Skip to main content
Hallo,



Ik zit met een probleem omtrent nummerbehoud. Voor ik overgestapt ben naar jullie heb ik mijn contract bij T-mobile beeindigd. Ik heb hen opgebeld en zij vertelden mij dat op 18 februari 2014 mijn nummer overgezet zou worden. Nu is dit afgewezen omdat door een fout van jullie kant mijn nummer niet overeenkwam met het simkaart nummer (ik heb hem wel 10x gecontroleerd!). Helaas, heb ik dit pas ondekt nadat mijn contract bij mijn vorige provider al verlopen was (dus na het opzegtermijn). Zij konden hierdoor mijn nummer niet meer overzetten en willen dit ook niet kosteloos alsnog doen. Nu wil ik graag weten wat mijn opties zijn. Mijn vorige nummer was 06******** en ik zou dit nummer eigenlijk heel graag willen behouden. Als dit niet kan, zou ik 'graag' mijn nummerbehoud af willen zeggen en een nieuw nummer ontvangen. Ik heb nu een tijdelijk nummer van jullie gekregen, zou dit mijn nummer worden? En zou ik met dit nummer gratis naar jullie kunnen bellen?



Alvast bedankt! 



Met vriendelijke groeten,



Lydia Stravers



 
Hoi Lydia93, welkom op het Simyo forum :)



In je gegevens zie ik dat je deze vraag ook via e-mail hebt gesteld en dat je issue al is afgehandeld.

Voor de volledigheid, en ter info van andere forum gebruikers:

Wanneer je overstapt van de ene naar de andere provider en je maakt gebruik van nummerbehoud, hoef je niet zelf op te zeggen. Dat doet je nieuwe provider voor je.

Jouw nummerbehoud was door je oude provider juist afgekeurd. Wel apart dat je van hen hoorde dat je nummer op 18 februari overgezet zou worden. We hebben je hier op 21 januari al een mailtje overgestuurd.



Inmiddels heb je via e-mail al besproken dat je je tijdelijke nummer definitief wilt maken en is je abonnement ingegaan.



Zou je in de toekomst je vraag 1 keer, en op 1 plek willen stellen? Dat voorkomt zoeken en overbodig werk.
Beste Symio, 



Omdat ik niet snel genoeg antwoord kreeg en graag een antwoord wilde, had ik het ook via de E-mail gedaan. Als ik dat niet had gedaan, had ik dus nu pas antwoord gehad en zat ik dus nog steeds zonder abbonoment. Jullie slaan ook een heel belangrijk deel van mijn mail over. Want het feit dat mijn simkaartnummer niet overeen kwam met mijn vorige mobiele nummer en mijn aanvraag is afgewezen, kwam in eerste instantie door jullie. Ik had mijn simkaartnummer meerdere malen gecontroleerd en precies hetzelfde probleem omtrend het verkeerd doorgeven van het simkaartnummer is bij mijn zus gebeurd. Ik heb de mail van Januari inderdaad uiteindelijk gezien, maar had er in eerste instantie overheen gelezen. Het zou fijn zijn geweest als ik nog een keertje hierover bericht werd  i.p.v een maand later. Misschien een tip om jullie service te verbeteren. 



Groetjes, 



Lydia Stravers
Beste Symio, 



Omdat ik niet snel genoeg antwoord kreeg en graag een antwoord wilde, had ik het ook via de E-mail gedaan. Als ik dat niet had gedaan, had ik dus nu pas antwoord gehad en zat ik dus nog steeds zonder abbonoment. Jullie slaan ook een heel belangrijk deel van mijn mail over. Want het feit dat mijn simkaartnummer niet overeen kwam met mijn vorige mobiele nummer en mijn aanvraag is afgewezen, kwam in eerste instantie door jullie. Ik had mijn simkaartnummer meerdere malen gecontroleerd en precies hetzelfde probleem omtrend het verkeerd doorgeven van het simkaartnummer is bij mijn zus gebeurd. Ik heb de mail van Januari inderdaad uiteindelijk gezien, maar had er in eerste instantie overheen gelezen. Het zou fijn zijn geweest als ik nog een keertje hierover bericht werd  i.p.v een maand later. Misschien een tip om jullie service te verbeteren. 



Groetjes, 



Lydia Stravers




Hoi Lydia93,



Over het algemeen krijg je op het forum binnen 1 werkdag een antwoord. In het weekend zijn we er soms, maar niet standaard. In het weekend wordt er over het algemeen wel gemaild, dus vandaar dat je je antwoord eerder op die wijze had.



Over het simkaartnummer, dat verzoek hebben we rechtstreeks met jouw opgegeven gegevens gedaan. We krijgen dan een antwoord van je vorige provider en zitten daar verder niet tussen, passen verder ook niets aan. Het is jammer dat je de mail toen over het hoofd hebt gezien. We vragen wel de correspondentie over nummerbehoud goed in de gaten te houden.

Een herinneringssysteem wanneer wij niks meer horen van een klant, zal ik als suggestie doorgeven. Helaas kunnen we jouw nummer, omdat het inmiddels is afgesloten, niet meer redden.



Groetjes,

Charlene

Reageer