Skip to main content
Beste,



Recent heb ik een nieuw abonnement afgesloten. Daarbij heb ik gevraagd om nummerbehoud.

3 dagen later kreeg ik een mailtje dat ik het foutieve simkaart nummer heb opgegeven. Dit lijkt me sterk maar goed, ik heb het simkaart nummer nog een keer door gegeven.



Wanneer kan ik nu verwachten dat mijn nummer is overgezet? Kan toch nooit lang duren om een nummer van het eigen klantenbestand over te zetten... naar mijn abonnement.



vraag 2: loopt mijn abonnement nu al? Ik kan er immers niks mee doen.



groeten,
Goed, deel twee van het verhaal.





Vandaag ontving ik het volgende mailtje:







Verly, 06-Feb 11:03 (CET):

Beste Silvan Floor,



Allereerst onze excuses voor de vertraging in het beantwoorden van uw e-mail.



Bij deze hebben wij opnieuw een porteringsverzoek ingediend bij uw vorige provider met het juiste simkaartnummer. Zodra dit verzoek is goedgekeurd sturen wij u hiervan een bevestiging per E-mail toe.





Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,

Verly







Mooi denk ik, dan zal het wel snel geregeld zijn.

Echter krijg ik een uur later het volgende mailtje:





Beste Silvan Floor,





Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 064527. . . .  op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.





De reden opgegeven door je vorige provider is: andere serviceprovider.





Simyo Sim Only klanten: LET OP! Neem contact op met onze Klantenservice indien je af ziet van nummerbehoud! Besluit je namelijk met je Simyo simkaart en het bijbehorend mobiel nummer te gaan bellen, dan dienen je bel-, sms- en/of data bundel(s) te worden geactiveerd zodat je voordelig binnen je bundel kunt bellen.





Wil je alsnog je nummer behouden, dan verzoeken wij je ons de juiste gegevens te verstrekken zodat wij een nieuwe aanvraag kunnen indienen. Heb je vragen over de afwijzing, neem dan contact op met je vorige provider.





Met vriendelijke groet,





Het Simyo team







Ik begrijp niet wat er verkeerd gaat? Het kan toch niet moeilijk zijn om een nummer van het ene klantenbestand naar het andere klantenbestand te zetten. Ik had immers al een simyo simkaart (oud lowcal gebruiker).



Ik begin ondertussen een beetje moe te worden van dit gedoe.

Wat gaat hier voor oplossing op komen?



Groeten,



Silvan
Hoi Silliej,



Om het overzetten van een Simyo Lowcall telefoonnummer goed te laten verlopen, zal je na het invoeren van de nummerbehoud gegevens bij de bestelling, een email moeten sturen naar [email]porteringen@simyo.nl[/email] met daarin het verzoek over te willen stappen naar een abonnement. Dit zal vermoedelijk niet duidelijk zijn uitgelegd aan je. Ik heb de aanvraag laten aanpassen. Het telefoonnummer zal 12/2/13 worden over gezet.



Groetjes,



Alex

Reageer