen wordt je huidige mobiele nummer 06-nieuw overgezet naar je Simyo simkaart.

Let op! Het is belangrijk dat je de Simyo simkaart voor morgen activeert (abonnement). Als je de simkaart activeert nadat je nummer is overgezet, kan er een probleem ontstaan waardoor je tijdelijk niet bereikbaar bent.

Nadat we het nummer hebben overgezet, vervang je de oude simkaart voor je nieuwe Simyo simkaart. Tijdens het overzetten kun je korte tijd niet bellen of gebeld worden op beide simkaarten. Helaas kunnen wij niet aangeven wanneer dit precies zal zijn.

Plaats je nieuwe Simyo simkaart en voer de pincode in die je terug kunt vinden via Mijn Simyo. Je belt nu met je eigen nummer, het tijdelijke nummer komt te vervallen.

Let op! Ook inloggen op Mijn Simyo kan je nu met je eigen nummer. Je wachtwoord blijft ongewijzigd.


Wij wensen je alvast veel bel- en smsplezier!

Met vriendelijke groet,
Het Simyo team

Op dit bericht kun je niet reageren. Heb je een vraag, ga dan naar simyo.nl/klantenservice
Reputatie 5
Badge +10
Hoi h.stip,

Het klopt dat je mogelijk niet kunt inloggen nadat je telefoonnummer is over gezet. Helaas is de enige oplossing dat je je hiervoor opnieuw moet registreren onder een andere gebruikersnaam. Ik kan in ieder geval aangeven dat je telefoonnummer succesvol is over gezet en dat dit niet ineens weer terug wordt gezet.

Ik heb het vermoeden dat je de emails vertraagd hebt ontvangen waardoor het lijkt alsof de datum 1 dag verder lag dan de daadwerkelijke overzet datum.

Groetjes,

Alex

Reageer