Eind oktober heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij vodafone, omdat ik in december naar het buitenland moet en bij simyo geen buitenlandbundel te krijgen is. Alles was geregeld, mijn abonnement zou 4 dec. overgezet worden met behoud van nummer. Echter, omdat ik bij het nieuwe abonnement óók een nieuwe telefoon had waar een nano-simkaart in moest, heb ik eind oktober/begin november een nieuwe simkaart bij simyo besteld. Deze aangemeld zoals beschreven en verwacht dat 4 dec alles overgesloten zou worden. 25 nov een sms gehad van vodafone dat alles op 4 dec overgezet zou worden. Vervolgens 2 dec een sms dat er een nieuwe aanvraag tot nummerbehoud moet worden gedaan!? Navraag gedaan bij vodafone. Daar bleek dat de nieuwe simkaart niet bekend was bij hun en de aanvraag tot nummerbehoud door simyo was afgekeurd op 2 dec! Er moest een nieuwe aanvraag gedaan worden met als resultaat dat alles pas (áls het nu wel wordt goed gekeurd) 5 januari wordt overgezet. Oftewel: te laat.
Waarom heb ik zelf niks van simyo gehoord en waarom is de nieuwe simkaart (op hetzelfde nummer) niet door simyo veranderd, zodat dezelfde aanvraag tot nummerbehoud nog zou gelden? (De opzegtermijn/aanvraag tot nummerbehoud is 1 maand, ik heb de nieuwe simkaart nog voor 4 nov (=1 maand voor oversluitdatum) aangevraagd!). Wat nu te doen, want dit is volgens mij fout gegaan bij simyo.
Ronny