Skip to main content
Dames en Heren van Simyo,



Ik probeer naar jullie over te stappen, maar jullie werken niet echt mee. Ik kom van Vodafone en wil graag mijn nummer behouden, maar tot twee keer toe is mijn verzoek afgewezen. Jullie sturen dan een mail:



De reden opgegeven door je vorige provider is:

Telefoonnummer en simkaartnummer komen niet overeen volgens vorige provider. Neem contact op met uw vorige provider.



Bij navraag bij mijn vorige provider blijkt dat jullie een compleet ander nummer dan het door mij opgegeven simkaartnummer mee sturen. Toen ik dit vertelde aan jullie medewerker vroeg hij mij om de aanvraag opnieuw te doen, wat ik heb gedaan, maar vandaag is ook die aanvraag met exact dezelfde reden mislukt. Even voor de goede orde: Jullie medewerker noemde dus aan de telefoon ene compleet ander simkaart nummer op dan dat ik in mijn aanvraag heb gestuurd. En kennelijk proberen jullie met dat simkaart nummer bij Vodafone aan te kloppen die dus terecht dat afwijzen.



Graag even contact opnemen hierover, want het begint nu vervelend te worden.



Met vriendelijk groet,



Patrick
Hoi PatrickM,



Welkom op het forum.



Vervelend om te horen dat het regelen van nummerbehoud niet meteen gelukt is.



Ik zag dat er in totaal drie aanvragen waren. Twee aanvragen waren afgewezen omdat het simkaartnummer niet correct was. Eén aanvraag was afgewezen omdat de overgangsdatum (16 juni) te ver in de toekomst lag. Bij een particuliere aansluiting kan je namelijk vanaf 2 maanden voor het einde van je contract nummerbehoud indienen.



Je hebt vandaag telefonisch contact gehad met onze klantenservice en het juiste simkaartnummer doorgegeven. Ik heb zojuist een nieuw verzoek ingediend bij Vodafone voor 22 mei 2015.



Binnen enkele dagen ontvang je bericht of het verzoek ditmaal wel goedgekeurd wordt.



Laat je ons weten wanneer je bericht ontvangen hebt?
Beste Ali,



Zoals ik vanochtend ook al aan jouw collega heb doorgegeven gaat het om een zakelijk abonnement dat ik bij vodafone heb. Ik heb dit bij de originele aanvraag ook ingevuld. Echter zie ik nu tot mijn grote verbazing dat vodafone deze aanvraag voor nummerbehoud heeft goedgekeurd. En dat terwijl mijn contract pas op 2 juni eindigd. Maar kennelijk gaat mijn nummer nu op 22 mei al over.



Wat denk jij? Gaat dit goed zo of ben ik straks dagenlang niet bereikbaar?



Met vriendelijke groet,



Patrick
Hi PatrickM,



Wanneer je oude provider op een bepaalde datum jouw telefoonnummer overdraagt aan ons, dan stopt op die dag je contract bij hen.

Jouw nummer wordt op 22 mei overgedragen, dus vanaf die dag ben je bereikbaar via Simyo.



Ben je zo gerustgesteld?

Reageer