Skip to main content
Beste simyo,



Sinds kort heb ik bij jullie een sim only abbonement afgesloten. Hiervoor zat ik bij T-mobile en heb ik bij jullie nummerbehoud aangevraagd. Nu krijg ik mijn oude nummer pas 25 oktober. Na een belletje naar de klantenservice van T-mobile waar mijn abbonement 8 oktober afloopt werd mij verteld dat 9 oktober mijn nummer al overgezet kan worden. T-mobile vertelde mij dat jullie dit kunnen doen. Hierover heb ik ook al iemand van de klantenservice van simyo aan de lijn gehad. Op dat moment kon de mevrouw mij niet helpen en zou mij terugbellen. Dit is helaas nog niet gelukt en ik hoop via dit forum dat u mijn kan helpen.



Alvast bedankt,



Groeten,



Bart
Hallo Bart (en Simyo)



Ik reageer ook in dit topic, omdat ik een soortgelijke vraag heb.



Volgens Mijn Simyo is de ingangsdatum van mijn contract 22 september 2012. Er staat ook hoeveel belminuten ik nog heb in oktober.Toen ik mijn simkaart zojuist registreerde stond er 26-10-2012 als ingangsdatum (recht onder waar m'n pincode stond), wat ook de datum is waarop m'n oude contract bij Vodafone afloopt. Waarom staat er toch een volledig tegoed voor oktober, en staat er 22 september als ingangsdatum?



Ook heb ik nrbehoud aangevraagd. Dit werd in eerste instantie afgekeurd, maar na gebeld te hebben bleek dat ik een nummertje verkeerd had doorgegeven. Dit hebben jullie aangepast, maar ik heb echter (na twee weken) nog geen bevestiging over het nummerbehoud ontvangen. Omdat er op Mijn Simyo ook andere data blijken te staan, hoop ik dat jullie een duidelijk antwoord voor mij hebben!



Mvg Nathalie Persoon
Beste Bartvr,



Uit onze gegevens blijkt dat wij een nieuwe aanvraag hebben ingediend om het nummer met 5 werkdagen over te nemen. Wij wachten nog op een reactie van je vorige provider. Zodra wij deze hebben zullen wij je hier per mail van op de hoogte stellen.



Groetjes,



Arie
Beste NathalieDP,



Jouw aanvraag is afgekeurd omdat wij niet het juiste simkaartnummer hebben. Deze hebben we ook nog niet ontvangen. Wij verzoeken je ons te voorzien van het juiste simkaartnummer zodat wij een nieuwe aanvraag voor je kunnen indienen.



Groetjes,



Arie
Beste Arie,



zoals ik al schreef, heb ik het juiste simnummer reeds doorgegeven aan één van uw collega's via de telefoon. Ik kreeg inderdaad te horen dat mijn simnummer niet klopte, en na controle bleek dus dat ik een nummertje vergeten was, en dit heb ik, samen met uw collega aangepast.



Mvg Nathalie Persoon
Hoi NathalieDP,



Het e.e.a. is ons nu niet helemaal duidelijk. Het lijkt er op dat de bundels zijn geactiveerd en dat nummerbehoud nu is geannuleerd. Indien dit niet de bedoeling is, horen wij dit graag dan herstellen we dit en geven we je de juiste instructies.



Groetjes,



Alex
Hoi NathalieDP,



Het e.e.a. is ons nu niet helemaal duidelijk. Het lijkt er op dat de bundels zijn geactiveerd en dat nummerbehoud nu is geannuleerd. Indien dit niet de bedoeling is, horen wij dit graag dan herstellen we dit en geven we je de juiste instructies.



Groetjes,



Alex





Beste Alex,



zoals mij verteld aan de telefoon (toen ik belde vanwege de, in eerste instantie afgewezen, maar in het gesprek aangepaste simnummer voor nummerbehoud) gaat mijn abbonement bij jullie op 26 oktober in. Vanaf dan wil ik dat mijn nr wordt overgezet, en dat het abbonement en bundels ingaan.

Ik heb het simkaartnummer telefonisch correct doorgegeven, dit zou verwerkt zijn, en ik hoor graag of dit in orde is, of niet. Indien dit toch niet het geval is, hoor ik graag hoe ik dit wél zsm correct kan doorgeven. Ik heb vandaag meerdere malen geprobeerd te bellen, maar zoals jullie zelf al aangeven is het heel erg druk. Het simnummer hier in het forum zetten lijkt mij niet veilig, dus ik hoor graag hoe wel, ALS het nr dus nog steeds niets correct blijkt te zijn.



Mvg Nathalie
Beste NathalieDP,



Ik heb je telefonisch geprobeerd geprobeerd te bereiken maar helaas nam je niet op. Op dit moment is je abonnement ingegaan met het door ons toegekend nummer. Hoe ik jouw verhaal zo hoor is dit niet de bedoeling geweest. Wij verzoeken je ons te voorzien van het juiste simkaartnummer zodat wij alsnog een aanvraag voor nummerbehoud voor je kunnen indienen. Wij zullen vervolgens de abonnementskosten pas in rekening brengen vanaf het moment dat wij het nummer overnemen. Je dient wel even contact met ons op te nemen nadat het nummer is overgezet. Hierna zullen wij de factuur corrigeren. Als je ons voorziet van het juiste simkaartnummer zullen wij een nieuwe aanvraag indienen.



Groetjes,



Arie
Beste Arie,



inmiddels heb ik een mail van jullie, en een sms van VOdafone had, met de mededeling dat mijn nummer op 12 november wordt overgezet. Daar ik dit al op 25 september (!!) heb aangegeven, en ik niet eerder op de hoogte ben gebracht van het niet juiste simnummer (ik had daar in eerste instantie wel een keurige mail over gekregen, ik heb jullie GELIJK die dag er na gebeld, het goede nr doorgegeven, en vervolgens hoor ik twee weken niets, en als ik er dan ZELF weer achteraan ga, blijkt dat jullie het helemaal niet hebben aangepast).



Nadat u hierboven het bericht heeft geplaatst, heb ik gelijk weer contact met jullie opgenomen, en toen bleek dus dat tijdens mijn gesprek met jullie van 26 september mijn simkaartnr helemaal NIET was aangepast. Ik moet nu bijna een maand langer het abonnement van m'n huidige provider door laten lopen, omdat jullie dit niet gelijk correct die 26e hebben aangepast. Hier ben ik het uiteraard niet mee eens, aangezien het NIET mijn fout is.



Graag hoor ik van jullie hoe we dit kunnen oplossen.
Hoi Nathalie,



Ik heb dit nadrukkelijk laten uitzoeken. Volgens onze gegevens hebben we 3 keer een nummerbehoud verzoek gedaan, waarvan er 2 zijn afgewezen. De eerste aanvraag is afgewezen vanwege een onjuist simkaartnummer. Vervolgens hebben we een verzoek ingediend met het juiste (en dus een ander) simkaartnummer. Deze aanvraag werd afgekeurd op basis van de porterings datum. Deze overzet datum is afgewezen door de vorige provider. De derde aanvraag (welke nu loopt) is goedgekeurd voor 12/11/12.



Er is door Simyo wel een fout gemaakt wat betreft het al activeren van het Simyo abonnement. Hierover heeft Arie hierboven een reactie geplaatst.



Groetjes,



Alex

Reageer