Skip to main content
Simyo zegt dat mijn aanvraag tot nummerbehoud is afgewezen, maar via telefonisch contact met mijn huidige provider heb ik te horen gekregen dat het nummerbehoud wel goedgekeurd is en de overstap datum al vaststaat. Wat moet ik doen?

Als ik inlog op mijn simyo staat de status van mijn nummerbehoud ook op "afgewezen".
Hoi Yara,



Welkom op het forum van Simyo :D



Uit je bericht begrijp ik dat er verwarring is over je aanvraag voor nummerbehoud. Ik zie dat dit inmiddels is rechtgezet 🙂 Van de afdeling nummerbehoud heb je vandaag een e-mail ontvangen met je overstapdatum.



Als het goed is wordt je nummer op 15 september overgezet, klopt dat? 🙂
Ik heb precies hetzelfde probleem! En ik kan geen contact met jullie (Simyo) opnemen, omdat ik doordeweeks niet tijdens de mogelijke beltijden beschikbaar ben.
Hoi lauie500, welkom op het forum van Simyo en bij Simyo natuurlijk! :)



Ik heb even meegekeken naar je aanvraag voor Nummerbehoud, maar zie toch echt niet dat we al een goedkeuring hebben van je huidige provider 😕

Je huidige provider heeft de aanvraag afgewezen, omdat het simkaartnummer niet zou kloppen.



Ik zie dat je hierover ook vandaag telefonisch contact hebt gehad vandaag en we een nieuw verzoek voor je gaan doen met een ander simkaartnummer :)

Binnen enkele werkdagen ontvang je opnieuw een e-mail over de status van de aanvraag voor het behoud van je 06-nummer.



Ik hoor het graag van je of je ditmaal wel een bevestiging hebt ontvangen! 🙂
Beste Kim,



Het is gelukt! Ik kom van de Rabo en die had ik blijkbaar moeten opgeven, ook al kun je er geen officiele klant van zijn.

Maar het is dus opgelost.



Toch bedankt!
Hoi lauie500,



Fijn dat het is opgelost, ik zie inderdaad dat we je nummer op 24-9 zullen gaan overnemen :)



Mocht je nog andere vragen hebben, dan zien we je graag op het forum terug!
Ik heb ook een dergelijk probleem , ik had prepaid van Tele 2, ik zag vorige week de aanbieding langskomen van Simyo. Ik wilde overstappen met nummerbehoud. Mijn telefoonnummer heb ik al 12 jaar. Bij de eerste poging had ik blijkbaar geen goede simkaartnummer opgegeven. Ik wist niet dat er maar 20 cijfers nodig waren, ik heb een oude simkaart vandaar. In ieder geval heb ik het gecorrigeerd in mijn Simyo, vervolgens kreeg ik bericht van Simyo vandaag dat het afgewezen was omdat er al een eerder verzoek tot nummerbehoud voor dit nummer goedgekeurd door de vorige provider zou zijn. Ik snap er niets meer van.
Hoi Sugarjuicy, wat leuk dat je naar Simyo gaat overstappen! :)



De berichtgeving die je hebt ontvangen is best wel verwarrend. Ik heb het even voor je uitgezocht en ik zie dat er na de afwijzing, automatisch 2 nieuwe aanvragen zijn gedaan. Van die 2 aanwijzingen is er eentje goedgekeurd en eentje afgekeurd. Er is dus al wél een goedkeuring, maar dit moeten we nog even rechtzetten in het systeem.



Ik heb dit meteen voor je laten doen 🙂 Sorry voor de verwarring!



Heb je de bevestiging al per e-mail ontvangen?
Ja, inmiddels ontvangen. Dank jullie wel! Volgens de mail zou het nummerbehoud op 27 oktober ingaan, ik was rustig af 🙂
Hoi Sugarjuicy,



Wat goed dat je e-mail hebt ontvangen en dat dingen wat duidelijker zijn 🙂 Je nummer wordt inderdaad op de 27e overgezet, maar dan is al gauw!



Dan rest mij alleen nog te zeggen: Welkom bij Simyo! 😃

Reageer