Skip to main content
Op dit moment ben ik aan het studeren in het buitenland.

Ik wil graag m'n nummer behouden dat ik op dit moment bij simyo gebruik.

Kan ik in deze situatie het beste een andere NL simkaart prepaid kopen,

en desbetreffende provider vragen het nummer van de prepaid simkaart

om te wiselen met de mijne?

K maak er nu al een paar maanden gen gebruik van maar mn abonnement

loop t/m april. Ik begrijp dat ik dan 1 mei op kan zeggen.



Bedankt!
Je abonnement moet je NIET opzeggen. Als je je nummer wil behouden doet je nieuwe provider dat bij het aanvragen van nummerbehoud voor jouw nummer. Bij het opzeggen kun je juist je nummer kwijt raken!



Wat kun je doen: Prepaid nemen bij Simyo(of andere provider) met nummerbehoud! Simyo's prepaid voorwaarden kunnen best handig zijn voor deze situatie. Je kunt via mijn simyo de SMSjes sturen, die je moet versturen om de aansluiting te behouden. Omdat je slechts elke 6 maanden gebruik moet maken van je aansluiting betaal je dus maar 20 cent per jaar! Als je daarna weer terug bent, kun je je overige beltegoed weer gebruiken om de eerste factuur/facturen van een nieuw Simyo Sim-only abonnement te betalen!



Alle prepaid providers hebben voorwaarden om je aansluiting te behouden. Bij sommige moet je elke paar maanden opwaarderen en bij andere moet je gebruik maken van de aansluiting (naar iemand bellen/smsen of internetten). Let daar goed op bij afschaffen van prepaid!



Ik als klant kan overigens niet zien of je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt. Indien je dat niet hebt, kun je beter tot het einde van je abonnement je databundel uitzetten en Simyo 100 nemen. Dat is vaak goedkoper dan het afkopen van een jaarabonnement!
Je abonnement moet je NIET opzeggen. Als je je nummer wil behouden doet je nieuwe provider dat bij het aanvragen van nummerbehoud voor jouw nummer. Bij het opzeggen kun je juist je nummer kwijt raken!



Wat kun je doen: Prepaid nemen bij Simyo(of andere provider) met nummerbehoud! Simyo's prepaid voorwaarden kunnen best handig zijn voor deze situatie. Je kunt via mijn simyo de SMSjes sturen, die je moet versturen om de aansluiting te behouden. Omdat je slechts elke 6 maanden gebruik moet maken van je aansluiting betaal je dus maar 20 cent per jaar! Als je daarna weer terug bent, kun je je overige beltegoed weer gebruiken om de eerste factuur/facturen van een nieuw Simyo Sim-only abonnement te betalen!



Alle prepaid providers hebben voorwaarden om je aansluiting te behouden. Bij sommige moet je elke paar maanden opwaarderen en bij andere moet je gebruik maken van de aansluiting (naar iemand bellen/smsen of internetten). Let daar goed op bij aanschaffen van prepaid!





Hoi CorneNuijten,



Het antwoord van Groentjuh klopt helemaal. Van je Sim only abonnement een prepaid maken doe je op de volgende manier.

Wat wel lastig is, is dat je al in het Buitenland bent. Wij sturen de Prepaid kaart namelijk alleen naar een Nederlands adres. Maar als je de simkaart bij iemand anders kunt laten bezorgen is dat geen probleem natuurlijk.

Je contract loopt op 1-5-2014 af. Dat betekent dat je nu al kunt opzeggen, dat is dan per 1-5-2014. Maar dan ben je wel je nummer kwijt en dat is naar wat ik begrijp niet de bedoeling.

dat zijn zo'n beetje je opties.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?



Groetjes, Charlene
Je abonnement moet je NIET opzeggen. Als je je nummer wil behouden doet je nieuwe provider dat bij het aanvragen van nummerbehoud voor jouw nummer. Bij het opzeggen kun je juist je nummer kwijt raken!



Wat kun je doen: Prepaid nemen bij Simyo(of andere provider) met nummerbehoud! Simyo's prepaid voorwaarden kunnen best handig zijn voor deze situatie. Je kunt via mijn simyo de SMSjes sturen, die je moet versturen om de aansluiting te behouden. Omdat je slechts elke 6 maanden gebruik moet maken van je aansluiting betaal je dus maar 20 cent per jaar! Als je daarna weer terug bent, kun je je overige beltegoed weer gebruiken om de eerste factuur/facturen van een nieuw Simyo Sim-only abonnement te betalen!



Alle prepaid providers hebben voorwaarden om je aansluiting te behouden. Bij sommige moet je elke paar maanden opwaarderen en bij andere moet je gebruik maken van de aansluiting (naar iemand bellen/smsen of internetten). Let daar goed op bij aanschaffen van prepaid!





Hoi CorneNuijten,



Het antwoord van Groentjuh klopt helemaal. Van je Sim only abonnement een prepaid maken doe je op de volgende manier.

Wat wel lastig is, is dat je al in het Buitenland bent. Wij sturen de Prepaid kaart namelijk alleen naar een Nederlands adres. Maar als je de simkaart bij iemand anders kunt laten bezorgen is dat geen probleem natuurlijk.

Je contract loopt op 1-5-2014 af. Dat betekent dat je nu al kunt opzeggen, dat is dan per 1-5-2014. Maar dan ben je wel je nummer kwijt en dat is naar wat ik begrijp niet de bedoeling.

dat zijn zo'n beetje je opties.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?



Groetjes, Charlene







Beste Charlene,



Betekend dit dan dat ik de prepaid kaart pas aan moet vragen met nummer behoud na 1 mei. Want als ik nu sleecteer dat ik mijn abonnement nog niet opgezegt heb, dan moet ik nog een maand wachten..



Bedankt!
Hoi CorneNuijten,



Omdat je binnen Simyo van een Sim Only over wil stappen naar een prepaid mag je aangeven dat je je abonnement al hebt opgezegd zonder daadwerkelijk zelf je abonnement op te hebben gezegd.



Wanneer je dit nu doet, zal de eerst mogelijke datum 2-5 zijn. Daarom wil ik je aanraden na het plaatsen van de bestelling een e-mail te sturen naar [email]nummerbehoud@simyo.nl[/email] onder vermelding van het tijdelijke Simyo nummer met het verzoek om je huidige 06-nummer op 1-5 over te laten zetten naar de prepaid kaart.

Reageer