.

Beantwoord

Nummerbehoud: Is mijn nummer wel overgezet?

  • 10 May 2013
  • 5 reacties
  • 695 Bekeken

Afgelopen woensdag 8 mei zou mijn nummer over worden gezet naar mijn nieuwe simkaart. Vol geduld heb ik afgewacht, maar wat ik ook probeer en wacht, mijn nieuwe (nano) simkaart blijft aangeven dat het tijdelijke nummer nog steeds in gebruik is. Ik kan echter niet meer bellen met mijn oude nummer op mijn oude simkaart, dus ik ben nu totaal onbereikbaar omdat niemand het tijdelijke nummer heeft. Als ik in wil loggen bij mijnSImyo wil dat alleen met mijn oorspronkelijke nummer, mijn tijdelijke nummer is daarvoor onbruikbaar geworden. 

Ik heb mijn nieuwe nano sim al vrij snel na ontvangst geactiveerd en in mijn iPhone 5 geplaatst, zodat ik alvast dingen kon gaan instellen en mijn contacten over kon zetten. Hoe kan ik verlost worden van het tijdelijke nummer en mijn eigen oude nummer terugkrijgen? 

Graag hoor ik van jullie wat er fout is gegaan of wat ik moet doen, ik heb alles al geprobeerd, telefoon resetten, simkaart opnieuw plaatsen en ga zo maar door.
icon

Beste antwoord door Charlene 13 May 2013, 14:23

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Even een 'domme' vraag; ik neem aan dat je al een keer met je iphone5 naar jezelf gebeld hebt naar een ander toestel om te zien welk nummer je dan in beeld krijgt?

Er is een storing geweest bij KPN waardoor meer mensen problemen hadden met nummerportering.
Dat heb ik inderdaad gedaan, maar dan krijg ik mijn tijdelijke nummer in beeld.
Ik heb zojuist een ander topic gevonden waarin ik de oplossing voor mijn probleem heb gevonden: ik heb mijn mobiel een paar uur uit gehad en nu geeft hij wel mijn oude eigen nummer aan. Toch bedankt voor uw reactie, ook al blijkt dit topic niet nodig te zijn geweest. Groeten, Lineke
Reputatie 7
Badge +9
Je kunt al wel inloggen met je 'oude' te behouden nummer in je Mijn Simyo omgeving. Dus dat is goed. Mij lijkt het dat de portering niet helemaal compleet is. Dit heeft zich bij een aantal mensen in de afgelopen 24 uur al opgelost. 

Ik kan je alleen aanraden om je foon af en toe toch uit- en aan te zetten en af te wachten of dat bij jou ook gaat lukken.
Verder, natuurlijk niet (teveel) bellen of internetten met dat tijdelijke nummer! De kosten vallen namelijk dan nog buiten je bundel(s). 

Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt en graag met je iPhone5 (mooi toestel, maar dat even terzijde;)) aan de bel wilt.
Maar je hebt vast WiFi, dus in de hoek liggen hoeft 'ie vast niet!

Houd je ons even op de hoogte, als het gelukt is?  
Badge +8
Afgelopen woensdag 8 mei zou mijn nummer over worden gezet naar mijn nieuwe simkaart. Vol geduld heb ik afgewacht, maar wat ik ook probeer en wacht, mijn nieuwe (nano) simkaart blijft aangeven dat het tijdelijke nummer nog steeds in gebruik is. Ik kan echter niet meer bellen met mijn oude nummer op mijn oude simkaart, dus ik ben nu totaal onbereikbaar omdat niemand het tijdelijke nummer heeft. Als ik in wil loggen bij mijnSImyo wil dat alleen met mijn oorspronkelijke nummer, mijn tijdelijke nummer is daarvoor onbruikbaar geworden. 

Ik heb mijn nieuwe nano sim al vrij snel na ontvangst geactiveerd en in mijn iPhone 5 geplaatst, zodat ik alvast dingen kon gaan instellen en mijn contacten over kon zetten. Hoe kan ik verlost worden van het tijdelijke nummer en mijn eigen oude nummer terugkrijgen? 

Graag hoor ik van jullie wat er fout is gegaan of wat ik moet doen, ik heb alles al geprobeerd, telefoon resetten, simkaart opnieuw plaatsen en ga zo maar door.


Ik heb zojuist een ander topic gevonden waarin ik de oplossing voor mijn probleem heb gevonden: ik heb mijn mobiel een paar uur uit gehad en nu geeft hij wel mijn oude eigen nummer aan. Toch bedankt voor uw reactie, ook al blijkt dit topic niet nodig te zijn geweest. Groeten, Lineke

Hoi Lineke,

Zoals De Leon al aangaf, was er op 8 mei inderdaad een storing op het KPN netwerk. Daardoor hebben sommige overzettingen wat langer geduurd.
Ook is het zo dat de iPhone soms het tijdelijke nummer opslaat op het toestel, wat je dan even handmatig kunt aanpassen onder Instellingen -> Telefoon -> Mijn nummer.
Jouw nummer is op die dag wel overgezet, daarom kon je alleen nog maar met dat nummer inloggen.

Fijn om te horen dat je je antwoord inmiddels gevonden hebt op dit forum, en je nu dus op je nieuwe iPhone 5 op je oude nummer bereikbaar bent.

Wat bleek de oplossing in jouw geval?

Groetjes,

Charlene

Reageer