Skip to main content
Hoi,



Ik wil overstappen van een Hi prepaid simkaart naar een abbonnement bij Simyo, en had nummerbehoud aangevraagd. Mijn aanvraag is afgewezen, reden: "Er is al een eerder verzoek tot nummerbehoud voor dit nummer goedgekeurd door de vorige provider."



Maar het nummer is ondertussen wel overgezet. Als ik mijn oude nummer bel (het nummer dat ik wil behouden), krijg ik mijn nieuwe Simyo simkaart aan de lijn, terwijl mijn oude kaart geen verbinding meer heeft.



Dus, Simyo vertelt me dat mijn aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen en is stopgezet. Hi heeft ondertussen wel mijn nummer overgezet en wat hen betreft ben ik geen Hi gebruiker meer (ik kan ook niet meer op de website van Hi inloggen met mijn nummer). Ik kan gewoon met mijn oude nummer bellen en gebeld worden op mijn Simyo simkaart, alleen weet Simyo dat nog niet. Waardoor dus ook mijn Simyo bundel nog niet actief is en ik nog niet mijn oude nummer kan inloggen op de Mijn Simyo website.
Hoi RobinOttens, welkom bij Simyo!



Het is wel een vreemd geval dit en ik ben dankbaar dat je aan de bel trekt! Je telefoonnummer is al op 21-08 overgezet naar Simyo, maar door een technisch foutje, zijn er meerder verzoeken gestuurd naar je vorige provider, terwijl er al een goedkeuring voor nummerbehoud was afgegeven. Hierdoor dacht het systeem dat er nog een aanvraag moest komen en de juiste datum worden vastgesteld waarop je bundels geactiveerd moeten worden.



Ik heb zojuist de afdeling nummerbehoud verzocht je bundels meteen te activeren, zodat je hier vanaf 28-08 gebruik van kunt maken. Sorry voor het ongemak en ik zal eventuele kosten die je in de tussentijd gemaakt heb van je factuur halen 🙂

Reageer