Skip to main content
Mijn moeder wil ook overstappen naar Simyo prepaid. zij wil wel haar nummer behouden maar geen tussentijds ander nummer!  Kan ze gewoon haar oude simkaart blijven gebruiken tot aan de definitieve overstap?Het zou voor haar wel heel belastend zijn als ze weer tussendoor met een ander nummer moet bellen.
Hallo anjona67,



Ik wil voor mijn ouders ook de overstap gaan maken naar Simyo prepaid. Het is tegenwoordig (al langere tijd) zo geregeld dat een nummer ten alle tijde kan worden geporteerd van de oude naar de nieuwe provider. Waar je wel op moet letten is dat je niet zelf al je contract bij je vorige provider opzegt. In dit geval zal Simyo het contract bij de vorige provider opzeggen en nummerportering aanvragen.



Na enkele dagen na je aanvraag krijg je een simkaart van Simyo met daarop het tijdelijke nummer. Zodra Simyo het nummer heeft overgezet krijg je hiervan bericht en kan met het oude nummer weer worden gebeld maar dan via Simyo.



Citaat van Simyo Klantenservice:



Het is mogelijk om je eigen nummer mee te nemen naar Simyo.



Zodra je een Simyo Sim Only abonnement bestelt, kun je direct de aanvraag voor nummerbehoud invullen. Binnen 3 werkdagen ontvang je je Simyo simkaart met daaraan gekoppeld een tijdelijk mobiel nummer. Dit tijdelijke nummer vervalt zodra Simyo je huidige mobiele nummer heeft overgezet.



Let op: je kunt na activatie via simyo.nl/activeren direct gebruik maken van de Simyo simkaart met het tijdelijk nummer. Je betaalt dan de buiten bundel tarieven voor bellen en SMS'en en de pay-as-you-go tarieven voor mobiel internet. Om deze reden raden we af om de simkaart te gebruiken voordat we je nummer overzetten.




Succes!
Mijn moeder wil ook overstappen naar Simyo prepaid. zij wil wel haar nummer behouden maar geen tussentijds ander nummer!  Kan ze gewoon haar oude simkaart blijven gebruiken tot aan de definitieve overstap?Het zou voor haar wel heel belastend zijn als ze weer tussendoor met een ander nummer moet bellen.



Hoi Anjona67,



Welkom op het forum!

Het is mogelijk om over te stappen naar Simyo prepaid voor je moeder. Zij zal een simkaart ontvangen die bij ontvangst gelijk actief met een tijdelijk telefoonnummer van Simyo. Je moeder kan blijven bellen met haar huidige simkaart tot het nummerbehoud zal gaan plaatsvinden. Je moeder zal per e-mail op de hoogte worden gehouden over de status van het nummerbehoud.

Reageer