Skip to main content
Beste Simyo,



Bij de overstap naar Simyo heb ik nummerbehoud aangevraagd, alleen dit leek niet geaccepteerd, want de gegevens zouden niet overeenkomen. Ik kon niet dezelfde gegevens opnieuw invullen, want het moest anders zijn, alleen ben ik zeker dat de gegevens kloppen. Ik dacht dat mijn bundels onderhand wel actief zouden zijn omdat ik wel gewoon kan smssen en bellen met mijn 'oude' telefoonnummer. Van februari en januari kreeg ik rekeningen van 80+ euro en blijkt dat de bundels niet zijn geactiveerd en mijn nummer nog steeds niet is overgezet. Ik heb contact opgenomen en zij zeggen dat het nummer al op 9 januari 2015 is overgezet naar KPN (jullie moederbedrijf). Wat klopt hier niet en hoe kunnen jullie dit oplossen? Ik wil eigenlijk dat dit met terugwerkende kracht wordt overgezet en dat die rekeningen worden terug gestort.



Vriendelijke groeten,



Martijn van den Berg
Beste Martijn89,



Als nummerbehoud niet geaccepteerd is, dan kunnen er verschillende zaken niet goed zijn gegaan.

Zoals bijvoorbeeld net een cijfer van de simkaart verkeerd invullen of een ander gegeven die door jouw niet goed is ingevuld.

Bij een aanvraag van nummerbehoud wordt alles gecontroleerd, en als er iets niet klopt wordt deze vaak afgewezen.



Daarnaast schrijf je ook, dat jouw nummer op 9 januari 2015 is overgezet naar KPN, waardoor ik waarschijnlijk nu al de fout heb gevonden.

Want KPN is zelf ook een mobiele provider, net zoals Simyo dat ook is.

Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk, en is ook een dochteronderneming van KPN, alleen wel met een eigen hoofdkantoor die zelfstandig werkt.

Ben bang, als het klopt wat je schreef, dat jouw eigen nummer naar KPN is overgezet en dus niet naar Simyo, aangezien je inmiddels allang gebruik zou moeten maken van je eigen nummer bij Simyo.



Heb je vanuit Simyo ook emails ontvangen, waarin je geupdate werd over jouw nummerbehoud aanvraag??

Heb je tevens een email van Simyo ontvangen, met daarin de datum waarop je eigen nummer overgezet gaat worden naar Simyo??



Het ziet er naar uit, dat je opnieuw nummerbehoud moet aanvragen via mijn Simyo, met de juiste gegevens (zoals simkaart nummer), zodat je alsnog met je eigen nummer gebruik kunt maken van je Simyo abonnement.

Helaas, dien je zelf nummerbehoud aan te vragen, aangezien Simyo niet jouw gegevens mag opvragen bij je vorige provider, in verband met privacyredenen.



Daarnaast is jouw duidelijk bij de aanvraag van nummerbehoud aangegeven, dat pas na het overzetten van jouw eigen nummer naar Simyo de bundels worden geactiveerd.

Maak je toch gebruik van het tijdelijke nummer van Simyo (wat dus ook is gebeurd), dan betaal je dus per minuut dat je belt, per sms en per MB aan data, je betaalt dan de buiten de bundel tarieven, waardoor je rekening kan oplopen.

Het hangt er nu helemaal vanaf door wie er nu een fout is gemaakt, heb je tendens het aanvragen van nummerbehoud toch perongeluk een foutje gemaakt (bijvoorbeeld bij het simkaart nummer), dan is de kans aanwezig dat je de gemaakte kosten moet betalen.

Ligt de fout niet aan jouw kant, dan is er vast een regeling te treffen met Simyo.



Wacht daarom ook nog even het antwoord af van 1 van de moderatoren, en hoop ik je alvast de nodige informatie te hebben gegeven. 

 
Hoi Martijn89, welkom op het Simyo forum!



Ik heb jouw topic even in het subforum Nummerbehoud gezet, dan blijft het forum lekker overzichtelijk.



In jouw gegevens zie ik dat je vanmorgen al telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice. Gelukkig is is alles inmiddels al opgelost door Bas, die je ook gesproken hebt.

Het bleek dat bij jou door een administratief foutje je bundels niet geactiveerd waren.

Dit is hersteld en je factuurbedragen zijn aangepast, gelukkig.



Omdat je je met je tijdelijke telefoonnummer geregistreerd hebt op het forum zul je wel een mailtje krijgen met mijn reactie, maar zul je je opnieuw moeten registreren om te reageren.

Je kunt hiervoor gewoon de naam Martijn89 weer gebruiken, ik heb je eerste registratie iets aangepast.



Is dat zo duidelijk voor je?





MichD, dank je voor je uitgebreide reactie! In dit specifieke geval lag de oorzaak ergens anders, maar in veel gevallen help je hier klanten mee 😮

Reageer