Skip to main content
Beantwoord

Nummerbehoud bij overstap van Simyo prepaid naar Delta Mobiel

• December 16, 2025
  • 3 reacties
  • 32 Bekeken

Mijn vrouw is begin november (!) van Simyo prepaid overgestapt naar Delta Mobiel met aanvraag van nummerbehoud. Dat is geweldig misgegaan. Van Delta kregen we een bericht dat Simyo nummerbehoud had geweigerd omdat het om een zakelijk abonnement zou gaan en het klantnummer niet vermeld was. Het ging echter niet om een zakelijk abonnement (dat kan zelfs niet bij prepaid, aldus iemand van de Simyo helpdesk), maar we hebben wel een klantnummer bij Simyo. Ik heb me sindsdien een slag in de rondte gechat en gebeld met Delta en het Simyo klantnummer een aantal keren doorgegeven. Tot op heden geen resultaat. Bij Delta hebben ze het steeds over een 'storing in het systeem voor nummerbehoud'. Een storing die langer dan drie weken duurt??? Mijn vrouw is inmiddels ten einde raad, vooral omdat er in deze tijd van het jaar veel geregeld moet worden en ze niet meer bij haar accounts op allerlei sites kan, omdat die tegenwoordig bijna allemaal tweestapsverificatie via sms toepassen.

Vraag: Ligt die blokkade nog steeds bij Simyo? Andere tips?

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@SjaakA

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat de overstap niet goed is verlopen. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is en dat je hier niet op zit te wachten.

Bij Simyo bieden we geen zakelijke aansluitingen aan. Als het telefoonnummer nog actief is bij ons, kan Delta opnieuw een verzoek indienen met het juiste klantnummer. Het is wel belangrijk dat de storing bij Delta eerst wordt verholpen.

Ik kijk graag nog even met je mee. Kun je mij een privébericht versturen met het telefoonnummer en je persoonlijke gegevens?

​​​​​@JanD, nog bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Sedat

3 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • December 16, 2025

Beste ​@SjaakA even met de helpdesk contact opnemen via de bekende kanalen of de reactie van een moderator binnen dit forum afwachten.

Succes.

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • December 16, 2025

Werkt de oude (Simyo) simkaart niet meer?

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • antwoord
  • December 16, 2025

Hoi ​@SjaakA

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat de overstap niet goed is verlopen. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is en dat je hier niet op zit te wachten.

Bij Simyo bieden we geen zakelijke aansluitingen aan. Als het telefoonnummer nog actief is bij ons, kan Delta opnieuw een verzoek indienen met het juiste klantnummer. Het is wel belangrijk dat de storing bij Delta eerst wordt verholpen.

Ik kijk graag nog even met je mee. Kun je mij een privébericht versturen met het telefoonnummer en je persoonlijke gegevens?

​​​​​@JanD, nog bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Sedat